Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 19-Φεβ-2013 00:26

    Άκτωρ Vs Dogus στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Προσφορά για τμήμα του οδικού έργου Μπάνια Λούκα-Ντομπόι στη Βοσνία- Ερζεγοβίνη υπέβαλε η κατασκευαστική εταιρεία Άκτωρ, η οποία προσβλέπει στην ανανέωση του κατασκευαστικού αντικειμένου της, διεκδικώντας νέα έργα στο εξωτερικό.

    Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία αυτοκινητοδρόμων  της σερβικής δημοκρατίας, προσφορά για τον άξονα Μπάνια Λούκα – Πρνίαβορ, μήκους 35,3 χλμ, έχουν υποβάλει συνολικά επτά εταιρείες, γεγονός που καταδεικνύει τη σημασία του συγκεκριμένου έργου.

    Πρόκειται για τον κινεζικό πολυεθνικό κολοσσό Sinohydro που καταλαμβάνει την 23η θέση μεταξύ των 225 κατασκευαστικών ομίλων με τον μεγαλύτερο κύκλο εργασιών διεθνώς.

    Την αυστριακή Strabag που είναι 4η στη σχετική κατάταξη, την τσέχικη OHL ŽS, τον κατασκευαστικό βραχίονα του  σερβικού ομίλου Integral, τη Granit, μία από τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές των Σκοπίων, τον τουρκικό κολοσσό Dogus και την Άκτωρ.

    Ο αυτοκινητόδρομος Μπάνια Λούκα-Πρνίαβορ είναι ένα από τα πιο σημαντικά έργα για την ενίσχυση της παρουσίας της Dogus στα Βαλκάνια, με τον διαφοροποιημένο όμιλο να διαθέτει θυγατρική στη Ρουμανία, τη Βουλγαρία και την Κροατία.

    Ο τουρκικών συμφερόντων όμιλος σύναψε τον περασμένο Δεκέμβριο στρατηγική συνεργασία με την Lamda Development και, για πρώτη φορά «διαγκωνίζεται» με την Άκτωρ για την ανάληψη του εν λόγω οδικού έργου.

    Όσον αφορά τον οδικό άξονα, η  Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων έχει προεγκρίνει  τη χορήγηση δανείου άνω των 150 εκατ. ευρώ στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη.

    Ενδεχόμενη κατακύρωση του αυτοκινητοδρόμου στην Άκτωρ θα ενίσχυε το ανεκτέλεστο της κατασκευαστικής, η οποία είναι σε αναμονή της επανεκκίνησης των κατασκευαστικών εργασιών στους τέσσερις οδικούς άξονες (Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Ε-65, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου).

    Πέραν των συγχρηματοδοτούμενων έργων, το υπουργείο Ανάπτυξης προανήγγειλε, χθες, τη δημοπράτηση ή συμβασιοποίηση έργων προϋπολογισμού 2,4 δισ. ευρώ μέσα στο επόμενο τετράμηνο. Ορισμένα από τα έργα που θα συμβασιοποιηθούν περιλαμβάνουν την κατασκευή της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος, την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά και την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Σχηματάρι-Χαλκίδα.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ