Σάββατο, 19-Μαϊ-2012 01:01
Πώς η ΕΛΒΑΛ άλλαξε στρατηγική για να κερδίσει την κρίση
- Εκτύπωση
- Αποστολή με email
- Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
- Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
- Μικρότερο μέγεθος κειμένου
Ο όμιλος πέτυχε να μπει σε νέες αγορές, με πελάτες όπως η BMW και η AUDI
Από τα αλουμινόχαρτα στα κουτιά των τσιγάρων μέχρι τα σασί των αυτοκινήτων, μια σειρά από προϊόντα «ειδικού βάρους», που συνέχισαν ακόμα και εν μέσω κρίσης να παρουσιάζουν ισχυρή ζήτηση, έδωσαν στον όμιλο της ΕΛΒΑΛ το «διαβατήριο» για να αντισταθμίσει την κατακόρυφη υποχώρηση των βασικών της προϊόντων, των προφίλ αλουμινίου, λόγω της κατάρρευσης της οικοδομής.
Έτσι, την ίδια στιγμή που ο κλάδος του αλουμινίου φαίνεται να μην μπορεί να ξεπεράσει τη μείωση κατά 70% της εγχώριας οικοδομικής δραστηριότητας, η ΕΛΒΑΛ, με όχημα τα διαφοροποιημένα προϊόντα, που απευθύνονται από τη βαριά βιομηχανία οχημάτων μέχρι τη συσκευασία τροφίμων, κατάφερε μέσα στο 2011 να αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 15,1% και την καθαρή κερδοφορία της κατά 77,3%. Η πολιτική αυτή, πάντως, αναμένεται να συνεχιστεί και στη χρονιά που διανύουμε, με τον όμιλο να εστιάζει κυρίως στη διατήρηση των όγκων πωλήσεων, τη συγκράτηση του κόστους και την ενίσχυση της ρευστότητας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της διαφοροποίησης των προϊόντων του ομίλου ΕΛΒΑΛ αποτελούν τα προϊόντα της ΣΥΜΕΤΑΛ, της βιομηχανίας παραγωγής εύκαμπτων προϊόντων (foil), η οποία παράγει από αλουμινόχαρτα οικιακής συσκευασίας, αλουμίνια συσκευασίας για σοκολάτες, μέχρι συσκευασίες φαρμάκων και κουτάκια αναψυκτικών.
Την ίδια στιγμή, η ΕΤΕΜ, που δραστηριοποιείται στην παραγωγή προφίλ, επιδεικνύει συνεργασίες που δύσκολα θα πίστευε κανείς ότι μπορεί να επιτύχει μια ελληνική βιομηχανία. Χαρακτηριστικότερη όλων η σύμβαση προμήθειας εξαρτημάτων σασί με την ΒΜW .Όσοι σήμερα οδηγούν τις σειρές 1 και 3 της BMW πιθανότατα δεν γνωρίζουν ότι το σασί τους έχει παραχθεί εν μέρει στην Ελλάδα, κάτι που ισχύει και για τις πόρτες, τους σκελετούς στήριξης και τα σασί και άλλων γερμανικών αυτοκινήτων, όπως τα Smart, τα Audi και τα Volkswagen.
Σύμφωνα, μάλιστα, με στοιχεία που παρουσίασε η διοίκηση της εταιρείας, αποτέλεσε στρατηγική στόχευση για τον όμιλο της ΕΛΒΑΛ η αύξηση των πωλήσεων σε προϊόντα υψηλής ζήτησης: τα προϊόντα συσκευασίας σήμερα αντιπροσωπεύουν το 43% των πωλήσεων, όταν προ διετίας ήταν στο 38%, ενώ, αντίστοιχα, οι μεταφορές αντιπροσωπεύουν το 12% των πωλήσεων.
Όπως στρατηγική ήταν και η στόχευση για αύξηση των εξαγωγών, που από 83% των πωλήσεων το 2009 σήμερα αντιπροσωπεύουν το 88% του συνολικού κύκλου εργασιών. Μόνο οι πωλήσεις του ομίλου ΕΛΒΑΛ αντιπροσωπεύουν το 3% των ελληνικών. Η μερίδα του λέοντος των προϊόντων του ομίλου κατευθύνεται στις άλλες χώρες της Ε.Ε. (69%), ενώ σημαντικές πωλήσεις κατευθύνονται σε Αμερική (7%) και Ασία (5%).
Στον αντίποδα, ο τομέας της διέλασης εξακολούθησε να πιέζεται, κυρίως λόγω της πτώσης της εγχώριας δραστηριότητας. Στα προβλήματα που συνεχίζει να αντιμετωπίζει ο όμιλος περιλαμβάνονται το αυξημένο κόστος ενέργειας, που δεν βοήθησε ώστε να αποδώσουν τα άλλα μέτρα συγκράτησης του κόστους, καθώς επίσης και το αυξημένο κόστος δανεισμού.
Επενδύσεις
Πέρυσι, ολοκληρώθηκε το επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 28 εκατ. ευρώ της ΣΥΜΕΤΑΛ, το οποίο και άνοιξε τον δρόμο για είσοδο σε νέες αγορές και προϊόντα. Ταυτόχρονα, ο όμιλος προχωρά, παρά το δυσμενές περιβάλλον, στην υλοποίηση νέου διετούς προγράμματος, ύψους 30 εκατ. ευρώ, για την αύξηση της δυναμικότητας παραγωγής κατά 280 χιλιάδες τόνους ετησίως. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει αύξηση της δυναμικότητας συνεχούς χύτευσης, την εγκατάσταση νέας μονάδας χύτευσης 9μετρων πλακών και την εγκατάσταση νέου φούρνου για ανακύκλωση βαμμένου scrap. Οι επενδύσεις αυτές θα επιτρέψουν την είσοδο σε νέες αγορές και προϊόντα.
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 12ης Μαΐου