Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 08-Αυγ-2006 10:00

    ΟΛΠ: Έτοιμη η πεζογέφυρα, στα 2,63 εκατ. ευρώ το κόστος

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Με εντατικούς ρυθμούς γίνονται οι τελευταίες παρεμβάσεις για την ολοκλήρωση της πεζογέφυρας που θα συνδέσει τον επιβατικό λιμένα Πειραιά με το σταθμό του ΗΣΑΠ. Όπως δείχνουν τα πράγματα από την προσεχή Παρασκευή η γέφυρα θα δοθεί στους επιβάτες.
     
    Το έργο χρηματοδοτήθηκε εξολοκλήρου από τον ΟΛΠ και το συνολικό του κόστος έφτασε τα 2.626.718 ευρώ. Πρόκειται για ένα έργο πνοής και εξαιρετικής σημασίας, το οποίο ικανοποιεί αίτημα δεκαετιών του επιβατικού κοινού και αλλάζει τη μορφή του και της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά.
     
    Η νέα υπέργεια πεζογέφυρα, η οποία έχει άνοιγμα 40 μέτρων και βρίσκεται σε ύψος 5 μέτρων ώστε να επιτρέπει τη διέλευση και μεγάλων φορτηγών αυτοκινήτων, συνδέει πλέον απευθείας το λιμάνι με το σταθμό του ΗΣΑΠ, ο οποίος μεταφέρει κατά το μεγαλύτερο ποσοστό τους επιβάτες των πλοίων, που προσέρχονται στο λιμάνι του Πειραιά χωρίς ιδιωτικό μέσο μετακίνησης.
     
    Για την εξυπηρέτηση του κοινού που θα την χρησιμοποιεί έχουν προβλεφθεί μηχανικά μέσα (κυλιόμενες σκάλες) και ανελκυστήρες για τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα (ΑΜΚ). Το σύγχρονο αυτό έργο θα προσφέρει άνετη, γρήγορη και ασφαλή πρόσβαση όλων των πεζών επιβατών - επισκεπτών που καταφθάνουν με τα μέσα μαζικής μεταφοράς στον Πειραιά και επιθυμούν να εισέλθουν στο επιβατικό λιμάνι.
     
    Πρόκειται για μια παρέμβαση, που χαρακτηρίζεται ως ιδιαίτερα σημαντική, καθώς η πεζογέφυρα θα διευκολύνει την πρόσβαση στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας αφενός και αφετέρου ανταποκρίνεται στην αυξημένη κίνηση κυρίως των καλοκαιρινών μηνών. Η διακίνηση των πεζών εγκάρσια της λεωφόρου που περιβάλλει το Λιμάνι του Πειραιά, ειδικότερα στην περιοχή γύρω από τον σταθμό του ΗΣΑΠ ανέρχεται σε περιόδους αιχμής (καλοκαιρινούς μήνες) σε περισσότερα από 2.500.000 άτομα, με ροή περίπου 2.800 ατόμων ανά ώρα.
     
    Η πεζογέφυρα αναμένεται να συμβάλλει στην αποσυμφόρηση της κεντρικής λεωφόρου, στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και στην άνετη γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση των πεζών επιβατών-επισκεπτών και δίνει μια σύγχρονη όψη στο λιμένα του Πειραιά, αντίστοιχη με αυτή που αρμόζει στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
     
    Η επιλογή της θέσης κατασκευής της πεζογέφυρας έγινε με βάση το γεγονός ότι είναι κεντροβαρική του αναπτύγματος των κρηπιδωμάτων του λιμανιού και η κατασκευή της έγινε με κριτήρια οικονομικά, λειτουργικά, περιβαλλοντολογικά και κατασκευαστικά. Παράλληλα, η κατασκευή της μεταλλικής πεζογέφυρας συνδυάζει τις λειτουργικές απαιτήσεις πρόσβασης του επιβατικού κοινού, με τις ιδιαιτερότητες του πολιτισμικού περιβάλλοντος, από πλευράς αρχιτεκτονικής, αισθητικής και ιστορικότητας, του πρώτου λιμανιού της χώρας.
     
    Η ανισόπεδη αυτή σύνδεση του χώρου του λιμανιού με τον ιστό της πόλης και τους σταθμούς των διαφόρων μέσων μαζικής μεταφοράς (ΗΣΑΠ, ΟΑΣΑ, ΟΣΕ κλπ) ήταν η προσφορότερη λύση για την επίλυση του χρόνιου προβλήματος των επιβατών, ώστε να μπορούν να προσεγγίζουν το χώρο επιβίβασής τους.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ