14:15 06/09
FT: Η αμερικανική κυβέρνηση ξαναπροσλαμβάνει απολυμένα στελέχη των Fannie Mae, Freddie Mac, εν όψει της εισαγωγής τους στο Χρηματιστήριο
Τα στελέχη είχαν απολυθεί πρόσφατα από την κυβέρνηση Τραμπ.
Την ώρα που ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας δηλώνει κατηγορηματικά στη Βουλή ότι δεν θα δοθεί το μάνατζμεντ των Οργανισμών Λιμένων σε ιδιώτες, τρεις μεγάλοι ναυτιλιακοί κολοσσοί, έχουν ανοίξει δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ τους και θα επιδιώξουν από κοινού να εξασφαλίσουν τη διαχείριση και των δύο Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, της υπό κατασκευής 6ης προβλήτας στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.
Οι τρεις εταιρείες είναι η κινεζική Cosco, η ισραηλινή ZIM και η ιταλοελβετική εταιρεία MSC. Συζητούν στο παρασκήνιο, προκειμένου να αναλάβουν τους δύο ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ. Βέβαια, γνωρίζουν ότι μέσα στις προθέσεις των κυβερνητικών παραγόντων είναι ότι εκτός από το φιλέτο οι επενδυτές πρέπει να πάρουν τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου και την κατασκευή του νέου λιμένος στο Τυμπάκι Ηρακλείου, που βρίσκεται στη νότια Κρήτη.
Η Cosco, έχει εξαντλήσει όλα τα διπλωματικά και επιχειρηματικά επιχειρήματα για να αποκτήσει προβάδισμα στον ΟΛΠ, ωστόσο η ZIM, έχουν καταστήσει σαφές ότι δεν μπορούν να μείνουν απ' έξω από την όλη διαδικασία, πολύ δεν περισσότερο όταν θα δοθούν και χερσαίοι χώροι για την συναρμολόγηση αντικειμένων.
Από την άλλη πλευρά η MSC, που σήμερα διακινεί το 70% της κίνησης των εμπορευματοκιβωτίων στον ΟΛΠ και έχει μια προνομιακή σύμβαση – η ο ποία έχει προσβληθεί στην Επιτροπή Ανταγωνισμού – δεν θέλει να χάσει την πλεονεκτική αυτή θέση.
Πάντως, παρά τις αντιθέτου κυβερνητικές δηλώσεις, η διοίκηση του ΟΛΠ προγραμματίζει να δώσει σε ιδιώτες προβλήτες στις ακτοπλοικές εταιρείες, στα πρότυπα των ξένων λιμένων, τις δύο πλωτές δεξαμενές, το car terminal και τα εμπορικά κέντρα και το εκθεσιακό κέντρο.
Οι εργαζόμενοι έχουν προαναγγείλει κινητοποιήσεις σε περίπτωση που δοθεί αντικείμενο σε ιδιώτες και παίρνουν θέση μάχης.