Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 23-Σεπ-2013 10:15

    Coca-Cola 3E: Σταθερή δέσμευση για ισχυρή παρουσία στην Ελλάδα

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Σε ένα εξαιρετικά μεταβαλλόμενο και δυσμενές περιβάλλον, με τις επιχειρήσεις να αναζητούν διέξοδο και τρόπους αντιμετώπισης της κρίσης, η δέσμευση της Coca-Cola Τρία Έψιλον, όπως μεταφέρεται από την εταιρεία, για ισχυρή παρουσία στην Ελλάδα παραμένει σταθερή. 

    Την τελευταία τριετία η Coca-Cola Τρία Έψιλον κλήθηκε να αντεπεξέλθει ριζικών αλλαγών στην αγορά των μη αλκοολούχων ποτών. Μέσα σε 3 χρόνια ο ΦΠΑ στα μη αλκοολούχα ποτά που πωλούνται στα σούπερ-μάρκετ αυξήθηκε τέσσερις φορές, φτάνοντας από 9% το 2010, στο 23% το 2012. Παρά την πρόσφατη μείωση του ΦΠΑ εστίασης στο 13%, δεν φάνηκε να επέρχονται αισθητές αλλαγές στην αγορά και την κατανάλωση. 

    Τα στοιχεία της Nielsen είναι ενδεικτικά: περίπου εννέα στους δέκα Έλληνες (91%) έχουν αλλάξει τις καταναλωτικές τους συνήθειες και έχουν γίνει πιο προσεκτικοί με τις δαπάνες τους και 4 στους 10 δηλώνουν ότι δεν τους περισσεύουν χρήματα, έχοντας καλύψει τις βασικές ανάγκες τους (Consumer Confidence, concerns & spending intentions around the world, Q2 2013). 

    Η τάση αυτή είχε άμεσο αντίκτυπο στην αγορά και κατ’ επέκταση στις πωλήσεις της εταιρείας. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Coca-Cola Τρία Έψιλον, από τον Αύγουστο του 2011 έως σήμερα, έχουν κλείσει περισσότερα από 40.000 σημεία πώλησης, ως αποτέλεσμα της δραστικής μείωσης της κατανάλωσης. Η πτώση στις πωλήσεις των επιμέρους κλάδων μη αλκοολούχων ποτών κατά την περίοδο 2008-2012 ήταν μεγαλύτερη στα αθλητικά ποτά (17%), στον έτοιμο προς κατανάλωση καφές (-9,3%), στους χυμούς (-8,2%) και ακολουθούν τα αναψυκτικά (-7,4%) και τo εμφιαλωμένο νερό (-4,7%). 

    Σύμφωνα με στελέχη του ομίλου, σε ένα τέτοιο περιβάλλον είναι αναγκαία η διαρκής προσαρμογή της επιχειρηματικής στρατηγικής και του τρόπου λειτουργίας της εταιρείας στα νέα δεδομένα, με πρωταρχικό στόχο τη διασφάλιση της βιωσιμότητάς της και της ικανότητας να συνεχίσει να επενδύει στην ελληνική οικονομία και κοινωνία, κάτι που ήδη υλοποιείται. Η Coca-Cola Τρία Έψιλον έχει υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 160 εκατ. ευρώ στην ελληνική αγορά από το 2012, ενώ τα τελευταία 10 χρόνια έχει αποδώσει στο κράτος (μέσω φορολογικών, εργοδοτικών εισφορών, κ.λπ.) περίπου 1 δισ. ευρώ. 

    Παράλληλα, παράγει στην Ελλάδα το 98% των προϊόντων που διακινεί στην ελληνική αγορά, συμβάλλοντας σημαντικά στην ανάπτυξη της οικονομίας και δημιουργώντας έμμεσα περισσότερες από 42.000 θέσεις εργασίας μέσα από την προμήθεια πρώτων υλών, τη διανομή και την πώληση των προϊόντων της. Στόσίδιο πλαίσιο, μέσα από τα προγράμματα Εταιρικής Κοινωνικής Υπευθυνότητας που υλοποιεί τα τελευταία 5 χρόνια, έχει επενδύσει ετησίως 3 εκατ. ευρώ περίπου για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων τοπικών κοινωνιών.

    Ν. Χρυσικόπουλος

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ