Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 16-Φεβ-2012 10:11

    Coca-Cola 3E: "Βλέπει" εξαγορές, διαρκής η πίεση στην Ελλάδα

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ανοικτό το ενδεχόμενο πραγματοποίησης εξαγορών, όπου ανακύψουν ευκαιρίες, άφησε η διοίκηση της Coca Cola 3E, δίνοντας παράλληλα έμφαση τους κύριους στόχους της για το 2012, ήτοι την βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας του ομίλου, της περαιτέρω μείωσης στα κόστη και της σταθερής εφαρμογής της στρατηγικής για αύξηση στα καθαρά έσοδα πωλήσεων ανά κιβώτιο.

    Μιλώντας σε αναλυτές στο πλαίσιο τηλεδιάσκεψης, ο Δημήτρης Λόης, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola Τρία Έψιλον επανέλαβε πως το 2012 στόχος είναι η δημιουργία ισχυρών καθαρών ταμειακών ροών, εστιάζοντας στη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης το οποίο βελτιώθηκε κατά 56 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Συνολικά, την τριετία 2009-2011, οι καθαρές ταμειακές ροές ανήλθαν σε περισσότερα από 1,5 δισ. ευρώ σε σχέση με το στόχο των 1,2 δισ. ευρώ, ενώ οι κεφαλαιουχικές δαπάνες το ίδιο διάστημα υπολογίστηκαν σε 1,3 δισ. ευρώ έναντι στόχου 1,4 δισ. ευρώ.

    Ακόμη περισσότερο το 2012 οι κινήσεις αναδιάρθρωσης με στόχο τη βελτίωση της λειτουργικής αποδοτικότητας και παραγωγικότητας θα αποτελέσουν κεντρικό σημείο αναφοράς της στρατηγικής του ομίλου. Για το 2012 οι πρωτοβουλίες αναδιάρθρωσης και πρωτοβουλίες που θα αναληφθούν αναμένεται να αποφέρουν περίπου 40 εκατ. ευρώ σε συνολικά οφέλη.

    Η διοίκηση, πάντως, εμφανίστηκε ικανοποιημένη από το γεγονός ότι παρά τις αντίξοες συνθήκες σε πολλές κύριες αγορές της, κατάφερε να κλείσει την περυσινή χρονιά με αύξηση στα καθαρά έσοδα κατά 1% και μείωση του όγκου πωλήσεων μόλις κατά 1%, ενώ διατηρήθηκε ή αυξήθηκε το μερίδιο αγοράς σε όγκο στα ανθρακούχα αναψυκτικά σε 25 από τις 28 αγορές της Coca-Cola 3E.

    Η επίδοση αυτή αποκτά μεγαλύτερη σημασία εάν συνυπολογίσει κανείς πως στην ελληνική αγορά, ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 28% το τέταρτο τρίμηνο του 2011 και κατά 12% σε ετήσια βάση. Η διοίκηση θεωρεί πως ο αντίκτυπος των τελευταίων μέτρων λιτότητας σε συνδυασμό με την αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23% το Σεπτέμβριο του 2011, άσκησαν περαιτέρω πίεση στην αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Επιπλέον, το δίκτυο άμεσης κατανάλωσης συνεχίζει να πλήττεται από την περαιτέρω μείωση του αριθμού των καταστημάτων λιανικής και την περιορισμένη ρευστότητα. Η Ελλάδα επηρέασε και τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη στις αναπτυγμένες αγορές που υποχώρησαν κατά 39% στο τέταρτο τρίμηνο.

    Η διοίκηση του ομίλου θεωρεί πως κατά το τρέχον έτος το δυσχερές οικονομικό περιβάλλον και το αρνητικό καταναλωτικό κλίμα αναμένεται ότι θα συνεχιστούν, με τη διοίκηση να σημειώνει πως «δεν έχουμε δει ακόμα σημάδια βιώσιμης βελτίωσης στην καταναλωτική εμπιστοσύνη ή επίλυση της κρίσης κρατικού χρέους». Πέραν της Ελλάδας, και άλλες βασικές αγορές για τη Coca-Cola 3E κινούνται σε ρυθμούς... δημοσιονομικής προσαρμογής, επηρεάζοντας τα μεγέθη του ομίλου, με τη μεγαλύτερη πτώση στο δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης να καταγράφεται πέρυσι σε Ουγγαρία, Αυστρία και Τσεχία.

    Τέλος σε ότι αφορά την επιστροφή κεφαλαίου που θα προτείνει το δ.σ., το ύψος του ποσού και το χρονοδιάγραμμα της πρότασης αναμένεται να ανακοινωθούν μέσα στο δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς.

    Ν. Χρυσικόπουλος

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ