Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 29-Αυγ-2006 09:27

    Σαράντης: Αύξηση 13% στα καθαρά κέρδη εξαμήνου

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Αύξηση στον κύκλο εργασιών και στα καθαρά κέρδη εμφάνισε ο όμιλος Σαράντη για το πρώτο εξάμηνο του 2006. 
     
    Ειδικότερα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ενισχύθηκε στο πρώτο εξάμηνο του έτους κατά 7,84% και ανήλθε στα 107,36 εκατ. ευρώ, σε σχέση με 99,55 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος. Τα Κέρδη προ Τόκων και Φόρων (EBΙΤ) στο πρώτο εξάμηνο του 2006 ανήλθαν σε 14,18 εκατ. ευρώ, έναντι 13,97 εκατ. ευρώ που ήταν στο αντίστοιχο περυσινό διάστημα με αποτέλεσμα το ποσοστό αύξησης να διαμορφωθεί στο 1,45%.
     
    Ανάλογο ποσοστό αύξησης, στο εξεταζόμενο διάστημα εμφάνισαν και τα Kέρδη προ Φόρων Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA), το οποίο διαμορφώθηκε στο 1,24%, αφού το EBITDA στο τέλος του πρώτου φετινού εξαμήνου ανήλθε στα 16,01 εκατ. ευρώ, έναντι 15,81 εκατ. ευρώ που ήταν στο περυσινό αντίστοιχο διάστημα. Το περιορισμένο ποσοστό αύξησης στα συγκεκριμένα μεγέθη συνδέεται κατά κύριο λόγο με τα έξοδα εγκατάστασης στις νέες αγορές του Ομίλου καθώς και τις αυξημένες επενδύσεις προώθησης και το διαφημιστικό πρόγραμμα που ακολουθεί ο Όμιλος Γρ. Σαράντη στις αγορές εξωτερικού όπου δραστηριοποιείται.
     
    Τα Κέρδη Μετά Φόρων και Δικαιωμάτων Μειοψηφίας (ΕΑΤΑΜ) στο πρώτο εξάμηνου του 2006 ανήλθαν σε 11,14 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα αύξηση κατά 13,03%.


    Ανάλυση κατά κλάδο δραστηριότητας
     
    Οι κλάδοι δραστηριότητας του Ομίλου Γρ. Σαράντη χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες οι οποίες αποτελούν ταυτόχρονα και τους οργανικούς άξονες ανάπτυξης του Ομίλου. Συγκεκριμένα οι τέσσερις άξονες ανάπτυξης είναι: τα καλλυντικά ευρείας διανομής, τα προϊόντα οικιακής χρήσης, τα προϊόντα υγείας και φροντίδας και οι στρατηγικές συμμαχίες. Τα αποτελέσματα της στρατηγικής της Διοίκησης του Ομίλου Γρ. Σαράντη και ειδικότερα η επιλογή της να συμπτύξει του οργανικούς άξονες ανάπτυξης σε τέσσερις κατηγορίες αποτυπώθηκαν ήδη από το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης.
     
    Στην ανακοίνωση της εταιρείας επισημαίνεται ότι το στοιχείο που παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον συνδέεται με την ανάπτυξη που εμφανίζουν τα ιδιοπαραγώμενα προϊόντα του Ομίλου ιδιαίτερα στα καλλυντικά ευρείας διανομής και στα προϊόντα οικιακής χρήσης.
     
    Τα καλλυντικά ευρείας διανομής αντιπροσωπεύουν συνολικά το 38,86% των συνολικών πωλήσεων και ακολουθούν τα οικιακής χρήσης με ποσοστό 38,08%. Οι πωλήσεις των προϊόντων στρατηγικής σημασίας αφορούν το 13,73% των συνολικών πωλήσεων και τα προϊόντα υγείας και φροντίδας το 9,33%.
     
    Σημειώνεται ότι το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2005 εμφανίζουν τα προϊόντα υγείας και φροντίδας (+22,22%) και ακολουθούν τα καλλυντικά ευρείας διανομής με ποσοστό 20,19%.
     
    Σε επίπεδο κερδών προ τόκων και φόρων (EBIT) τη μεγαλύτερη συμμετοχή έχουν τα καλλυντικά ευρείας διανομής με ποσοστό34,77% και ακολουθούν οι στρατηγικές συμμαχίες με ποσοστό 33,03. Τα προϊόντα οικιακής χρήσης συμμετέχουν με ποσοστό 22,43% και ακολουθούν τα προϊόντα υγείας και φροντίδας με ποσοστό 9,77%.
     
    Ανάλυση ανά γεωγραφική αγορά
    Οι πωλήσεις που πραγματοποιεί ο Όμιλος Γρ. Σαράντης στην ελληνική αγορά αντιπροσωπεύουν το 55,40% του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ το υπόλοιπο 44,60% ή 47,88 εκατ. ευρώ αφορά τις πωλήσεις του Ομίλου στις αγορές του εξωτερικού. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε σχέση με το περυσινό εξάμηνο οι πωλήσεις του Ομίλου Γρ. Σαράντη στις αγορές του εξωτερικού εμφανίζουν αύξηση 23,62%, ενώ αντίστοιχα οι πωλήσεις της Ελλάδος υποχώρηση 2,21%. Βέβαια, αξίζει να επισημανθεί ότι παρά την ωρίμανση της ελληνικής αγοράς, αν δεν ληφθεί υπόψη η μη καταγραφή εσόδων κατά το εξάμηνο του 2006 από τον τομέα PET (Retail) και τις υπηρεσίες προς την Estee Lauder JV, που αντιστοιχεί σε επιπλέον συνεισφορά στις πωλήσεις Ελλάδας ύψους € 4,83 εκατ. (€3,13 εκατ. από PET και €1,7 εκατ. από Estee Lauder JV), τα έσοδα της Ελλάδας θα είχαν ανέλθει σε €64,3 εκατ., αυξημένα κατά 5,72%.
     
    Η πιο δυνατή αγορά μετά την Ελλάδα, ως ποσοστό συμμετοχής στις πωλήσεις, είναι η Πολωνία (20,71 εκατ. ευρώ) και ακολουθούν Ρουμανία (13,75 εκατ. ευρώ), Βουλγαρία (5,87 εκατ. ευρώ), Σερβία (3,22 εκατ. ευρώ), Τουρκία (1,68 εκατ. ευρώ), Τσεχία (1,66 εκατ. ευρώ), ΠΓΔΜ (0,66 εκατ. ευρώ), Ουκρανία (0,17 εκατ. ευρώ) και Ουγγαρία (0,17 εκατ. ευρώ). Ωστόσο το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης, σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2005 παρουσιάζει η αγορά του Τσεχίας (+41,22%) και ακολουθεί η Σερβία (+29,09%), η Βουλγαρία (+26,63%) και η Πολωνία (+22,07%).
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ