Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 23-Απρ-2013 00:05

    Το deal των αιθέρων στην Κομισιόν

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Στην τελική ευθεία μπαίνει η επιδιωκόμενη συγχώνευση των Olympic Air-Aegean Airlines, τη δεύτερη φάση της οποίας θα εξετάσει η Κομισιόν την Τετάρτη 24 Απριλίου, με την απόφαση να λειτουργεί καθοριστικά για το μέλλον των εγχώριων αερομεταφορών.

    Ουσιαστικά, τα επιτελεία των δύο εταιρειών στηρίζουν τις προσδοκίες τους για έγκριση της συγχώνευσης στο γεγονός ότι η ελληνική υπόθεση δεν έχει κοινά σημεία με αντίστοιχα αιτήματα που έχουν υποβληθεί από άλλες ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες. Αλλά και στα οφέλη που θα δημιουργηθούν για την ελληνική οικονομία και τον τουρισμό.

    «Θα πράξουμε ό,τι απαιτείται προκειμένου η Aegean να έχει τις απαιτούμενες οικονομίες κλίμακας.  Θα αποτελούσε μεγάλο πλήγμα όχι μόνον για την εταιρεία μας, αλλά για τον τουρισμό και την οικονομία (σ.σ.: ενδεχόμενη μη έγκριση της Κομισιόν). Εκτιμώ ότι τα επιχειρήματά μας προς της Κομισιόν είναι ισχυρά και κινούμαστε με το σκεπτικό ότι μέσα στη χρονιά θα λάβουμε την έγκριση από την Ε.Ε.» είχε σημειώσει σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη αναλυτών ο αντιπρόεδρος της Aegean Airlines Ευτύχης Βασιλάκης.

    Μικρό μερίδιο στην εγχώρια αγορά

    Όπως αναφέρουν από τις δύο εταιρείες, το κοινό μερίδιο στην εσωτερική αγορά των Aegean Airlines και Olympic Air είναι 28%, δηλαδή μικρότερο από αυτό άλλων ευρωπαϊκών αερομεταφορέων που έχουν συγχωνευθεί.

    Αλλά και ο αριθμός των κοινών δρομολογίων των δύο αερομεταφορέων περιορίζεται σε 11 από 32 κοινά δρομολόγια πριν από μία τριετία.

    Όσον αφορά την τιμολογιακή πολιτική, η Aegean Airlines έχει μειώσει την τιμή των ναύλων κατά 25%, παρά την αύξηση του κόστους των καυσίμων, όπως επισημαίνουν από την εισηγμένη. Έχει επίσης, προτείνει στην Κομισιόν τη διαμόρφωση ενός δεσμευτικού πλαισίου για την τιμολογιακή πολιτική στις πτήσεις εσωτερικού.

    Την ίδια στιγμή, Aegean Airlines και Olympic Air εκτιμούν ότι μέσω της επιχειρούμενης συγχώνευσης θα διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των εγχώριων αερομεταφορέων, όπως «αποδεικνύεται από τις ζημιές που επιφέρει στην Cyprus Airways η δραστηριοποίησή της στην Ελλάδα».

    Μέσω της συγχώνευσής της με την Olympic, η Aegean προσβλέπει στις συνέργειες αλλά και στην ενίσχυση της εξωστρέφειας, με τον τζίρο των εγχώριων δρομολογίων να έχει υποχωρήσει κατά 50% από το 2008.

    «Είναι απαραίτητο να μπορούμε να ανταγωνιστούμε τους αερομεταφορείς του εξωτερικού. Βρισκόμαστε στην έκτη χρονιά ύφεσης και ο Έλληνας καταναλωτής δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να «συντηρεί» τον δικό μας ή άλλον αερομεταφορέα» είχε σημειώσει ο κ. Βασιλάκης.

    dimitris.delevegos@capital.gr
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ