Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 12-Σεπ-2006 09:01

    Druckfarben: Χρώματα και Βαλκάνια οδηγούν στην ανάπτυξη

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Συνέντευξη στην Αντιόπη Σχοινά
     
    Ανάπτυξη του business των χρωμάτων σε Ελλάδα και Βαλκάνια, αύξηση μεριδίων αγοράς στα μελάνια και τα χρώματα, επέκταση των εργασιών στα Βαλκάνια αλλά και σε άλλες περιοχές της Ευρώπης και επίτευξη πωλήσεων ύψους 100 εκατ. Ευρώ το 2008, περιλαμβάνει η στρατηγική ανάπτυξης της Druckfarben σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της κ. Γεώργιο Καραβασίλη.
     
    * Κύριε Καραβασίλη, ποια είναι η στρατηγική ανάπτυξης της Druckfarben για τα επόμενα χρόνια;
     
    Η γενικότερη στρατηγική ανάπτυξης της εταιρίας για τα αμέσως επόμενα χρόνια, εστιάζεται στα παρακάτω:
     
    - Ενδυνάμωση της θέσης της στο χρώμα, σε Ελλάδα και Βαλκάνια. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω της λειτουργίας του νέου εργοστασίου χρωμάτων στη Ρουμανία, της ανάπτυξης νέων προϊόντων φιλικών προς το χρήστη και το περιβάλλον, κοινού για όλες τις χώρες branding, εφαρμογής σύγχρονων πρακτικών marketing και ευέλικτης εμπορικής πολιτικής, καθώς και ενδυνάμωση των κατά τόπους δικτύων διανομής.
     
    - Συνεχής αύξηση των μεριδίων αγοράς στα μελάνια, αλλά και στα χρώματα. Σημαντικά εργαλεία για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι η τεχνική υποστήριξη των πελατών από ένα έμπειρο και πλήρως καταρτισμένο προσωπικό, η έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων που απαντούν στις σύγχρονες απαιτήσεις.
     
    - Βασικός επιπλέον άξονας για την περαιτέρω αύξηση του κύκλου εργασιών του ομίλου είναι η βελτιστοποίηση του δικτύου διανομής που διαθέτει σε κάθε χώρα και εκμετάλλευση του, διευρύνοντας και εμπλουτίζοντας τη γκάμα των προϊόντων με νέα, με αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων στους υπάρχοντες πελάτες, σ’ όλους τους τομείς δραστηριότητας.
     
    Στόχος της εταιρείας από την υλοποίηση της παραπάνω στρατηγικής είναι να υπερβεί σε πωλήσεις τα 100 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του 2008, ένα δηλαδή χρόνο νωρίτερα από τις αρχικές προβλέψεις.
     
    * Σε ποιους κλάδους δραστηριοποιείται η εταιρεία;
     
    Η Druckfarben Hellas AEBE δραστηριοποιείται σε δύο κλάδους. Ο πρώτος είναι των εκτυπώσεων εύκαμπτης συσκευασίας και γραφικών τεχνών, τόσο με μελάνια παραγωγής της φλεξογραφίας-βαθυτυπίας όσο και αντιπροσωπεύοντας τον Γερμανικό οίκο Huber Group με μελάνια offset, και παράγοντας μαύρο μελάνι cold set εφημερίδας.
     
    Παράλληλα εμπορεύεται συμπληρωματικά υλικά εκτυπώσεων, όπως πλάκες αλουμινίου, χημικά καθαριστικά, καουτσούκ, κόλλες λαμιναρίσματος και αντιπροσωπεύει τις εκτυπωτικές μηχανές GOSS και τους φούρνους και μετακαύσεις MEGTEC, καθώς και τα στεγνωτικά συστήματα της OXYDRY.
     
    Ο δεύτερος κλάδος στον οποίον αναπτύσσεται η εταιρεία είναι ο χώρος των οικοδομικών χρωμάτων, με παραγωγή των χρωμάτων KRAFT και εμπορία των Hammerite και Pratt & Lambert.
     
    * Ποια η θέση σας στην αγορά και ποιος κλάδος εμφανίζει τα μεγαλύτερα περιθώρια ανάπτυξης;
     
    Στον κλάδο των μελανιών (τόσο εύκαμπτης συσκευασίας, όσο και γραφικών τεχνών) η εταιρεία κατέχει ένα μερίδιο αγοράς που ανέρχεται, βάσει κύκλου εργασιών, γύρω στο 52% και το υπόλοιπο μοιράζονται άλλες πολυεθνικές εταιρίες ή τοπικοί παραγωγοί. Στόχος της εταιρίας είναι η περαιτέρω διεύρυνση των μεριδίων που κατέχει, κυρίως μέσω της διάθεσης νέων προϊόντων από το υφιστάμενο δίκτυο διανομής.
     
    Στα οικοδομικά χρώματα κατέχει την 4η θέση με μερίδιο 7% και 1500 σημεία πώλησης. Το περιθώριο ανάπτυξης στον κλάδο αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό και λόγω θέσης της εταιρίας στην αγορά, όσο και γενικότερα λόγω ανάπτυξης του μεριδίου των επωνύμων εταιριών στον κλάδο. Οι νέοι νόμοι περί VOC (οργανικών πτητικών ενώσεων) θα περιορίσουν τα μερίδια των βιοτεχνιών και θα αυξήσουν την παρουσία εταιριών με επώνυμα, ποιοτικά, πρωτοποριακά, ευκολοδούλευτα προϊόντα, φιλικά στο περιβάλλον και στον χρήστη. Αυτή τη δυνατότητα αξιοποιεί η Druckfarben προωθώντας τόσο τα χρώματα της KRAFT, όσο και αναπτύσσοντας νέους τομείς, όπως τον τομέα κονιαμάτων και παράπλευρων προϊόντων (ρολά βαφής).
     
    * Παρατηρούμε το τελευταίο διάστημα μία κινητικότητα στο χώρο των χρωμάτων. Πώς το σχολιάζετε και ποιο είναι το μερίδιο αγοράς στην ελληνική και στις αγορές εξωτερικού που δραστηριοποιήστε;
     
    Είναι γεγονός ότι τον τελευταίο χρόνο η οικοδομική δραστηριότητα στη χώρα, είναι ιδιαίτερα αυξημένη, λόγω ΦΠΑ, ελκυστικών στεγαστικών δανείων, κλπ. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση των προς βαφή επιφανειών. Άρα κατά συνέπεια και αυξημένη ζήτηση χρώματος. Ταυτόχρονα οι προσπάθειες του marketing προκειμένου να πεισθούν οι καταναλωτές ότι η επαναβαφή είναι κάτι εύκολο, που ανανεώνει τόσο το χώρο που ζούμε ή δουλεύουμε όσο και τη διάθεση μας, συντομεύουν το χρονικό διάστημα επαναβαφών. Άρα επίσης αυξημένη ζήτηση.
     
    Όπως αναφέραμε το μερίδιό μας στην ελληνική αγορά είναι 7-8% και στις υπόλοιπες Βαλκανικές χώρες (Σερβία-Ρουμανία-Αλβανία) 1%. Οι δυνατότητες που έχει η DF να αναπτύξει τον τομέα των χρωμάτων της, τόσο εμπορικά, όσο και την παραγωγική της δυνατότητα με το νέο εργοστάσιο στη Ρουμανία και το επίσης προγραμματισμένο νέο στην Ελλάδα, είναι πολύ μεγάλες.
     
    Πως σκέφτεστε να αναπτύξετε το Kraft;
     
    Η brand KRAFT, όσο και η φιλοσοφία “KRAFTING” για μας σημαίνει ευκολία, πρακτικότητα, λειτουργικότητα, ποιότητα, φαντασία, δημιουργικότητα. Πιστοποιούν οι χρήστες των υλικών KRAFT είτε αυτοί είναι ιδιώτες είτε επαγγελματίες, είτε καταστηματάρχες, όταν εφαρμόζουν τα προϊόντα μας, την ποιότητα, την ευκολία και την μεγάλη ποικιλία χρωματικών επιλογών καθώς και πρακτικών λύσεων για χρόνια προβλήματα οικοδομών. Όλοι μας λοιπόν κάνουμε “KRAFTING” γιατί «το χρώμα μας πάει πολύ».
     
    Μέσα λοιπόν απ’ αυτή τη φιλοσοφία και αρχές, και με τις κάτωθι ενέργειες, θα επιτύχουμε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης για την KRAFT.
     
    - Εφαρμογή ολοκληρωμένου προγράμματος marketing.
     
    - Κτισίματος κοινού branding στα Βαλκάνια.
     
    - Επενδύσεων σε νέες παραγωγικές μονάδες.
     
    - Συνεχούς διεύρυνσης προϊοντικού μείγματος.
     
    - Αξιοποίησης του KRAFT BUSINESS CLUB και ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΛΕΣΧΗΣ KRAFT.
     
    - Περαιτέρω αξιοποίησης της συμμετοχής μας στο Διεθνές NOVA CLUB.
     
    Αναπτύξτε μας τα σχέδια σας για τις αγορές του εξωτερικού και ειδικότερα αυτή των Βαλκανίων.
     
    Η ανάπτυξη της εταιρείας στα Βαλκάνια είναι πρωταρχικός σκοπός. Μέσω των υποκαταστημάτων της σε Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία διαθέτει όλα τα προϊόντα της είτε παραγωγής, είτε εμπορίας. Για τα χρώματα, με την ολοκλήρωση της επένδυσης στη Ρουμανία ύψους 5,0 εκατ. ευρώ σε εργοστάσιο παραγωγής χρωμάτων, κέντρο διακίνησης και γραφεία η εταιρία θα ενδυνάμωση τη θέση της στην τοπική αγορά και θα αναπτυχθεί προς βορρά. Ταυτόχρονα μέσα στο 2007 θα δραστηριοποιηθούμε στην Βουλγάρικη αγορά, πλασάροντας το brand name KRAFT, δυναμικά. Θα εντατικοποιηθεί η παρουσία μας στην Σερβία, Σκόπια, Αλβανία και Κύπρο.
     
    Ταυτόχρονα νέα προϊόντα θα λανσάρονται συνέχεια τόσο στην Ελληνική όσο και στις λοιπές Βαλκανικές χώρες είτε στο χρώμα, είτε σε παράπλευρα προϊόντα.
     
    Στα μελάνια θα συνεχίσουμε την διείσδυση μας τόσο στη Ρουμάνικη όσο και στη Σέρβικη αγορά. Παρακολουθούμε πλέον σε Βαλκανικό επίπεδο τις εξελίξεις και την παρουσίαση νέων προϊόντων, όπως των τσίγκων ψηφιακής τεχνολογίας CtP (Computer to Plate).
     
    Στα μελάνια εύκαμπτης συσκευασίας, παρακολουθούμε και συμμετέχουμε στις εξελίξεις των νέων υλικών και διαδικασιών εκτύπωσης, αναπτύσσοντας νέες σειρές προϊόντων, τρόπους εφαρμογής και βελτίωσης των ιδιοτήτων και του αποτελέσματος.
     
    Επιπλέον, η συνεργασία με το Huber Group συνεχίζεται και αυξάνεται, τόσο στη Γερμανία όσο και στην Ιταλία και προγραμματίζονται συνεργασίες σε Τουρκία και Αίγυπτο.
     
    * Μελετάτε την ανάπτυξη μέσω κάποιας εξαγοράς ή την οργανική ανάπτυξη;
     
    Η εταιρεία έχει υιοθετήσει την λογική της οργανικής ανάπτυξης, με την οποία και έχει επιτύχει σημαντική πρόοδο. Βεβαίως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν εξετάζει κάθε πρόταση ή ενδεχόμενη ευκαιρία, που θα της έδινε κάποιο σημαντικό πλεονέκτημα. Πάντως δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο.
     
    Τι σημαίνει για την Druckfarben η συνεργασία με το Huber Gruppe;
     
    Η συνεργασία με την Huber είναι στρατηγικής σημασίας για την DF. Ο όμιλος Huber κατέχει την 4η θέση στον κόσμο στον κλάδο των μελανιών εκτύπωσης, μετά την εξαγορά της Ινδικής MICRO. Εκτιμάται ότι ο τζίρος του θα φθάσει τα 950 εκ.$, και κατέχει την 1η θέση στα μελάνια offset στη Γερμανία.
     
    Είναι επόμενο λοιπόν η αμφίδρομη σχέση μεταξύ DF και Huber να είναι ιδιαίτερα σημαντική για την DF. Η σχέση αυτή συνεπάγεται την αποκλειστική διάθεση προϊόντων Huber στην Ελλάδα τα Βαλκάνια και την Κύπρο, τη διάθεση προϊόντων DF στη Huber και κατ’ επέκταση στην Ευρώπη, τη συνεχή ανταλλαγή τεχνογνωσίας, τις κοινές προμήθειες α’ υλών, τη συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο της DF, τις στρατηγικές Benchmarking.
     
    * Επηρεάζεστε σε επίπεδο παραγωγής από την αύξηση των τιμών του πετρελαίου;
     
    Είναι γεγονός ότι οι συνεχείς αυξήσεις των τιμών του πετρελαίου επηρεάζουν ως κάποιο βαθμό τις τιμές των α’ υλών που χρειάζονται τα μελάνια. Προσπαθούμε όσο είναι δυνατόν να απορροφούμε τις αυξήσεις αυτές προκειμένου να διατηρούμε την ανταγωνιστικότητά μας, εκτός βέβαια των αμιγώς διαλυτών όπου αναγκαστικά παρακολουθούμε τις εξελίξεις.
     
    Αυτό μέχρι τώρα δεν φαίνεται να έχει επηρεάσει τα επίπεδα των μεικτών κερδών, αφού το υψηλότερο κόστος αφορά όλους μας. Αντιθέτως, βλέπουμε μία βελτίωση των μεικτών η οποία οφείλεται κυρίως στην βελτίωση της παραγωγικότητάς μας.
     
    * Πως διαμορφώθηκαν τα αποτελέσματα εξαμήνου, και ποια η εκτίμησή σας για το σύνολο του έτους;
     
    Τα αποτελέσματα του A’ εξαμήνου του 2006 κρίνονται απολύτως ικανοποιητικά και αντανακλούν την αναπτυξιακή πορεία που έχει χαράξει η εταιρία τα τελευταία χρόνια.
     
    Πιο συγκεκριμένα στα 33,52 εκατ. ευρώ, διαμορφώθηκε στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2006 ο κύκλος εργασιών του Ομίλου εταιρειών Druckfarben Hellas, σύμφωνα με τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα, έναντι 29,78 εκατ. ευρώ που ήταν στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα, παρουσιάζοντας έτσι αύξηση της τάξης του 12,56%. Τα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA), σε ενοποιημένο επίπεδο, του Ομίλου εταιριών Druckfarben Hellas, στο τέλος του πρώτου εξαμήνου της φετινής χρήσης ανήλθαν σε 4,66 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας έτσι, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, αύξηση 23,03%, που ήταν 3,79 εκατ. ευρώ.
     
    Τα Κέρδη Προ Φόρων του Ομίλου εταιριών Druckfarben Hellas στο ίδιο διάστημα ανήλθαν σε 2,80 εκατ. ευρώ έναντι 2,15 εκατ. ευρώ που ήταν στο περυσινό εξάμηνο, με αποτέλεσμα να εμφανίσει αύξηση της τάξης του 30,03%. Αντίστοιχα, τα Κέρδη μετά από Φόρους του Ομίλου εταιρειών Druckfarben Hellas εμφάνισαν αύξηση 34,32% φθάνοντας στα 2,01 εκατ. ευρώ, από 1,50 εκατ. ευρώ που ήταν στο πρώτο εξάμηνο του 2005.
     
    Αξίζει να τονιστεί οι εξαγωγές το A’ εξάμηνο του 2006 έχουν συνεισφέρει το 26,25 % του κύκλου εργασιών, το 24,58% του EBITDA και το 33,14% των κερδών προ φόρων.
     
    Η πρόβλεψή μας για τη χρήση 2006 είναι ότι ο κύκλος εργασιών θα ανέλθει στα 69 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων θα διαμορφωθούν περίπου στα 5,4 εκατ. ευρώ.
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ