Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 12-Δεκ-2011 09:44

    Business στα Σκόπια ανεξαρτήτως Χάγης

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Μέχρι η ομάδα κρούσης της Κομισιόν να καταφέρει να «ξεπαγώσει» τα περισσότερα από 100 έργα-μαμούθ που σήμερα θα έπρεπε να εκτελούνται -εάν όχι να έχουν ολοκληρωθεί- οι εγχώριοι κατασκευαστές «οργώνουν» το εξωτερικό σε αναζήτηση νέων projects.

    Αυτή τη φορά οι τρεις «μεγάλοι των κατασκευών» διαγκωνίζονται για την ανάληψη οδικού έργου προϋπολογισμού 271 εκατομμυρίων ευρώ στην πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία Μακεδονίας.

    Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, η Άκτωρ σε κοινοπραξία με την J&P Άβαξ και την Αθηνά και η Τέρνα σε κοινό σχήμα με την αυστριακή Porr διεκδικούν το οδικό έργο μήκους 28,2 χιλιομέτρων που συνδέει την Ντεμίρ Καπίγια με την Σμόκβιτσα, δύο περιοχές που βρίσκονται στα νότια της πΓΔΜ.

    Ο δρόμος θα αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού άξονα Χ που συνδέει το Σάλτσμπουργκ της Αυστρίας με τη Θεσσαλονίκη. Χρηματοδοτείται με 90 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, με 130 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και με 45 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στα περίπου 6 εκατ. ευρώ ανέρχεται η χρηματοδότηση από την ΠΓΔΜ.

    Για το έργο έχουν υποβληθεί συνολικά 15 προσφορές -μεταξύ άλλων- από την αυστριακή Alpine Bau, την τουρκική Mapa İnşaat, τη γερμανική Hochtief Solutions και την κινεζικών συμφερόντων CWE.

    Στραμμένοι στα Βαλκάνια

    Αντίδοτο στο κραχ των κατασκευών αποτελούν για τους εγχώριους εργολήπτες οι βαλκανικές χώρες που πραγματοποιούν μεγάλα έργα υποδομών.

    Οι όμιλοι Ελλάκτωρ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαθέτουν ήδη σημαντική παρουσία στην Βουλγαρία όπου έχουν αναλάβει, έχουν αποπερατώσει ή διεκδικούν την υλοποίηση μεγάλων οδικών και σιδηροδρομικών έργων, όπως τμήματα του αυτοκινητοδρόμου Στρούμα. Επίσης, η εισηγμένη των Ν. Κάμπα - Γ. Περιστέρη δραστηριοποιείται στην αγορά ακινήτων και τον κλάδο της ενέργειας της Βουλγαρίας.

    Αλλά και η Σερβία προσελκύει τις εγχώριες τεχνικές εταιρείες, με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να εγκαινιάζει την παρουσία της στην χώρα τον περασμένο Σεπτέμβριο, υπογράφοντας οδικό έργο προϋπολογισμού 53 εκατ. δολαρίων.

    Ένα ακόμη project με το σερβικό δημόσιο «έκλεισε» και ο όμιλος Ελλάκτωρ που ανέλαβε αρχές Σεπτεμβρίου την κατασκευή του τμήματος 12,7 χιλιομέτρων του άξονα 10.

    Στη Ρουμανία επίσης, Ελλάκτωρ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπέβαλαν ξεχωριστά προσφορές για το έργο της αναβάθμισης τμήματος του σιδηροδρομικού δικτύου της Ρουμανίας που εκτείνεται από την Σιγκισοάρα μέχρι την περιοχή Κοσλάριο. Το συγκεκριμένο project είναι προϋπολογισμού 257,2 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και ανήκει στο «πακέτο» των μεγάλων έργων υποδομών που προωθεί η Ρουμανία.

    Όσον αφορά την Αλβανία, αποτελεί «παραδοσιακό» επενδυτικό προορισμό για τις εγχώριες κατασκευαστικές, με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να έχει κατασκευάσει το νοσοκομείο «Υγεία» στα Τίρανα, ενώ έχει αναλάβει ή διεκδικεί μεγάλα οδικά έργα.

    Στον τομέα των οδικών έργων δραστηριοποιείται και ο όμιλος Ελλάκτωρ που κατασκευάζει τμήμα 31 χλμ της εθνικής οδού Τίρανα - Ελμπασάν.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ