Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 11-Σεπ-2013 10:03

    Τι σηματοδοτεί η αλλαγή φρουράς στη J&P Άβαξ

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Με ανανεωμένο διοικητικό συμβούλιο λειτουργεί τους τελευταίους μήνες ο όμιλος J&P Άβαξ, καθώς στη γενική συνέλευση του περασμένου Ιουνίου έγινε γνωστό ότι τα ηνία της εισηγμένης αναλαμβάνει ο Χρήστος Ιωάννου.

    Πρόκειται για το γιό του γνωστού συλλέκτη έργων τέχνης Δάκη Ιωάννου και ιδρυτή του ιδρύματος ΔΕΣΤΕ, ο οποίος κατείχε τη θέση του προέδρου της κατασκευαστικής τα τελευταία χρόνια και διατηρεί, βέβαια, μέσω της Joannou & Paraskevaides (investments) το ποσοστό του (41,5%) στην εταιρεία.

    Όσοι γνωρίζουν τον Χρήστο Ιωάννου κάνουν λόγο για έναν ιδιαίτερα χαμηλών τόνων επιχειρηματία, που προτιμά να κάνει έργο, παραμένοντας αθέατος. Μία από τις πρώτες ενασχολήσεις με το εγχώριο επιχειρείν του 41χρονου σήμερα προέδρου της J&P Άβαξ υπήρξε η εταιρεία Food Plus υπό τη σκέπη της οποίας λειτουργεί τις, προ κρίσης κραταιές αλυσίδες, Pizza Hut και KFC.  

    Στο παρελθόν συμμετείχε στο διοικητικό συμβούλιο των Aegean Airlines και Coca Cola 3E, ενώ διευθύνει τις ξενοδοχειακές μονάδες Athinaion (Ιντερκοντινένταλ) και Yes Hotels& Restaurants (ξενοδοχεία Semiramis, Twentyone, Kefalari Suites, New hotel, Periscope).

    Ο κ. Ιωάννου αποφοίτησε από το Cornell University το 1994 και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου ΜΒΑ από το MIT Sloan School of Management.

    Ο Χρήστος Ιωάννου αναλαμβάνει τα ηνία σε μία ευνοϊκή για την J&P Άβαξ συγκυρία, αν και εκτιμάται ότι ο πατέρας του δεν θα πάψει να τον υποστηρίζει συμβουλευτικά.

    Το ανεκτέλεστο της εισηγμένης της τάξης των 2 δισ. ευρώ βρίσκεται στα επίπεδα του 2008, οπότε καταγράφηκε το μεγαλύτερο ιστορικό μέγεθος. 

    Ταυτόχρονα από τα έργα που η εταιρεία υπέγραψε το 2013 και είναι προϋπολογισμού άνω των 700 εκατ. ευρώ, ποσοστό 73% βρίσκεται εκτός Ελλάδας. 

    Και παρά το κραχ στις κατασκευές, η εισηγμένη έχει αναλάβει ορισμένα από λιγοστά μεγάλα έργα που δημοπρατήθηκαν στο εσωτερικό, όπως η επέκταση του μετρό προς το Χαϊδάρι, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ.   Η κατασκευή της τρίτης δεξαμενής υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Ρεβυθούσα προϋπολογισμού 98 εκατ. ευρώ, αλλά και σημαντικά σιδηροδρομικά έργα, όπως τα τμήματα Κιάτο-Ροδοδάφνη, Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος και Σήραγγα Παναγοπούλας. 

    Επίσης, τα οδικά έργα Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου και Ολυμπία Οδός που η J&P Άβαξ συμμετέχει (με 16,25% και 17% αντίστοιχα) είναι τα πιο προχωρημένα σε επίπεδο κατασκευής από τους συνολικά τέσσερις οδικούς άξονες όπου οι εργασίες έχουν ανασταλεί. Ταυτόχρονα, για τα δύο αυτά έργα επίκειται η συμβασιοποίηση των αναθεωρημένων συμβάσεων παραχώρησης.

    Τη χρήση του 2012 η J&P Άβαξ αποτέλεσε τη μοναδική κατασκευαστική από το «κλαμπ» των τριών μεγαλύτερων, βάσει κεφαλαιοποίησης τεχνικών ομίλων, που εμφάνισε οριακή έστω κερδοφορία. Και αυτό παρά την έκθεσή της-μέσω διατήρησης τραπεζικών καταθέσεων -σε τράπεζες της Κύπρου.

    Ας σημειωθεί ότι και ο όμιλος Ελλάκτωρ ανανέωσε το περασμένο καλοκαίρι τη σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου με νέα μη εκτελεστικά μέλη (Ι.Τζιβέλης, Θ.Πανταλάκης και Ιορδ. Αϊβάζης).  

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ