«Η διοίκηση της εταιρείας έχει λάβει όλα τα απαιτούμενα μέτρα σε όλες τις χορηγίες των ΜΜΕ, ώστε να εξασφαλιστεί η απαρέγκλιτη τήρηση της νομιμότητας και η διαφάνεια» αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΠΑΠ ΑΕ, Κωνσταντίνος Λουρόπουλος σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή μετά από ερώτηση για τις χορηγίες της ΟΠΑΠ ΑΕ προς το «Βήμα της Κυριακής».
Την ερώτηση είχε απευθύνει στους υπουργούς Οικονομικών και Παιδείας ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής, Χρήστος Παππάς, επικαλούμενος δημοσιεύματα, σύμφωνα με τα οποία πρόσφατα δόθηκε χορηγία 800.000 ευρώ προς την εφημερίδα «το Βήμα» με τρόπο παράτυπο, χάρη στην προσωπική παρέμβαση του διευθύνοντα συμβούλου του Οργανισμού και παρά την αντίθετη γνώμη του ΔΣ και της αρμόδιας επιτροπής του ΟΠΑΠ.
Μάλιστα, ο βουλευτής ζητούσε να ενημερωθεί με ποια κριτήρια δόθηκε η χορηγία καθώς στο ίδιο φύλλο φιλοξενήθηκε καταχώριση ανταγωνίστριας προς τον ΟΠΑΠ στοιχηματικής εταιρείας.
Στην απάντησή του, ωστόσο, ο κ. Λουρόπουλος σπεύδει να επισημάνει ότι «η ΟΠΑΠ ΑΕ, ως εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών ανώνυμη εταιρεία, υπέχει σημαντικότατες υποχρεώσεις έναντι των μετόχων της και του εν γένει επενδυτικού κοινού.
Για τον λόγο αυτόν, τα πρακτικά συνεδρίασης των καταστατικών και των εντεταλμένων οργάνων της εταιρείας, τα πάσης φύσεως εσωτερικά έγγραφα, οι συμβάσεις κάθε είδους, καθώς επίσης και τα υπηρεσιακά στοιχεία και πληροφορίες σχετικές με την οργάνωση, την λειτουργία και τη δραστηριότητα της εταιρείας, δεν γνωστοποιούνται σε τρίτα πρόσωπα, πλην των περιπτώσεων εκείνων, στις οποίες η καταχώριση των ανωτέρω στοιχείων ή μέρους αυτών σε δημόσια ή περιορισμένης πρόσβασης μητρώα και, εν συνεχεία, η δημοσίευσή τους σε ΦΕΚ προβλέπεται ρητά από τον νόμο».
Ο κ. Λουρόπουλος επισημαίνει ότι «η ΟΠΑΠ ΑΕ δεν είναι ΔΕΚΟ, αλλά εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο, όπου το Ελληνικό Δημόσιο είναι μέτοχος με ποσοστό 34%» και ότι «η πολιτική Χορηγιών της εταιρείας χαράσσεται και υλοποιείται με εμπορικά και ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια.
Δεν δίδεται καμία χορηγία χωρίς ανταποδοτικά οφέλη. Σε όλες τις περιπτώσεις χορηγιών στα ΜΜΕ, όπως και στην επερωτώμενη περίπτωση (σ.σ. εννοεί «το Βήμα») η ΟΠΑΠ ουσιαστικά διαφημίζει ένα-ένα όλα τα προϊόντα της». Στο έγγραφο του προέδρου της ΟΠΑΠ ΑΕ αναφέρεται, επίσης, ότι η πολιτική διαφήμισης και χορηγιών και ο σχετικός ετήσιος προϋπολογισμός αποφασίζεται από το ΔΣ, μετά από εισήγηση των αρμόδιων διευθύνσεων της, και συνάδει με το πλαίσιο της εταιρικής της στρατηγικής σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχει, αλλά και την κοινωνική εταιρική της εικόνα.
Σημειώνεται, εξάλλου, ότι «η επιλογή των ΜΜΕ γίνεται με αντικειμενικά κριτήρια και ανάλογα με την ακροαματικότητα, θεαματικότητα και επισκεψιμότητά τους, σύμφωνα με μετρήσεις που διενεργούνται από αντίστοιχους επίσημους φορείς μέτρησης, των οποίων τα στοιχεία δεν αμφισβητούνται».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ