15:01 11/09
CEO Ryanair: Eίναι πολύ πιθανό να μην μπούμε στον κόπο να επιστρέψουμε στο Ισραήλ
"Εκτός αν οι Ισραηλινοί συνέλθουν και σταματήσουν να μας χασομεράνε".
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 16:15
Του Ηλία Γ. Μπέλλου
Την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων για το σχέδιο τροποποίησης της σύμβασης παραχώρησης του 2008 μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε και ΣΕΠ Α.Ε, της θυγατρικής της Cosco Pacific που λειτουργεί τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ ανακοίνωσε η ελληνική εισηγμένη. Η εξέλιξη έρχεται μετά από διαπραγματεύσεις που ξεκίνησαν τον Ιούνιο και έλαβαν διαδοχικές παρατάσεις εν μέσω και συνεχών ερωτήσεων από την DG Comp.
Ήδη με απόφαση του Δ.Σ του ΟΛΠ το σχέδιο συμφωνητικού αποστέλλεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο και γνωστοποιείται και στη DG Comp. Εν συνεχεία το κείμενο θα προωθηθεί στις Γενικές Συνελεύσεις των δύο εταιριών και κατόπιν στη Βουλή των Ελλήνων για ψήφιση.
Το Σχέδιο Συμφωνητικού, αφορά επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ για (α) την κατασκευή και εκμετάλλευση του Δυτικού Προβλήτα III του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ Α.Ε. από τη ΣΕΠ Α.Ε, (β) την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και (γ) την αναβάθμιση με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό των Προβλητών II και Ανατολικού Προβλήτα ΙΙΙ ΣΕΜΠΟ.
Με την εκτέλεση των έργων αυτών και την εγκατάσταση Γερανογεφυρών Super- super Post Panamax, o Πειραιάς καθίσταται λιμάνι – κόμβος εξυπηρέτησης και πλοίων νέας γενιάς, ενώ η δυναμικότητα των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ της ΣΕΠ Α.Ε αυξάνεται από 3.700.00 TEU σε 6.200.00 TEU.
Tα ανταλλάγματα στον ΟΛΠ Α.Ε (ενοίκιο) επί του τζίρου της ΣΕΠ παραμένουν αμετάβλητα (21% μέχρι το 2016 και 24,5% από το 2017), ενώ την αναστολή υπό όρους του ελάχιστου εγγυημένου τιμήματος, αντισταθμίζει η αυξημένη, ετήσια, εγγυημένη δυναμικότητα (4.750.000 TEU) των υπό διαχείριση Προβλητών από τη ΣΕΠ Α.Ε.
Με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης της συμφωνίας ο κ. Βαρβιτσιώτης, δήλωσε:
«Σήμερα, με τη συμφωνία αυτή, επισφραγίζουμε τη μετάβαση του λιμανιού του Πειραιά σε μία νέα εποχή. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επένδυση στην Ελλάδα της κρίσης. Αποδεικνύει ότι η εικόνα της χώρας μας αλλάζει και ότι με συστηματική δουλειά η ανάπτυξη μπορεί να επιστρέψει. Στόχος μας είναι να καταστήσουμε τον Πειραιά μητροπολιτικό λιμάνι της Μεσογείου για τα επόμενα 25 χρόνια.
Η επένδυση της COSCO, που πολεμήθηκε όσο καμία άλλη στο παρελθόν, αποδίδει τεράστια οφέλη για την χώρα μας. Διότι, σήμερα, διπλασιάζουμε το ύψος της επένδυσής με ακόμη 230 εκατομμύρια. Διπλασιάζουμε τις θέσεις εργασίας, δημιουργώντας άμεσα επτακόσιες νέες και άλλες περίπου χίλιες πεντακόσιες έμμεσες, ανθρώπων, δηλαδή, που θα απασχοληθούν γύρω από τη λειτουργία αυτής της επένδυσης».
Κάντε κλικ στην εικόνα για να δείτε μεγαλύτερο το μοντέλο