13:13 10/09
Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives
Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".
Μείωση στα καθαρά κέρδη μετά φόρων, με παράλληλη αύξηση πωλήσεων και λειτουργικής κερδοφορίας εμφάνισε η εταιρεία Καράτζη κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του έτους.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, τα αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 3,1 εκατ. ευρώ έναντι 3,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών σημείωσε αύξηση της τάξεως του 15,4% και διαμορφώθηκε σε 33,1 εκατ. ευρώ έναντι 28,7 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2010, γεγονός το οποίο αποδίδεται κατά κύριο λόγο στη σημαντική αύξηση των πωλήσεων διχτυών χορτοδεσίας, διχτυωτών σακιών και διχτυών κάλυψης στις διεθνείς αγορές όπου δραστηριοποιείται ο Όμιλος, τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική. Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις διχτυών χορτοδεσίας διαμορφώθηκαν σε 16,4 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 22%, ενώ οι πωλήσεις διχτυωτών σακιών και διχτυών κάλυψης ανήλθαν σε 12,7 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 9,8%.
Η ανωτέρω αύξηση του κύκλου εργασιών καθώς και η βελτίωση του μικτού περιθωρίου σε συγκεκριμένες προϊοντικές κατηγορίες οδήγησαν στην αύξηση των μικτών κερδών του Ομίλου, τα οποία ενισχύθηκαν συνολικά κατά 33,5% και διαμορφώθηκαν στο πρώτο εξάμηνο του 2011 σε 8,8 εκατ. ευρώ έναντι 6,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Το μικτό περιθώριο κέρδους του Ομίλου ανήλθε σε 26,7% επί του ενοποιημένου κύκλου εργασιών έναντι 23,1% στο πρώτο εξάμηνο του 2010.
Παράλληλα, τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών & επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 36,7% στο πρώτο εξάμηνο του 2011 και διαμορφώθηκαν σε 7,1 εκατ. ευρώ έναντι 5,2 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται τόσο στην προαναφερθείσα ενίσχυση του κύκλου εργασιών και του μικτού περιθωρίου κερδοφορίας, όσο και στη συγκράτηση των εξόδων διοίκησης και διάθεσης του Ομίλου τα οποία αποτέλεσαν ποσοστό 10,6% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών, έναντι ποσοστού 12% στο πρώτο εξάμηνο του 2010. Επιπρόσθετα, τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών & επενδυτικών αποτελεσμάτων (EBIT) του Ομίλου ανήλθαν σε 5 εκατ. ευρώ έναντι 3,2 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2010 σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 57,5%.
Σημειώνεται, ότι τα αποτελέσματα του Ομίλου επηρεάστηκαν από μη λειτουργικές συναλλαγματικές διαφορές από την αποτίμηση μη κυκλοφορούντων περιουσιακών στοιχείων σε δολάρια ΗΠΑ. Οι ανωτέρω διαφορές ήταν αρνητικές ύψους -0,6 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2011, έναντι θετικών συναλλαγματικών διαφορών ύψους 1,5 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο της προηγούμενης χρήσης και επηρέασαν μεταξύ άλλων τα ενοποιημένα αποτελέσματα προ φόρων και τα αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας. Πιο συγκεκριμένα, τα αποτελέσματα προ φόρων του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε 3,9 εκατ. ευρώ έναντι 4,3 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2010.
Ταυτόχρονα με την λειτουργική ανάπτυξη στην βασική δραστηριότητα της παραγωγής και διάθεσης διχτυών, σημαντικές ήταν και οι εξελίξεις στους τομείς του τουρισμού και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, όπου ο Όμιλος έχει επιλέξει να επενδύσει. Σε ότι αφορά την ξενοδοχειακή δραστηριότητα, τα έσοδα από την λειτουργία του ξενοδοχείου Nana Beach διαμορφώθηκαν στο πρώτο εξάμηνο του 2011 σε 2,2 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 9%. Στον τομέα των ΑΠΕ, αναμένεται να ξεκινήσει έως το τέλος Σεπτεμβρίου 2011 η λειτουργία φωτοβολταϊκών πάρκων συνολικής ισχύος 6 MW, των οποίων τα συνολικά έσοδα για την τρέχουσα χρήση εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 750 χιλ. ευρώ. Επιπρόσθετα μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2011, πραγματοποιήθηκε η εξαγορά της LUSTROUS LIMITED & ΣΙΑ ΕΕ, η οποία διαθέτει άδεια φωτοβολταϊκών σταθμών ισχύος 5,5 MW και πλέον ο Όμιλος Καράτζη κατέχει άδειες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς, συνολικής ισχύος 13,74 MW.
Τέλος, αναφερόμενος στα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου ο Διευθύνων Σύμβουλος κύριος Αντώνης Καράτζης δήλωσε: «Η ουσιαστική ανάπτυξη που σημείωσε ο Όμιλος μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2011 αποτελεί έμπρακτη επιβεβαίωση της επιτυχημένης εμπορικής του παρουσίας στις διεθνείς αγορές όπου δραστηριοποιείται. Και στο 2011 κύριος γνώμονας της Διοίκησης του Ομίλου παραμένει η επικέντρωση στην καινοτομία και την ανάπτυξη προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας για τους πελάτες μας. Η έμφαση στην έρευνα αλλά και η περαιτέρω αξιοποίηση της παραγωγικής μας βάσης στην Ελλάδα, τη Γερμανία και τις ΗΠΑ αποτελούν βασικούς πυλώνες της μεσοπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης αναπτυξιακής μας στρατηγικής».