18:51 10/09
Τουρκία και Ιταλία ενώνουν δυνάμεις: Η Saipem ξεκινά την γ' φάση του πρότζεκτ φυσικού αερίου στον Εύξεινο Πόντο
Η Τουρκία επενδύει 1,5 δισ. δολάρια στο υπεράκτιο κοίτασμα φυσικού αερίου Sakarya.
ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 10: 28
Στα 330 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη της Coca Cola Hellenic για τη χρήση του 2011, υποχωρώντας 27% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, από τα 453 εκατ. ευρώ.
Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη σημείωσαν πτώση 21% στα 541 από τα 687 εκατ. ευρώ το 2010 ενώ τα καθαρά έσοδα από τις πωλήσεις ενισχύθηκαν 1% στα 6,854 δισ. ευρώ από τα 6,794 δισ. ευρώ το 2010.
Ο κ. Δημήτρης Λόης, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola Τρία Έψιλον, δήλωσε:
«Ο ρυθμός αύξησης των εσόδων από τις πωλήσεις ξεπέρασε αυτόν του όγκου των πωλήσεων, τόσο στο τέταρτο τρίμηνο του 2011, όσο και σε ετήσια βάση. Παρά τις εξαιρετικές προκλήσεις των οικονομικών συνθηκών στις περισσότερες αγορές μας, τα καθαρά έσοδα ανά κιβώτιο,σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, αυξήθηκαν κατά 4% στο σύνολο του έτους. Το αποτέλεσμα αυτό επιτεύχθηκε τόσο μέσω της αύξησης όσο και μέσω της διατήρησης του μεριδίου αγοράς μας σε όγκο στα ανθρακούχα αναψυκτικά σε είκοσι πέντε από τις είκοσι οκτώ αγορές μας το 2011.
Κατά το τρέχον έτος το δυσχερές οικονομικό περιβάλλον και το αρνητικό καταναλωτικό κλίμα αναμένεται ότι θα συνεχιστούν. Επίσης, το 2012 θα είναι μια ακόμα χρονιά σημαντικών πιέσεων στο κόστος των πρώτων υλών. Σε αυτό το περιβάλλον θα συνεχίσουμε τις ενέργειες μας ώστε να βελτιστοποιήσουμε την αποδοτικότητα μας και να μειώσουμε περεταίρω τα κόστη μας. Παραμένουμε προσηλωμένοι στην εφαρμογή της στρατηγικής μας για αύξηση των καθαρών εσόδων και θεωρούμε ότι θα συνεχίσουμε να αυξάνουμε τα καθαρά έσοδα πωλήσεων ανά κιβώτιο, σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, ενώ παράλληλα ενισχύουμε την ηγετική μας θέση στην αγορά.
Κατά το 2012 στοχεύουμε να διατηρήσουμε τη δημιουργία ισχυρών καθαρών ταμειακών ροών εστιάζοντας στη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης και να δημιουργήσουμε μια ανταγωνιστική κοστολογική βάση μέσω των πρωτοβουλιών μας για τη βελτίωση της επιχειρησιακής αποδοτικότητας.»
- Πωλήσεις: Τα καθαρά έσοδα αυξήθηκαν κατά 1%, ενώ ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 1% το 2011. Η αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 2% στις αναπτυσσόμενες αγορές υπερ-αντισταθμίστηκε από αντίστοιχη μείωση κατά 3% στις ανεπτυγμένες αγορές και κατά 1% στις αναδυόμενες αγορές.
- Κατηγορίες προϊόντων: Ο όγκος πωλήσεων των ανθρακούχων αναψυκτικών και των ποτών ενέργειας αυξήθηκε κατά 2% και 29% αντιστοίχως το 2011. Ο όγκος των εμφιαλωμένων νερών και των χυμών υποχώρησε κατά 7% και 8% αντίστοιχα.
- Brands: Τα βασικά σήματα ανθρακούχων αναψυκτικών κατέγραψαν υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης σε σχέση με το συνολικό όγκο πωλήσεων του Ομίλου: οι πωλήσεις της Coca-Cola αυξήθηκαν κατά 5%, της Coca-Cola Zero κατά 7%, ενώ της Fanta και της Sprite κατά 1% έκαστη.
- Αύξηση μεριδίων αγοράς: Το 2011 διατηρήσαμε ή ενισχύσαμε το μερίδιο αγοράς σε όγκο στα ανθρακούχα αναψυκτικά σε 25 από τις 28 αγορές μας.
- Συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη: Παρά το γεγονός ότι ο συνολικός όγκος και τα καθαρά έσοδα παραμένουν κοντά στα επίπεδα του προηγουμένου έτους, η συνεχιζόμενη αρνητκή επίδραση του κόστους πρώτων υλών και οι επίμονες οικονομικές προκλήσεις στις αγορές μας, σε συνδυασμό με το δυσμενές μείγμα αγορών και επιδράσεων συναλλαγματικών ισοτιμιών, είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών κατά 21%.
- Καθαρές ταμειακές ροές και κεφαλαιουχικές δαπάνες: Το 2011, οι καθαρές ταμειακές ροές ανήλθαν σε €438 -κατ. Σχεδιάζουμε να επενδύσουμε σωρευτικά σε κεφαλαιουχικές δαπάνες €1,45 δις για την περίοδο 2012-2014. Αναμένουμε να δημιουργήσουμε καθαρές ταμειακές ροές €1,45 δις στην ίδια περίοδο.
Η εταιρεία παράλληλα, προέβη σε διευκρινίσεις για το μέρισμα του 2011 με αφορμή τη δημοσίευση του οικονομικού ημερολογίου του 2012.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, με βάση σχετική διάταξη νόμου ο οποίος τέθηκε σε ισχύ το 2011, απαλλάσσεται του φόρου εισοδήματος στην Ελλάδα η είσπραξη μερισμάτων από θυγατρικές εταιρείες με έδρα σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εφόσον η συμμετοχή της μητρικής στις θυγατρικές αυτές πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις.
Ωστόσο, μέχρι σήμερα, δεν έχουν εκδοθεί οι διευκρινιστικές οδηγίες εφαρμογής της διάταξης από το υπουργείο Οικονομικών.
Δεδομένης της απουσίας συγκεκριμένου πλαισίου εφαρμογής των παραπάνω, η εταιρεία δεν προχώρησε σε επαναπατρισμό μερισμάτων αλλοδαπής που θα της παρείχαν τη δυνατότητα να καταβάλει μέρισμα για την χρήση 2011.
Ενδεχόμενες υποχρεώσεις
Την 1 Φεβρουαρίου 2012, η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού διενήργησε έλεγχο στην δραστηριότητα της εταιρείας στην Ελλάδα, στα πλαίσια έρευνας στις κατηγορίες των ανθρακούχων μη αλκοολούχων αναψυκτικών, των χυμών και του νερού. Η Εταιρεία ακολουθεί πολιτική πλήρους συμμόρφωσης με τους κανονισμούς του Ελληνικού και Ευρωπαικού νομοθετικού πλαισίου περί ανταγωνισμού και συνεργάζεται πλήρως με την Επιτροπή.
Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2010, η Σερβική Επιτροπή Ανταγωνισμού ξεκίνησε μία έρευνα για τις εμπορικές πρακτικές που ακολουθεί η σερβική θυγατρική της εταιρείας για πιθανή κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης στην αγορά της διανομής αλκοολούχων και μη αλκοολούχων ποτών. Η Επιτροπή δημοσίευσε μία πρόσκληση για σχόλια από τρίτα μέρη. Επί του παρόντος, δεν είναι δυνατόν να προβλεφθεί η τελική έκβαση της έρευνας ή να ποσοτικοποιηθεί η πιθανότητα ή η σημαντικότητα οποιασδήποτε πιθανής υποχρέωσης που προκύπτει από αυτή.
Η εταιρεία εμπλέκεται επίσης σε διάφορες άλλες νομικές υποθέσεις. Η διοίκηση πιστεύει ότι οποιαδήποτε υποχρέωση προκύψει για την εταιρεία, ως αποτέλεσμα των νομικών αυτών υποθέσεων, δεν θα έχει σημαντική δυσμενή επίπτωση στα αποτελέσματα χρήσης, στις ταμειακές ροές ή στη συνολική χρηματοοικονομική κατάσταση της εταιρείας, ως σύνολο.
Οι φορολογικές δηλώσεις της μητρικής εταιρείας καθώς και των θυγατρικών της υπόκεινται συνήθως σε περιοδικούς φορολογικούς ελέγχους στις περισσότερες από τις περιοχές στις οποίες δραστηριοποιείται η εταιρεία.
Οι έλεγχοι αυτοί μπορούν να επιφέρουν επιπρόσθετους φόρους. Η εταιρεία σχηματίζει προβλέψεις για τυχόν επιπρόσθετους φόρους που θα προκύψουν από τους φορολογικούς ελέγχους αυτούς, στο βαθμό που η υποχρέωση αυτή είναι πιθανή και μπορεί να εκτιμηθεί αξιόπιστα.
Στις 25 Ιανουαρίου 2002, η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού εξέδωσε μια απόφαση με την οποία επέβαλε χρηματική ποινή στην εταιρεία ύψους περίπου €2,9 εκατ. αναφορικά με ορισμένες πρακτικές εκπτώσεων και απαίτησε όπως γίνουν αλλαγές στις εμπορικές πρακτικές αναφορικά με την τοποθέτηση ψυκτικών μηχανημάτων σε συγκεκριμένες τοποθεσίες και την παροχή χρήσης αυτών των μηχανημάτων χωρίς αντάλλαγμα.
Στις 16 Ιουνίου 2004 η χρηματική ποινή μειώθηκε μετά από προσφυγή σε €1,8 εκατ. Στις 29 Ιουνίου 2005, η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού, ζήτησε την παροχή πληροφοριών σχετικά με τις εμπορικές πρακτικές της Εταιρείας, μετά από παράπονα τρίτων σχετικά με το βαθμό συμμόρφωσης της εταιρείας με την απόφαση της 25ης Ιανουαρίου 2002.
Στις 7 Οκτωβρίου 2005 επιδόθηκε στην εταιρεία ειδοποίηση να παρουσιαστεί ενώπιον της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού. Στις 14 Ιουνίου 2006, η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού εξέδωσε απόφαση επιβάλλοντας χρηματική ποινή €5.869 για κάθε μέρα καθυστέρησης συμμόρφωσης της εταιρείας με την απόφαση της 25 Ιανουαρίου 2002. Στις 31 Αυγούστου 2006, η εταιρεία κατέθεσε ποσό €8,9 εκατ., το οποίο αποτελεί το ποσό της χρηματικής ποινής και του αναλογούντος φόρου στις Ελληνικές Αρχές. Ως αποτέλεσμα αυτής της καταβολής, η εταιρεία αύξησε την πρόβλεψη στη χρήση 2006.
Στις 23 Νοεμβρίου 2007, το Εφετείο εν μέρει επικύρωσε και εν μέρει ανέτρεψε την απόφαση της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού, μειώνοντας το πρόστιμο σε €5,9 εκατ. Η μείωση του ποσού του προστίμου κατά €2,8 εκατ. αναγνωρίστηκε στα αποτελέσματα χρήσης του 2007. Η εταιρεία έχει ασκήσει αναίρεση στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της εν λόγω απόφασης του Εφετείου ως προς το τμήμα που εν μέρει επικυρώνει το πρόστιμο. Η Εταιρεία πιστεύει ότι διαθέτει ουσιαστικά νομικά επιχειρήματα για την αναίρεση που ασκήθηκε κατά της απόφασης του Εφετείου. Η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού και ένας από τους ανταγωνιστές της εταιρείας έχουν επίσης ασκήσει αναίρεση κατά της απόφασης του Διοικητικού Εφετείου.
Δεν έχουν επέλθει σημαντικές αλλαγές στην επικείμενη νομοθεσία. Από το 2008 που η υπόθεση έχει παραπεμφθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας έχουν αναβληθεί συνεδριάσεις λόγω της καθυστέρησης εκδίκασης εκκρεμών υποθέσεων των δικαστηρίων. Σύμφωνα με την άποψη των εξωτερικών νομικών συμβούλων, θεωρούμε ελάχιστο τον κίνδυνο αύξησης του ποσού του προστίμου και την πιθανότητα για επιπλέον χρηματική εκροή.
Σε σχέση με την απόφαση της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού της 25 Ιανουαρίου 2002, ένας από τους ανταγωνιστές μας κατάθεσε αγωγή διεκδικώντας αποζημίωση η οποία ανέρχεται στο ποσό των €7,7 εκατ. Το δικαστήριο εκδίκασε την υπόθεση στις 21 Ιανουαρίου 2009 και απέρριψε την αγωγή.
Ο ενάγων έχει εφεσιβάλλει την απόφαση. Επί του παρόντος, δεν είναι δυνατόν να προβλεφθεί η τελική έκβαση της αγωγής ή να ποσοτικοποιηθεί η πιθανότητα ή η σημαντικότητα οποιασδήποτε πιθανής υποχρέωσης που προκύπτει από αυτή.
Η εταιρεία δεν έχει σχηματίσει πρόβλεψη για την υπόθεση.
*Δείτε τα αποτελέσματα της Coca Cola 3Ε στη στήλη σχετικά αρχεία