14:40 09/09
Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αντιμετωπίζοντας την αβεβαιότητα από τους δασμούς και τον "πόλεμο" τιμών στην Κίνα
Του Φώτη Φωτεινού
Ανακοινώνεται επισήμως σήμερα στην Αλεξανδρούπολη η συνεργασία του οργανισμού με την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης. Ο ΟΣΕ ανέλαβε την εξυπηρέτηση των λειτουργιών της εφοδιαστικής αλυσίδας της εταιρείας, καλύπτοντας δηλαδή την μεταφορά, διακίνηση και αποθήκευση των εμπορευμάτων της ΕΒΖ.
Από την πλευρά της ΕΒΖ στόχος της συνεργασίας είναι η μείωση κόστους και η ασφαλέστερη και βέλτιστη μεταφορά προϊόντων της και από την πλευρά του οργανισμού η αύξηση των εσόδων από το εμπορευματικό του έργο. Στην αρχή η συνεργασία αυτή θα έχει πιλοτικό χαρακτήρα, ενώ όταν ολοκληρωθεί σε όλο το εύρος της (μεταφορά από όλα τα εργοστάσια της ΕΒΖ) ο ΟΣΕ αποβλέπει σε ετήσια έσοδα 5 εκ. ευρώ.
Στα "σκαριά" βρίσκονται συμφωνίες με τον Όμιλο Μεταξιώτη για την μεταφορά οικοδομικών υλικών από Θεσσαλονίκη και Ορεστιάδα, με την Τρία Έψιλον για την μεταφορά αναψυκτικών και διαφημιστικού υλικού από το Αίγιο στην Αθήνα, με την εταιρία εκμετάλλευσης της μπίρας "Μύθος" για την μεταφορά της από την Θεσσαλονίκη στην Αθήνα και με την Goodyear.
Γενικότερα, ο ΟΣΕ αναζητά εταιρείες για την σύσταση κοινοπραξιών με στόχο την μεταφορά εμπορευμάτων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Ενδεικτική είναι η συνεργασία του ΟΣΕ με ιδιωτικές εταιρείες για τη μεταφορά πετρελαίων του Ομίλου Μαμιδάκη στη Ρουμανία.
Εφέτος τα έσοδα του ΟΣΕ από την εμπορευματική του δραστηριότητα θα ανέλθουν στα 40 εκατ. ευρώ έναντι 29 εκατ. ευρώ το 2005 και 23 εκατ. ευρώ το 2004. "Ως κοιμώμενο γίγαντα" χαρακτηρίζουν στελέχη του ΟΣΕ τον οργανισμό αναφορικά με τις δυνατότητες του στην διακίνηση εμπορευμάτων. Ενώ διαθέτει δίκτυο 2.600 χλμ, διαχειρίζεται μόλις το 2% των συνολικών εμπορευματικών μεταφορών!
Ένας άλλος κινητήριος μοχλός της στρατηγικής ανάπτυξης εμπορευματικών μεταφορών και Logistics του ΟΣΕ είναι η κατασκευή νέων σιδηροδρομικών συνδέσεων με μεγάλες βιομηχανικές μονάδες της χώρας. Οι συνδέσεις αυτές έχουν ενταχθεί στο Δ’ ΚΠΣ για συγχρηματοδότηση.
Συγκεκριμένα, τα λιμάνια Θεσσαλονίκης και Βόλου είναι ήδη συνδεδεμένα με το σιδηροδρομικό δίκτυο και προσπάθεια είναι η ένταξη σε αυτό των λιμένων Αλεξανδρούπολης και Πειραιά σε πρώτη φάση και Πάτρας, Αστακού και Ηγουμενίτσας σε δεύτερη, μέσω της εξέλιξης των μελετών για την κατασκευή του Δυτικού Σιδηροδρομικού Άξονα.
Η σύνδεση της ΒΙΠΕ Θεσσαλονίκης με την σιδηροδρομική γραμμή είναι γεγονός, ενώ "τρέχουν" μελέτες για την σύνδεση της ΒΙΠΕ Κομοτηνής, Αλεξανδρούπολης, Σερρών και Βόλου.
Ακόμη, σπουδαίας σημασίας είναι η κατασκευή γραμμών και η σύνδεση μεγάλων βιομηχανικών μονάδων, όπως της ΣΟΒΕΛ στο Βόλο και της Σωληνουργίας Κορίνθου στη Θισβή Βοιωτίας, από τις οποίες ο ΟΣΕ προσδοκά πολλαπλά οικονομικά οφέλη, ενώ σε τρεις μήνες ολοκληρώνεται η γραμμή εισόδου τρένων στο Θριάσιο Πεδίο.