Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 13-Σεπ-2012 09:29

    Νέες αγορές "βλέπει" η Jumbo

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Μετά το άνοιγμα τριών καταστημάτων σε Κύπρο και επτά σε Βουλγαρία (το όγδοο θα λειτουργήσει το Δεκέμβριο), η Jumbo «βλέπει» τώρα και Ρουμανία, με τη λειτουργία του πρώτου καταστήματος στη γειτονική χώρα να έχει ήδη προγραμματιστεί για το τέλος του 2014.

    Όπως σημείωσε ο πρόεδρος και βασικός μέτοχος της Jumbo, κ. Απόστολος Βακάκης, κατά τη χτεσινή παρουσίαση της εισηγμένης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, η Jumbo θα ακολουθήσει στην περίπτωση της Ρουμανίας διαφορετική στρατηγική σε σχέση με τη Βουλγαρία. Συγκεκριμένα, η πολιτική που επιλέχτηκε για τη Ρουμανία θα είναι πιο επιλεκτική, αλλά και πιο γρήγορη.

    Ενώ το αρχικό πλάνο περιελάμβανε το άνοιγμα 16 καταστημάτων, ο πρόεδρος της Jumbo εκτίμησε ότι σε πρώτη φάση θα λειτουργήσουν 8 καταστήματα, με ένα ρυθμό ανοίγματος 2-3 καταστημάτων το χρόνο.

    Η -μετά τη Ρουμανία- εποχή

    Επόμενες χώρες ενδιαφέροντος για την Jumbo είναι η Τουρκία και οι Αραβικές περιοχές. Σύμφωνα όμως με τον Α. Βακάκη, πρόκειται για εξαιρετικά δύσκολες αγορές και η επέκταση σε αυτές απαιτεί σοβαρή προετοιμασία, ωριμότητα και οπωσδήποτε την εξεύρεση ενός στρατηγικού συνεταίρου σε αυτές τις περιοχές. «Η Τουρκία είναι μια εκσυγχρονισμένη αγορά, που έχει ξεπεράσει σημαντικές αγκυλώσεις σε σχέση με τις βαλκανικές χώρες. Δεν μπορεί να πάει κάποιος «ελαφρά την καρδία» εκεί, είπε. Ωστόσο η παρουσία μας στην Τουρκία δεν είναι κάτι που μας φοβίζει» διευκρίνισε ο πρόεδρος της Jumbo.

    Σε ό,τι αφορά τους στόχους για την τρέχουσα οικονομική χρήση (2012-2013), στο πρόγραμμα βρίσκεται το άνοιγμα τεσσάρων νέων καταστημάτων, τρία στην Ελλάδα και ένα στη Βουλγαρία. Όπως σημείωσε ο πρόεδρος της Jumbo, η στρατηγική παραμένει η ίδια, δηλαδή η επέκταση του δικτύου καταστημάτων, προκειμένου όταν η χώρα μας εξέλθει από την οικονομική κρίση, η Jumbo να αποτελεί μια «ισχυρή μονάδα». Επανέλαβε μάλιστα τη φιλοσοφία που διακρίνει τις επενδυτικές κινήσεις του ομίλου, η οποία είναι: «Εάν δεν κάνεις τίποτα, τίποτα δεν θα γίνει».

    Το οικονομικό κλίμα ωστόσο στη χώρα μας εξακολουθεί να παραμένει «νεφελώδες», με την αγορά να ακολουθεί σταθερά πτωτική τάση. Όπως εκτίμησε ο πρόεδρος της Jumbo, η κατανάλωση γενικά μειώνεται με ρυθμό 8,5-9%, γεγονός που δεν αφήνει ούτε τον όμιλο να έχει «την πολυτέλεια της αισιοδοξίας». Παρόλα αυτά, προβλέπει πως τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου θα έχουν θετικό πρόσημο, εφόσον βέβαια δεν συντρέχουν οι τρεις βασικοί παράγοντες κινδύνου, δηλαδή το «αδύναμο» ευρώ, το υψηλό κόστος μεταφορών και η πληθωριστική πίεση από τους προμηθευτές της Άπω Ανατολής.

    Βίκυ Κουρλιμπίνη

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ