Ο Πάνος Λασκαρίδης, εκτός από μεγαλομέτοχος της Hellenic Seaways, θεωρείται πλέον βέβαιο ότι θα είναι και ο στρατηγικός επενδυτής των Μινωικών Γραμμών. Διασταυρωμένες πληροφορίες αναφέρουν ότι τώρα οι Μινωικές Γραμμές εξετάζουν το σενάριο να μην πωλήσουν το 33,3% που κατέχουν στην HSW, αλλά να συνυπάρξουν με τον Π. Λασκαρίδη στην HSW, που έχει εξασφαλίσει το 37% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.
Οι δύο πλευρές βρίσκονται σε συνεχή διάλογο, επαφή και συνεργασία και διερευνούν τις δυνατότητες να αποτελέσουν το νέο πανίσχυρο σχήμα της ελληνικής ακτοπλοΐας στο άμεσο μέλλον. Και οι δύο εταιρείες διαθέτουν νεότευκτα πλοία και διατηρούν σημαντικά μερίδια αγοράς, τόσο στην εσωτερική αγορά, όσο και στην Αδριατική. Μάλιστα, δεν αποκλείεται οι Μινωικές Γραμμές να αποκτήσουν δύο πλοία στη γραμμή της Ιταλίας, προκειμένου να ενισχύσουν την θέση τους. Βέβαια εξετάζουν και το ενδεχόμενο να επεκταθούν και σε νέα γραμμή στη Μεσόγειο, όπως αυτή της Γένοβα, Μασσαλία, Τυνησία.
Πάντως, η κινητικότητα που παρατηρείται στο μετοχολόγιο των Μινωικών Γραμμών, δεν είναι άσχετη και με τις εξελίξεις στην HSW. Ναυτιλιακοί παράγοντες της Ακτής Μιαούλη επιμένουν ότι η συνύπαρξη του Πάνου Λασκαρίδη με τις Μινωικές Γραμμές θα δημιουργήσει πολλαπλασιαστική δύναμη ισχύος στην ακτοπλοΐα, με δεδομένο το λόμπι των Κρητικών να συναντηθεί ουσιαστικά με τη ρευστότητα, την ελευθερία και ευελεξία του μεγαλοεφοπλιστή.
Τραπεζικοί κύκλοι εξάλλου επιμένουν ότι ο Π. Λασκαρίδης και οι Μινωικές Γραμμές θα είναι πλέον ένα σχήμα στο άμεσο μέλλον που δύσκολα θα μπορέσει να κτυπηθεί από Έλληνα, αλλά και από ξένο ανταγωνιστή.
Όσον αφορά τον Περικλή Παναγόπουλο, ο οποίος την περίδο αυτή απουσιάζει στις ΗΠΑ για την παρακολούθηση συνεδρίου των P& I Club, η σιωπή του έχει να κάνει με το γεγονός ότι το ποσοστό που κατέχει στις Μινωικές Γραμμές (11,6%) του δίνει το δικαίωμα να λάβει οποιαδήποτε απόφαση, τη χρονική στιγμή που όποτε εκείνος θεωρήσει πιο συμφέρουσα.
Ο Π. Παναγόπουλος είναι ικανός να πωλήσει το ποσοστό του, αλλά και να το ενισχύσει. Ο ίδιος αρκείται συνήθως να λέει ότι στις Μινωικές έχει επενδύσει ως εταιρεία συμμετοχών. Πάντως, τα σενάρια είναι όλα ανοχτά για τις εξελίξεις στην Attica Group.
Από την άλλη η πολυμετοχική εταιρεία των Χανίων, ΑΝΕΚ, αποφάσισε στη γενική της συνέλευσης των μετόχων της την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, με καταβολή μετρητών και έκδοση νέων μετοχών με δικαίωμα προτίμησης υπέρ των παλαιών μετόχων, ύψους μέχρι 101.558.750 ευρώ και την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά το ποσό των 31.533.443,50 ευρώ με κεφαλαιοποίηση αποθεματικών υπέρ το άρτιον και ισόποση μείωση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας προς συμψηφισμό ζημιών εις νέον.
Τα υπό άντληση κεφάλαια ύψους μέχρι 106,63 εκατ. ευρώ μετά την αφαίρεση των εξόδων έκδοσης, τα οποία εκτιμάται να ανέλθουν σε 4,5 εκατ. ευρώ, ήτοι καθαρό ποσό συνολικού ύψους 102,13 εκατ. ευρώ θα διατεθούν μεταξύ άλλων, για αγορά νέων πλοίων ή την πραγματοποίηση επενδύσεων μέχρι και 81,71 εκατ. ευρώ και για τη μείωση δανεισμού μέχρι και 20,42 εκατ. ευρώ.
Επισημαίνεται ότι το εννεάμηνο η ΑΝΕΚ βελτίωσε σημαντικά τα οικονομικά της μεγέθη καθώς ο κύκλος εργασιών της μητρικής αυξήθηκε κατά 11,7% στα 176,6 εκατ. έναντι 158,1 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα της χρήσης 2005 παρά το γεγονός ότι δραστηριοποιήθηκε με 10 πλοία έναντι 11 κατά την περσινή περίοδο.
Τέλος, η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου ρίχνει όλο το βάρος της στην σύναψη του ομολογιακού δανείου ύψους 90 εκατ. ευρώ, αλλά ταυτόχρονα έχει ανακονώσει και ότι θα αγοράσει μετοχές της σε ποσοστό 9,63% και σε ποσό που δεν θα ξεπερνά τα 10 εκατ. ευρώ. Πάντως, το θέμα του Κώστα Αγαπητού, πρώην εμπορικού διευθυντή της, που πώλησε τις μετοχές του στην HSW, στον Π. Λασκαρίδη, απασχολεί έντονα τον Απόστολο Βεντούρη, ο οποίος μεθοδεύει τις επόμενες κινήσεις σε ένα σκηνικό που δεν είναι και το πιο ευχάριστο για αυτόν. Πάντως το σενάριο για απορρόφηση των πέντων πλοίων της C-Link, φαντάζει το πιο πιθανό.
Σάββας Αθανασίου