14:13 08/09
Mega deal 17 δισ. δολ. μεταξύ SpaceX και EchoStar
Το deal αφορά στην αγορά φάσματος και είναι μεταξύ μεγαλύτερων συμφωνιών φέτος.
Του Νίκου Χρυσικόπουλου
Η αεροπορική σύνδεση Ελλάδας-Κίνας μέσω των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ) και η ίδρυση τοπικής θυγατρικής στην ασιατική χώρα αποτελούν τους κύριους πυλώνες του «Σχεδίου Κίνα» για την διοίκηση των δύο εταιρειών.
Η Folli-Follie διαθέτει πολύχρονη παρουσία στην Ασία, το μεγάλο όμως «στοίχημα» της αποτελεί η αγορά της Κίνας. Σήμερα διαθέτει πάνω από 60 καταστήματα στη χώρα και σχεδιάζει να αυξήσει τον αριθμό τους σε 100 έως το 2008.
«Είμαστε ήδη σε 12 πόλεις στην Κίνα και στόχος μας είναι να επεκταθούμε σταδιακά σε όλα τα μεγάλα αστικά κέντρα. Έχουμε να επιλέξουμε από μια ομάδα 37 πόλεων με πληθυσμό άνω των 2 εκατ. κατοίκων. Παρακολουθούμε καθημερινά τα πληθυσμιακά δεδομένα και όποτε υπάρχει ένα ενδιαφέρον νέο project στην αγορά ακινήτων της χώρας ή ένας δρόμος που αναπτύσσεται εμπορικά επιδιώκουμε να αποκτήσουμε και εκεί παρουσία» αναφέρει ο Γ. Κουτσολιούτσος, αντιπρόεδρος της εταιρείας.
Η Folli Follie δραστηριοποιείται στην Κίνα μέσω τοπικού συνεργάτη, επιδιώκει όμως να ιδρύσει θυγατρική, διαδικασία που εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου. Σύμφωνα με αναλυτές, η επέκταση της εταιρείας στη λιανική θα ενισχύσει σημαντικά τις ταμειακές ροές του ομίλου, καθώς οι μέχρι σήμερα δραστηριότητες στη χονδρική έχουν οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση των απαιτήσεων. Κύριος στόχος είναι η επέκταση του δικτύου καταστημάτων σε 100 μέχρι το 2008, χρονιά των Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου. Η κινεζική θυγατρική της Folli Follie πραγματοποίησε πέρυσι πωλήσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ και αναμένεται ότι φέτος θα ξεπεράσει τα 35-40 εκατ. ευρώ.
Σε εφαρμογή, όμως, βρίσκεται και το δεύτερο μεγάλο σχέδιο του ομίλου για την Κίνα που θα πραγματοποιηθεί μέσω της θυγατρικής (κατά 49%) ΚΑΕ. Πρόκειται για την αεροπορική σύνδεση Ελλάδας-Κίνας από την οποία ο Γ. Κουτσολιούτσος που εκτελεί χρέη προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου στα ΚΑΕ, αναμένει σημαντικά οφέλη.
«Στόχος μας είναι να υλοποιηθεί η αεροπορική σύνδεση το συντομότερο δυνατόν. Εάν μπορούσαμε να υπογράψουμε και χθες θα ήμουν ευτυχής. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε συζητήσεις με αεροπορικούς ομίλους μεταξύ των οποίων η Ολυμπιακή Αεροπορία, αλλά και κινεζικές εταιρείες. Ωστόσο οι συζητήσεις αυτές δεν έχουν ακόμη καταλήξει 100%», αναφέρει.
Το πλεονέκτημα της απευθείας σύνδεσης έχει να κάνει με το κέρδος 9 περίπου ωρών, καθώς μέχρι σήμερα η αεροπορική σύνδεση μεταξύ Ελλάδος-Κίνας γίνεται μέσω τρίτων χωρών. Τα ΚΑΕ αναμένουν κέρδη από την παροχή καθαρά τουριστικών υπηρεσιών, αλλά και από τις πωλήσεις που θα πραγματοποιούν τόσο εν πτήσει και όσο και από τα καταστήματά τους στο αεροδρόμιο.
«Έχουμε εκπονήσει σαφές business plan για το σχέδιο της αεροπορικής σύνδεσης με την Κίνα. Πέραν από τον οικονομικό στόχο, επιδίωξή μας είναι να ελέγξουμε το shopping των ασιατών τουριστών. Διότι πέρα από τον τουρισμό, οι ασιάτες έρχονται στην Ευρώπη για να ψωνίσουν. Εμείς θέλουμε να εκμεταλλευτούμε αυτό το ρεύμα μέσω των ΚΑΕ και της Folli Folli», καταλήγει ο κ. Κουτσολιούτσος.