Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 14-Αυγ-2006 09:13

    Κλιματιστικά: Επανέρχεται η ζήτηση για "φίρμες"

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Με την καλοκαιρινή σαιζόν να φθάνει στο τέλος της ολοκληρώνεται παράλληλα και η μάχη των μεριδίων για την αγορά των κλιματιστικών, με τον ανταγωνισμό μεταξύ ανωνύμων και επωνύμων προϊόντων να έχει ήδη τονώσει την αγορά με την πλάστιγγα ωστόσο να κλείνει υπέρ των επωνύμων προϊόντων.
     
    Μπορεί τα τερτίπια του καιρού να θορύβησαν πρόσκαιρα τις διοικήσεις των εταιρειών, οι οποίες είχαν παράλληλα να αντιμετωπίσουν την άνοδο των τιμών των πρώτων υλών και του κόστους κατασκευής, ωστόσο η ελληνική αγορά φαίνεται ότι ωρίμασε και η στροφή των καταναλωτών στα επώνυμα και ακριβά προϊόντα έκανε τη διαφορά.
     
    Οι καταναλωτές πλέον ζητούν ασφαλή στη χρήση κλιματιστικά τα οποία παράλληλα συνδυάζουν, ποιότητα κατασκευής, υψηλή τεχνολογία και ενσωματώνουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά με στόχο την ασφάλεια.
     
    Έτσι ενώ το 2005, ήταν η χρονιά των ανωνύμων κλιματιστικών με μερίδιο 60%, έναντι 40% των επωνύμων, το 2006 φαίνεται ότι θα κλείσει με αύξηση της αγοράς των τελευταίων κατά 20% τουλάχιστον. Η στροφή των καταναλωτών αφορά σε High End προϊόντα που η τιμή τους ξεκινά από 500 ευρώ, αλλά και σε επώνυμα κλιματιστικά που ξεκινούν από τα 370 ευρώ, τουλάχιστον και για την απλή κατηγορία που αφορά λίγα τετραγωνικά και φθάνουν μέχρι και τα 600 ευρώ. Έδαφος κερδίζουν ωστόσο και τα multi κλιματιστικά που αφορούν οικιακή χρήση και αποτελούνται από μια εξωτερική μονάδα και περισσότερες εσωτερικές, ενώ η μάχη κορυφώνεται στον επαγγελματικό κλιματισμό.
     
    Οι μεγάλοι παίκτες της συγκεκριμένης αγοράς είναι η Mitsubishi, Fujitsu, Samsung, Panasonic, LG Electronics, Carrier καθώς και Toyotomi και Daikin. Η Fujitsu αντιπροσωπεύεται στην Ελλάδα από την FG Europe του κ. Γ. Φειδάκη και φαίνεται ότι η φετινή αύξηση του μεριδίου των επωνύμων προϊόντων την έχει ευνοήσει ιδιαίτερα, καθώς με βάση τα στοιχεία του εξαμήνου η εισηγμένη καταγράφει άνοδο κατά 28%, ενώ σημαντική είναι και η δραστηριότητά της στα Βαλκάνια και την Ευρώπη με αποτέλεσμα σε επίπεδο ομίλου ο τζίρος από τα κλιματιστικά να ανέρχεται σε 45 εκατ. ευρώ.
     
    Σημαντικά μεγάλη αύξηση παρουσιάζουν και τα κλιματιστικά που αντιπροσωπεύει η Fourlis Trade, δηλαδή τα Samsung και τα General Electric, καθώς τρέχουν με 15% με ναυαρχίδα την πρώτη. Από την άλλη η δεύτερη εισηγμένη η Alpha Grisin με τα Panasonic, ξεχωρίζει στον επαγγελματικό κλιματισμό, ενώ ο όμιλος Τουρνικιώτη με τα Mitsubishi, είχε το 2005 έσοδα από τα κλιματιστικά ύψους 45 εκατ. ευρώ κατέχοντας ηγετικό μερίδιο στον κλάδο.
     
    Ωστόσο, την τελική ζήτηση στα κλιματιστικά στη χώρα μας καθορίζουν οι κλιματολογικές συνθήκες μια και η συγκεκριμένη αγορά δεν εμφανίζει μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης τουλάχιστον στον οικιακό εξοπλισμό και οι όποιες εξάρσεις στη ζήτηση οφείλονται αποκλειστικά και μόνο στις ξαφνικές διαφοροποιήσεις της θερμοκρασίας.
     
    Αντιόπη Σχοινά
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ