11:35 09/09
Mega συμφωνία - ορόσημο για τον κλάδο της εξόρυξης: Η Anglo American συγχωνεύεται με την Teck Resources
Δημιουργούν έναν "γίγαντα" 53 δισ. δολ.. Από τα μεγαλύτερα deals στον μεταλλευτικό κλάδο εδώ και πάνω από μια 10ετία.
Σειρά κρίσιμων ζητημάτων επιδιώκει να διευθετήσει ο κατασκευαστικός όμιλος Μηχανική, σε μία προσπάθεια να διαχειριστεί την χειρότερη μεταπολεμικά κρίση που χειμάζει τις εγχώριες κατασκευές, αλλά και την άτυπη «στάση πληρωμών» που έχει κηρύξει το Δημόσιο στις τεχνικές εταιρείες.
«Τα μεγάλα ποσά που μας οφείλει το κρατός από εκτελεσμένα έργα, ιδίως σε μία περίοδο όπου ο κλάδος κυριαρχείται από ανυπαρξία ρευστότητας, αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που καλείται να διαχειριστεί η εταιρεία μας» σημειώνει στο Capital.gr η διευθύνουσα σύμβουλος της εισηγμένης Μελίνα Εμφιετζόγλου.
Σύμφωνα με τη διοίκηση της κατασκευαστικής, οι οφειλές από δημόσια έργα διαμορφώνονται στα 195 εκατ. ευρώ, ενώ το αντίστοιχο ποσό από ιδιωτικά έργα ξεπερνάει τα 60 εκατ. ευρώ. Ποσό της τάξης των 40 εκατ. ευρώ (εκ του συνόλου των οφειλών από ιδιωτικά έργα) οφείλει στη Μηχανική και η Lamda Development από το έργο που κατασκεύασε η πρώτη στην Πυλαία Θεσσαλονίκης.
Πρωτοβάθμια το δικαστήριο έχει δικαιώσει τη Μηχανική και στο πλαίσιο αυτό έχει τοποθετηθεί πραγματογνώμονας, σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία.
Σήμερα, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο διαμορφώνεται στα περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ, με την εταιρεία να ενδιαφέρεται για το έργο κατασκευής και λειτουργίας του αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, προϋπολογισμού 800 εκατ. ευρώ.
Την ίδια στιγμή, η Μηχανική επιχειρεί να «ανεβάσει ταχύτητες» στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ωστόσο και στο πεδίο αυτό βρίσκεται αντιμέτωπη με την αδράνεια της κρατικής μηχανής. Όπως είχε προ ημερών σημειώσει ο πρόεδρος της εισηγμένης Πρόδρομος Εμφιετζόγλου, είναι μνημειώδης η γραφειοκρατία στον υδροηλεκτρικό σταθμό Καρπενησιώτη του οποίου η κατασκευή θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί εδώ και πολλά χρόνια.
Όσον αφορά τα έργα του εξωτερικού, η Μηχανική έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση από τη ρωσική τράπεζα Legeon για την κατασκευή του οικιστικού συγκροτήματος 15.500 τ.μ. «Ήρα» στην περιοχή Λομπάνοβο της Μόσχας.
Παράλληλα, ο όμιλος βρίσκεται σε συζητήσεις με ρωσικές τράπεζες για τη χρηματοδότηση του συγκροτήματος γραφείων-διαμερισμάτων «Μέγας Αλέξανδρος» στη Μόσχα, το οποίο θα αναπτυχθεί σε έκταση 20 στρεμμάτων και θα περιλαμβάνει τρεις πύργους 22,26 και 35 ορόφων.
Σε επίπεδο άντλησης ρευστότητας, για τη Μηχανική αποτελεί ζήτημα χρόνου -τοποθετείται σε διάστημα δύο-τριών μηνών- η εξασφάλιση τραπεζικής χρηματοδότησης, μέσω σύναψης ομολογιακού της τάξης των 200 εκατ. ευρώ (συν τους τόκους).
Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση της εταιρείας εξασφάλισε περίπου 14 εκατ. ευρώ από την πώληση του υδροηλεκτρικού έργου στα Θεοδώριανα, ενώ ως εγγύηση για την εξασφάλιση τραπεζικού δανεισμού έχει τεθεί και η έπαυλη-μουσείο στα Ανάβρυτα Αμαρουσίου του κ. Εμφιετζόγλου.
Η Μηχανική παρουσιάζει σήμερα κεφαλαιοποίηση της τάξης των 16 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ η αξία της μετοχής της σε διάστημα διετίας (Ιούλιος 2009-Ιούλιος 2011) έχει υποχωρήσει σε ποσοστό 84,21%, στα 0,24 ευρώ από 1,52 ευρώ.
Αναμφισβήτητα, πρόκειται για την απεικόνιση στο «ταμπλό» της «κατεδάφισης» του κατασκευαστικού κλάδου που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, τουλάχιστον τα τελευταία δυόμιση χρόνια, όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς.
Δημ. Δελεβέγκος