Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 04-Ιουλ-2012 10:20

    Ο Νίκος Σ. Λαιμός πίσω από την παραγγελία του $1,2 δισ.

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Ηλία Γ. Μπέλλου

    Η ναυτιλιακή Enesel συμφερόντων Νίκου Σ. Λαιμού είναι η ελληνική εταιρεία πίσω από την παραγγελία μαμούθ στα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία της  Hyundai Heavy Industries η οποία έγινε γνωστή χθες. Πρόκειται για την μεγαλύτερη παραγγελία μέχρι στιγμής το 2012 στον κλάδο και προκάλεσε αίσθηση ακόμα και στους πλέον αισιόδοξους κύκλου της αγοράς. 

    Στρατηγικός εταίρος στην επένδυση είναι από την αρχή η Evergreen,  ταϊβανέζικη  ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών μεταφορών (Liner)  και μια από τις μεγαλύτερες στο χώρο της.  Η Evergreen σχεδιάζει να δρομολογήσει τα πλοία στις γραμμές της Ασίας και της Μεσογείου καθώς υπόκειται ήδη σε ασφυκτικό ανταγωνισμό από τους ομολόγους της μεταξύ των οποίων και η Cosco . 

    Ο Νίκος Σ. Λαιμός μπαίνει έτσι δυναμικά στα  πολύ μεγάλα ποντοπόρα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πραγματοποιώντας μια επένδυση της τάξης των 1,2 δισ. δολ. Τα μακροχρόνια ναυλοσύμφωνα που συνοδεύουν την παραγγελία αυτή εξασφαλίζουν ικανές ταμειακές ροές για την χρηματοδότηση της όπως άλλωστε και το οικονομικό εκτόπισμα του εφοπλιστή, σχολιάζουν στην Ακτή Μιαούλη.

    Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που Το fund Kiamco της Korea Development Bank αρχικά είχε υπογράψει την παραγγελία αλλά υπαναχώρησε φέροντας έτσι σε δυσχερέστατη θέση ναυπηγεία και Evergreen.  

    Η παραγγελία αφορά 10 πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ή mega-boxships όπως αποκαλούνται στην αγορά χωρητικότητας 13,800-teu (εμπορευματοκιβωτίων) έκαστο. 

    Τα ναυπηγεία της Hyundai Heavy δήλωσαν ότι τα 10 containerships  θα παραδοθούν όλα έως τα μέσα του 2014. Χαρακτηριστικό του αντίκτυπου της είδησης έιναι ότι οι μετοχές των ναυπηγείων σημείωσαν κέρδη τςη τάξης του 5% στο άκουσμά της. 

    Τα ναυπηγεία ανακοίνωσαν ότι έλαβαν παραγγελίες 1,341 τρισ. γουόν (1,2 δισ. δολάρια) για την κατασκευή 10 containers για μια εταιρεία με έδρα την Ελλάδα χωρίς να αποκαλύψουν την ταυτότητα του Λαιμού. 

    Ωστόσο, ακόμη και αυτό αφήνει την μεγαλύτερη ναυπηγική εταιρεία παγκοσμίως, μακριά από τους φιλόδοξους στόχους της για τις νέες παραγγελίες φέτος.

    «Οι παραγγελίες αυτές είναι αξιοσημείωτες, εάν αναλογιστεί κανείς τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά», αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της. «Αναμένουμε κάποιες παραγγελίες να ολοκληρωθούν στο β΄ εξάμηνο ώστε να βοηθήσουν να επιτευχθεί ο στόχος για τις παραγγελίες αυτού του έτους».

    Στην περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου οι νέες παραγγελίες της Hyundai Heavy διαμορφώθηκαν στα 7,32 δισ. δολάρια, ενώ ο ετήσιος στόχος κάνει λόγο για ετήσιες παραγγελίες ύψους 30,55 δισ. δολαρίων.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ