15:01 11/09
CEO Ryanair: Eίναι πολύ πιθανό να μην μπούμε στον κόπο να επιστρέψουμε στο Ισραήλ
"Εκτός αν οι Ισραηλινοί συνέλθουν και σταματήσουν να μας χασομεράνε".
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ ενέκρινε την προκήρυξη και τα Συμβατικά τεύχη για την ανάθεση της μελέτης του έργου «Υπόγεια οδική διασύνδεση του εμπορικού λιμένα στο χώρο του car-terminal του Ν. Ικονίου με τον όμορο χώρο του πρώην ΟΔΔΥ, 75.000 τ.μ., προεκτιμώμενης αμοιβής 50.707 ευρώ, πλέον ΦΠΑ.»
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, Στόχος του έργου είναι η επενδυτική αξιοποίηση του χώρου αυτού, είτε για επέκταση του car-terminal, είτε για εργασίες logistics.
Οι προμελέτες έχουν γίνει από τη Δ/νση Έργων του ΟΛΠ Α.Ε., ενώ οι γεωτεχνικές μελέτες γίνονται με ανοιχτή διαδικασία βάσει του Ν. 3316/2005 για την εκτέλεση δημόσιων συμβάσεων εκπόνησης μελετών.
Η υπόγεια διασύνδεση των δύο χώρων θα απαλλάξει την περιοχή από επίγεια κυκλοφοριακή κίνηση στο δρόμο Πειραιά-Σχιστού, σε μία ιδιαίτερα φορτωμένη κυκλοφοριακά περιοχή.
Πρόκειται για ένα ακόμα έργο του επενδυτικού προγράμματος του ΟΛΠ Α.Ε., το οποίο αφορά την αναβάθμιση του εμπορικού λιμένα και ιδιαίτερα του car-terminal, το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει μετεξελιχθεί στο μεγαλύτερο car-terminal της Αν. Μεσογείου.
Επίσης, το Δ.Σ. της εταιρείας αποφάσισε τη διενέργεια δημόσιου διεθνούς ανοιχτού διαγωνισμού για την αναβάθμιση του τεχνητού φωτισμού των εξωτερικών χώρων της λιμενικής ζώνης.
Το έργο προϋπολογισμού 3.909.735 ευρώ πλέον ΦΠΑ, οδηγεί σε 46,2% εξοικονόμηση ενέργειας και απόσβεση σε 3,5 χρόνια και 82,6% εξοικονόμηση χρημάτων για συντήρηση.
Για το έργο αυτό είχαν προηγηθεί μελέτες από εξειδικευμένες εταιρείες μέσα από ανοιχτό διαγωνισμό, από τις οποίες προκύπτει ετήσια εξοικονόμηση ρύπων ύψους 1.583 τόνων CO2.
Το έργο αφορά το σύνολο της χερσαίας ζώνης από το Κεντρικό Λιμάνι μέχρι το Πέραμα και στοχεύει όχι μόνο στον καλύτερο και άπλετο φωτισμό του λιμανιού, αλλά και την αντικατάσταση όλων των φωτιστικών σωμάτων από λάμπες νέας τεχνολογίας βάσει και των Κοινοτικών Κανονισμών.
Στόχος της αναβάθμισης είναι (α) η βελτίωση του φωτισμού σε όλους τους χώρους, (β) η εξοικονόμηση ενέργειας, (γ) η διασφάλιση προσαρμογής στις νέες τεχνολογίες και (δ) η υποχρέωση της προστασίας του περιβάλλοντος, βάσει των διεθνών προτύπων.
Στην αναβάθμιση του τεχνητού φωτισμού συμπεριελήφθησαν και ο αρχιτεκτονικός φωτισμός ανάδειξης διατηρητέων κτιρίων και αρχαιολογικών χώρων, όπως τα τείχη του Κόνωνος και των Ηετιώνιων Πυλών και αρχαιολογικού χώρου, ακόμα και για λόγους αισθητικής των Γερανογεφυρών του ΟΛΠ.
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. «Η περιβαλλοντική μας ευθύνη, αφού ο ΟΛΠ είναι ένας μεγάλος καταναλωτής ηλεκτρικής ενέργειας, η ανάγκη αισθητικής αναβάθμισης όλων των χώρων, η ασφάλεια και προστασία από έκνομες ενέργειες και η μετατροπή «την νύχτας σε μέρα» σε όλους τους χώρους, μας οδηγούν μέσα από την εφαρμογή νέων τεχνολογιών σε εξοικονόμηση πόρων και ενέργειας.»