14:40 09/09
Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αντιμετωπίζοντας την αβεβαιότητα από τους δασμούς και τον "πόλεμο" τιμών στην Κίνα
Ήταν Αύγουστος του 2011 όταν η Forthnet ερχόταν σε συμφωνία με τη διοργανώτρια αρχή του επαγγελματικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου, για να αποκτήσει τα δικαιώματα (για τηλεόραση, ραδιόφωνο, internet και δίκτυα κινητής τηλεφωνίας και γεωγραφική κάλυψη σε Ελλάδα, Κύπρο και Αλβανία) του συνόλου των ομάδων και των αγώνων της Superleague. Το τίμημα είχε “κλείσει” στα 177,4 εκατ. ευρώ έως το 2015, με την τηλεπικοινωνιακή εταιρεία στον έλεγχο της οποίας βρίσκεται η συνδρομητική τηλεοπτική πλατφόρμα Nova, να καταβάλλει 44,3 εκατ. ευρώ για κάθε χρόνο της τετραετούς συμφωνίας.
Η ανανέωση των όρων της συνεργασίας θεωρήθηκε ότι ήταν επ΄ ωφελεία της Forthnet: η προηγούμενη συμφωνία αφορούσε 14 ομάδες, εκτός του Ολυμπιακού, και χωρίς τα δικαιώματα για την Αλβανία και το ραδιόφωνο, ανερχόταν στα 176 εκατ. ευρώ. Έκτοτε, όμως, άλλαξαν πολλά, κυρίως σε ό,τι αφορά τα οικονομικά δεδομένα, τις συνθήκες στον τραπεζικό κλάδο και την κατάσταση σε αγορά και νοικοκυριά. Η Forthnet, υπό τις συνθήκες αυτές, υποδύθηκε σε μια σημαντική προσπάθεια μείωσης του λειτουργικού κόστους του ομίλου, η οποία τρίμηνο με το τρίμηνο άρχισε να εμφανίζει θετικά αποτελέσματα.
Καθώς το περιβάλλον παραμένει αντίξοο, η εταιρεία έχει τοποθετήσει στο μικροσκόπιο κάθε κόστος που θα μπορούσε να επαναξιολογηθεί, μεταξύ αυτών και τη σύμβαση των 177 εκατ. ευρώ για τα τηλεοπτικά δικαιώματα του ελληνικού πρωταθλήματος. Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν ήδη ξεκινήσει συζητήσεις μεταξύ της Forthnet και της Superleague (ανάλογες επαφές θα πραγματοποιηθούν και με άλλους προμηθευτές περιεχομένου) με στόχο η σύμβαση “να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα της εποχής”. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως οι συζητήσεις πραγματοποιούνται σε κλίμα “αμοιβαίας κατανόησης”, καθώς και από την άλλη πλευρά του τραπεζιού, οι πρόεδροι των ΠΑΕ αντιλαμβάνονται πως οι εποχές έχουν αλλάξει και το ελληνικό ποδόσφαιρο οφείλει να ακολουθήσει τη ροή των πραγμάτων.
Σημειώνεται πως στο τέλος του 2011 ο óμιλος Forthnet διάθετε 391 χιλιάδες ενεργούς πελάτες συνδρομητικής τηλεόρασης στην Ελλάδα, με τα έσοδα από την υπηρεσία, σύμφωνα με τη λογιστική κατάσταση να ανέρχονται για το σύνολο της περυσινής χρήσης σε 177,5 εκατ. ευρώ, από 185,5 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2010 (-4,3%). Στο ίδιο διάστημα, όμως, τα έσοδα διαφημίσεων της συνδρομητικής τηλεόρασης υποχώρησαν στα 4,9 εκατ. ευρώ, από 7,1 εκατ. ευρώ το 2010, ως αποτέλεσμα της μείωσης της διαφημιστικής δαπάνης που συνεχίζει να πλήττει τα ΜΜΕ.
Ο όμιλος πέρυσι εμφάνισε κύκλο εργασιών 415,6 εκατ. (από 409,8 εκατ. το 2010) και EBITDA (μη συμπεριλαμβανομένης της απομείωσης υπεραξίας) 79,2 εκατ. ευρώ (από 67,6 εκατ. ευρώ το 2010). Βελτίωσε σημαντικά τις ταμειακές ροές από λειτουργικές δραστηριότητες (στα 83,2 εκατ. ευρώ, από 59,6 εκατ. το 2010), ενώ τα ταμειακά διαθέσιμα (συμπεριλαμβανομένων των δεσμευμένων καταθέσεων) στο τέλος του 2011 ανέρχονταν στα 36 εκατ. ευρώ.
Σήμερα, τέλος, ανακοινώνονται τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2012, με τους αναλυτές να αναμένουν συνέχεια στην προσπάθεια βελτίωσης της ρευστότητας, αύξησης της λειτουργικής κερδοφορίας και περιστολής των εξόδων από πλευράς διοίκησης .
Νίκος Χρυσικόπουλος