14:40 09/09
Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αντιμετωπίζοντας την αβεβαιότητα από τους δασμούς και τον "πόλεμο" τιμών στην Κίνα
Του Χάρη Φλουδόπουλου
Ένα λόγο παραπάνω θα έχουν οι άνθρωποι των Σωληνουργείων Κορίνθου, για να παρακολουθούν το θρίλερ που εκτυλίσσεται γύρω από το νότιο Διάδρομο και τη μάχη μεταξύ TAP και Nabucco West για το ποιο project θα πάρει το πράσινο φως από το κονσόρτιουμ του ΣαχΝτενίζ να μεταφέρει αζέρικο αέριο στην Ευρώπη.
Όπως αποκάλυψαν χθες εκπρόσωποι του κονσόρτιουμ του TAP, ήδη έχει υπάρξει κατ΄ αρχήν συμφωνία και έχει προεπιλεγεί η ΣΩΛΚ, για να προμηθεύσει τους σωλήνες που θα απαιτηθούν για τα 500 χιλιόμετρα της χερσαίας και υποθαλάσσιας διαδρομής του αγωγού, δηλαδή όχι μόνο για το κομμάτι που θα διέρχεται από το ελληνικό έδαφος αλλά για το σύνολο της διαδρομής του αγωγού.
Η εξαιρετικά σημαντική αυτή ανάθεση, αναμένεται να οριστικοποιηθεί μέχρι το τέλος του έτους, εάν και εφόσον το κονσόρτιουμ του TAP κερδίσει τελικά τον ανταγωνιστικό αγωγό Nabucco West στη διαγωνιστική διαδικασία επιλογής από το κονσόρτιουμ του ΣαχΝτενίζ με επικεφαλής της BP. Και από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι του TAP εκφράζουν αισιοδοξία ότι η πρότασή τους είναι η πλέον άρτια και ως εκ τούτου θα κερδίζει την κούρσα απέναντι στο Nabucco West.
Τονίζεται πάντως ότι η ΣΩΛΚ βρίσκεται στη λίστα των εγκεκριμένων προμηθευτών για όλους τους μεγάλους αγωγούς που σχεδιάζονται σε Ευρώπη και Αμερική και παράλληλα έχει καταφέρει να περιλαμβάνεται μεταξύ των κορυφαίων εταιρειών διεθνώς με προϊόντα που περιλαμβάνουν τόσο αγωγούς ERW (μεσαίας διατομής) όσο και σπιράλ (μεγάλης διατομής. Παρά την κρίση, κυρίως βασιζόμενη στον εξαγωγικό της χαρακτήρα αλλά και στη στροφή στον τομέα της ενέργειας έχει καταφέρει να είναι η μοναδική θυγατρική του ομίλου ΣΙΔΕΝΟΡ που είναι κερδοφόρα, ενώ στο πρώτο τρίμηνο του 2012 κατέγραψε αύξηση κερδών (EBITDA 29,6%) και τζίρου(18,9%). Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι οι μεικτές πωλήσεις του κλάδου ενέργειας αντιπροσωπεύουν πλέον πάνω από το 95% των συνολικών πωλήσεων (89% το 2011), με τις κατασκευές να έχουν υποχωρήσει κάτω από το 5% (11% το 2011).
Σημειώνεται τέλος ότι ο προσανατολισμός της ΣΩΛΚ είναι σαφώς εξαγωγικός και η κερδοφορία της οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην εξωστρέφεια της βιομηχανίας, ωστόσο τα έργα που έχουν γεωγραφική εγγύτητα δεν παύουν να είναι πιο ελκυστικά και να εμφανίζουν καλύτερα περιθώρια. Μια τέτοια περίπτωση αποτελεί και η πρόσφατη ανάληψη από τη ΣΩΛΚ του αγωγού φυσικού αερίου προς τη Μεγαλόπολη, από το ΔΕΣΦΑ, έργο που σε κάθε περίπτωση είναι σαφώς μικρότερο από τον αγωγό TAP.