Διαπραγματεύσεις διεξάγονται αυτή την περίοδο για την παραχώρηση του Αστακού στην κοινοπραξία των τραπεζών Πειραιώς – Εμπορική – Alpha Bank. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, οι τράπεζες θα ακολουθήσουν το πρότυπο της πώλησης της συμμετοχής της ΑΕΓΕΚ στην ΟΚΤΑ.
Δηλαδή, το λιμάνι θα περάσει στην κοινοπραξία των τραπεζών έναντι ενός συγκεκριμένου τιμήματος και εάν πωληθεί σε τρίτο με μεγαλύτερο τίμημα, τότε θα έχει έσοδα και η ΑΕΓΕΚ. Είναι σαφές ότι, οι μεταφορικές εταιρείες θα επιδείξουν ενδιαφέρον και για τον Αστακό προκειμένου να αυξήσουν το δίκτυο των λιμένων που ελέγχουν. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή. Με δεδομένο το ενδιαφέρον για τα λιμάνια από τους Κινέζους της Cosco, της Αραβικής Dubai Port, αλλά και μιας ακόμη εταιρείας, της αμερικάνικης Hutchinson, το ελληνικό Δημόσιο δεν προχωράει σε τελικές αποφάσεις προκειμένου αφενός να μεγαλώσει το τίμημα ή τα οφέλη και αφετέρου να προχωρήσει σε διαδικασίες οι οποίες είναι απαραίτητες (για παράδειγμα διεύρυνση της κεφαλαιοποίησης του ΟΛΘ).
Δηλαδή, εσκεμμένα παρατηρείται καθυστέρηση ώστε το οποίο τίμημα να είναι μεγαλύτερο εφόσον γίνει μέσω χρηματιστηρίου. Μετά την πώληση της Εμπορικής, εκτιμάται ότι τα λιμάνια θα είναι το νέο σήριαλ.
Επί της ουσίας είναι όλα ανοικτά. Οι Κινέζοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στην κατασκευή νέας προβλήτας, να καταθέσουν κεφάλαια για νέα θυγατρική εταιρεία ή και να αποκτήσουν ποσοστό τον ΟΛΠ. Κάτι ανάλογο ισχύει και για τον ΟΛΘ, αλλά εκεί η κατάσταση φαίνεται πως θα καθυστερήσει διότι η εταιρεία δεν διαθέτει την απαραίτητη κεφαλαιοποίηση. Συνεπώς, ο οποιοσδήποτε ξένος οίκος συμφωνήσει θα συμμετάσχει ακόμη και χωρίς να λάβει μετοχές.
Δημήτρης Παφίλας