13:13 10/09
Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives
Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".
Στο στάδιο της υλοποίησης έχει εισέλθει η επένδυση ύψους 70 εκατ. ευρώ για την κατασκευή εργοστασίου παραγωγής γάλακτος που υλοποιεί ηVivartia Συμμετοχών, θυγατρική του ομίλου MIG, στο Abu Dhabi.
Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη του ομίλου, οι τεχνικές μελέτες βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης και οι προκαταρκτικές εργασίες κατασκευής της μονάδας, σε έκταση 1.600 στρεμμάτων, έχουν ήδη ξεκινήσει. Όπως έχει ανακοινωθεί, στόχος είναι να τεθεί σε αρχική λειτουργία προς το τέλος του 2014.
Η κατασκευή της μονάδας υλοποιείται στο πλαίσιο της συμφωνίας της Vivartia με τη Exeed Industries, τον βιομηχανικό βραχίονα της National Holding των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ), που προβλέπει την αποκλειστική συνεργασία των δύο εταιρειών στον επιχειρηματικό τομέα τροφίμων και γεωργίας στα ΗΑΕ, στην περιοχή του Αραβικού Κόλπου, της Μέσης Ανατολής και Βόρειας Αφρικής.
Η κοινή εταιρείας που θα δραστηριοποιεί στις χώρες της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής, σε μια αγορά που αριθμεί περισσότερους από 330 εκατομμύρια καταναλωτές και εκτείνεται από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Σαουδική Αραβία, το Κουβέιτ, το Ομάν, το Μπαχρέιν, το Κατάρ, μέχρι την Αίγυπτο, τη Λιβύη, την Τυνησία, την Αλγερία, το Μαρόκο, το Ιράν και το Ιράκ.
Από την διάθεση των προϊόντων της(γαλακτοκομικά, χυμοί κ.ά.) σε συνολικά14 χώρες της περιοχής, η Vivartia προσδοκά να αντλεί έσοδα της τάξης των 160 εκατ. ευρώ, ποσό που ισοδυναμεί με αύξηση των σημερινών πωλήσεων της Vivartia περίπου κατά 25%.
Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία της MIG όπως περιλαμβάνονται στο ενημερωτικό δελτίο για την έκδοση μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου, το 2012 οι πωλήσεις του κλάδου Τροφίμων και Γαλακτοκομικών παρουσίασαν μείωση της τάξης του 8,6% και ανήλθαν σε 610,5εκατ.ευρώ, έναντι 667,9 εκατ. ευρώ το 2011.
Προοπτικές
Στο ίδιο δελτίο, η διοίκηση του ομίλου αναφέρει πως η συρρίκνωση της ελληνικής οικονομίας επηρεάζει και ενδέχεται να συνεχίσει να επηρεάζει δυσμενώς τις βασικές αγορές δραστηριοποίησης της Vivartia Συμμετοχών. Το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και η μειωμένη σχετική κατανάλωση σε συνδυασμό με τον αυξημένο ΦΠΑ, ο οποίος παραμένει στο 23% για την κατηγορία αναψυκτικών και ποτών, εστίασης και ψυχαγωγίας, αποτελούν, όπως τονίζεται, σοβαρούς παράγοντες διαμόρφωσης της επιδείνωσης στον τομέα Τροφίμων και Γαλακτοκομικών.
Μέσα σε αυτό το δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον, η διοίκηση της Vivartia σημειώνει πως θα συνεχίσει το 2013 τη διαδικασία εξορθολογισμού της λειτουργίας της εταιρείας. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στο λανσάρισμα νέων προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας, όπως επίσης και στην επένδυση σε νέα προϊόντα τα οποία διακρίνονται για την υψηλή σχέση αξίας-τιμής μεγιστοποιώντας την αξία που προσδίδουν στον καταναλωτή.
Οι στρατηγικές προτεραιότητες για τη νέα χρονιά επικεντρώνονται κυρίως στην αντιμετώπιση της νέας κατάστασης της Ελληνικής οικονομίας ως ευκαιρία για επένδυση στο ισχυρό χαρτοφυλάκιο των εμπορικών σημάτων, στην έμφαση σε καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες, με στόχο την αντιστάθμιση των πιέσεων και την περαιτέρω ενίσχυση της θέσης της στις αγορές. Επιπλέον, θα επιδιωχθεί η ανάπτυξη σημάτων του ομίλου στο εξωτερικό και διείσδυση σε νέες αγορές μέσω master franchise agreements.
Ν. Χρυσικόπουλος