10:53 11/09
Γερμανία: Αύξηση 12,2% στις πτωχεύσεις επιχειρήσεων το α' εξάμηνο του 2025
Τα τοπικά δικαστήρια κατέγραψαν συνολικά 12.009 πτωχεύσεις.
Του Χάρη Φλουδόπουλου
Στην τελευταία συνέντευξη που είχε δώσει πρόσφατα στο Bloomberg ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil Hellas κ. Πέτρος Τζαννετάκης είχε αναφερθεί στο συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας να βρίσκεται σε έναν διάδρομο εμπορίου που υπάρχει από την αρχαιότητα, από τους Έλληνες και Φοίνικες εμπόρους, που κάλυπταν τις ανάγκες της ευρύτερης περιοχής. «Εάν επωφελείσαι από την τοποθέτηση της Ελλάδας και εφαρμόζεις ένα επιχειρηματικό μοντέλο σφιχτό και χωρίς σπατάλες, και προσπαθείς να κάνεις αυτό που ξέρεις καλύτερα, τότε υπάρχει χώρος για να έχεις καλά αποτελέσματα» είχε πει τότε ο κ. Τζαννετάκης μιλώντας για το πώς λειτουργεί μια εταιρεία μέσα στην ελληνική κρίση.
Σύμφωνα λοιπόν με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, φέτος έχει υπάρξει περαιτέρω ενίσχυση του εξαγωγικού προφίλ του διυλιστηρίου, το οποίο μέχρι πέρυσι διέθετε το 55% - 60% των πωλήσεών του προς το εξωτερικό και το 40% - 45% προς την εγχώρια αγορά. Η αύξηση της παραγωγής του διυλιστηρίου μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης στους Αγίους Θεοδώρους, έχει προσθέσει ακόμη 2 εκατομμύρια τόνους προϊόντων, τα οποία στο σύνολό τους κατευθύνονται σε διεθνείς πωλήσεις. Έτσι φέτος το ισοζύγιο έχει βελτιωθεί με τις εξαγωγές να αντιπροσωπεύουν το 70% και τις εγχώριες πωλήσεις μόλις το 30%. Μια ακόμη είδηση που αφορά τις επιδόσεις του ομίλου, αφορά το ότι εκτιμάται πως φέτος οι πωλήσεις θα φτάσουν μέχρι το τέλος έτους και παρά την κρίση το όριο των 10 εκατ. τόνων.
Όπως λέει χαρακτηριστικά ο κ. Τζαννετάκης, η «κατάρα» όταν δημιουργήθηκε η Motor Oil, ότι δηλαδή της απαγορευόταν να πουλάει στην Ελλάδα, έχει γίνει σήμερα η ευλογία της, καθώς κατάφερε όλα τα χρόνια να δημιουργήσει ένα εξαγωγικό προφίλ και να μάθει να λειτουργούμε με όρους «εκτός Ελλάδας».
Ίσως αυτός να είναι και ο λόγος, που ο αναπληρωτής CEO του ομίλου τονίζει ότι δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον από την ΜΟΗ για τις υπό εξέλιξη αποκρατικοποιήσεις καθώς είναι «προτιμότερο» να αποφεύγεται το κράτος ως αντισυμβαλλόμενος. Σε αυτόν τον κανόνα, πιθανόν να αποτελούσε εξαίρεση η περίπτωση της ΕΠΑ Αττικής, για το μοναδικό λόγο ότι λόγω του δικτύου της Shell θα μπορούσαν να δημιουργηθούν συνέργειες με το δίκτυο πρατηρίων καυσίμων.
Τη θετική πορεία της εταιρείας πάντως έρχονται να υπογραμμίσουν και πρόσφατες εκθέσεις όπως αυτή της UBS που επισημαίνει ότι η νέα μονάδα CDU έχει αυξήσει ουσιαστικά τα περιθώρια διύλισης. Η ίδια έκθεση επισημαίνει με νόημα ότι η διύλιση είναι μια διεθνής δραστηριότητα και ότι οι κύριοι παράγοντες κερδοφορίας για τη ΜΟΗ καθορίζονται περισσότερο από τις διεθνείς παρά τις ελληνικές συγκυρίες. Αλλά και η Merrill Lynch τονίζει ότι η ΜΟΗ βρίσκεται σε καλύτερη θέση να αντιμετωπίσει την κρίση, δεδομένης της πιο αμυντικής φύσης των κερδών της.