Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 24-Απρ-2012 09:36

    ΜLS Πληροφορική: Στοχεύει σε τρεις νέες αγορές το 2012

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Νίκου Χρυσικόπουλου

    Την είσοδό της εντός του 2012 σε τρεις νέες αγορές του εξωτερικού προετοιμάζει η διοίκηση της MLS Πληροφορική. Μετά την Τουρκία και τη Χιλή, αγορές όπου έκανε “ντεμπούτο” την προηγούμενη χρονιά με θετικά αποτελέσματα, η βορειοελλαδίτικη εταιρεία τεχνολογίας πρόσφατα απέκτησε παρουσία στην αγορά του Μαρόκο με τα συστήματα πλοήγησης που έχει αναπτύξει, ενώ στο επόμενο διάστημα ξεκινούν και οι πρώτες πωλήσεις σε άλλες δύο νέες αγορές, με επίκεντρο την αραβική χερσόνησο.

    Σύμφωνα με στελέχη της εισηγμένης, για τη διεθνή ανάπτυξη της MLS επιλέγονται αγορές ανά τον κόσμο με χαμηλό ποσοστό διείσδυσης πλοήγησης και προοπτικές υψηλών ρυθμών ανάπτυξης για τα επόμενα τρία-πέντε χρόνια. Αυτό ήταν και ένα από τα κριτήρια εισόδου στη γειτονική Τουρκία, όπου η MLS στοχεύει μέσα στο 2012 να ξεπεράσει το 10% της τουρκικής αγοράς πλοήγησης. Το 2011, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της GFΚ, πουλήθηκαν 250.000 συσκευές πλοήγησης (+76%) στην Τουρκία των 74 εκατ. κατοίκων, με το ποσοστό διείσδυσης να κυμαίνεται κάτω από το 5% έναντι περίπου 25% στην Ευρώπη.

    Όχημα για την ευχερέστερη διείσδυση σε νέες αγορές αποτελεί η ανάπτυξη της πλατφόρμας Talk&Drive International Product Platform, με την οποία η MLS έχει τη δυνατότητα να αναπτύσσει το προϊόν MLS Talk&Drive σε όποια γλώσσα και για όποια χώρα επιθυμεί μέσα σε χρονικό διάστημα 2-3 εβδομάδων. Με τον τρόπο αυτό η εταιρεία καταφέρνει να μειώνει σημαντικά το κόστος, καθώς αυτό θα επιμερίζεται σε όλες τις αγορές που δραστηριοποιείται και όχι μόνο στην ελληνική και παράλληλα θα αυξηθεί η ταχύτητα ανάπτυξης των νέων προϊόντων, τα οποία θα είναι διαθέσιμα σχεδόν ταυτόχρονα σε όλες τις αγορές.

    Επιπρόσθετα θα μειωθεί και ο χρόνος για την ανάπτυξη προϊόντων για τις αγορές στις οποίες σκοπεύει να εισέλθει η εταιρεία, όπου η ύπαρξη λειτουργικού πρωτοτύπου είναι προαπαιτούμενο, λόγω της τεχνολογίας αναγνώρισης φωνής που χρησιμοποιείται.

    Η εταιρεία επιδιώκει να κλείνει συμφωνίες στις νέες αγορές πλοήγησης με τοπικές εταιρείες χαρτών και με δίκτυα διανομής. Στο Μαρόκο, για παράδειγμα, η MLS συμφώνησε με την εταιρεία GeoConseil, ενώ στην Τουρκία έγινε συνεργασία με τη Nova Elektronik, θυγατρική της Metro Elektronik που αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους διανομείς προϊόντων τεχνολογίας στην Τουρκία με περισσότερα από 2.000 σημεία, σε επίπεδο διανομής.

    Παράλληλη εισαγωγή

    Την περίοδο αυτή η MLS Πληροφορική έχει σε εξέλιξη έργα που αφορούν την επέκτασή της σε συναφείς τεχνολογικά αγορές. Οι αγορές αυτές εμφανίζουν εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης, μεγάλα μεγέθη αλλά και έντονο ανταγωνισμό. Τα πρώτα προϊόντα αναμένεται να είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου. Παράλληλα, η εταιρεία ετοιμάζεται να λανσάρει σε μεγαλύτερη έκταση τη νέα γενιά των συστημάτων πλοήγησης MLS Talk&Drive.

    Την ίδια στιγμή “τρέχει” και το project της διερεύνησης των δυνατοτήτων μιας παράλληλης εισαγωγής (dual listing) των μετοχών της εταιρείας σε ξένο χρηματιστήριο. Η διοίκηση έχει θέσει ως στόχο για ένα τέτοιο ενδεχόμενο την τρέχουσα διετία, ωστόσο προϋπόθεση αποτελεί να βελτιωθεί το κλίμα στις διεθνείς αγορές και να σταθεροποιηθούν οι πωλήσεις της στο εξωτερικό, οι οποίες λειτουργούν ως αντιστάθμισμα των πιέσεων που ασκούνται στην ελληνική αγορά πλοήγησης.

    Υπενθυμίζεται πως προ μηνών η EFG Eurobank απέκτησε ποσοστό περίπου 3% της MLS. Η συμμετοχή πραγματοποιήθηκε με την αγορά ιδίων μετοχών της MLS, καθώς και μετοχών του CEO Γιάννη Καματάκη. Επιπρόσθετα, μέσα στους επόμενους 18 μήνες η Eurobank έχει την δυνατότητα προαιρετικά να αποκτήσει επιπλέον ποσοστό περίπου 4% της εταιρείας, σε τιμή 2,72 ευρώ ανά μετοχή.

    nikos.chrissikopoulos@capital.gr

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ