14:40 09/09
Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αντιμετωπίζοντας την αβεβαιότητα από τους δασμούς και τον "πόλεμο" τιμών στην Κίνα
Της Ρόης Χάικου
Να βάλει την Θεσσαλονίκη στο "χάρτη της κρουαζιέρας" επιζητά ο ΟΛΘ, αφού το λιμάνι της συμπρωτεύουσας βρίσκεται ουσιαστικά εκτός των κορυφαίων ελληνικών προορισμών, με τον Πειραιά και το Κατάκολο να είναι οι δύο δημοφιλέστεροι.
Μετά τις επαφές του κ. Στέλιου Αγγελούδη, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΘ, στο Μαϊάμι και την παγκόσμια έκθεση κρουαζιέρας, ο Οργανισμός θα υποδεχθεί την Πέμπτη τον κ. John Tercek, αντιπρόεδρο της Royal Caribbean Cruises, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διοργάνωσης κρουαζιέρας στον κόσμο. Στόχος της διοίκησης του ΟΛΘ είναι να προσελκύσει το ενδιαφέρον του αμερικανικού κολοσσού ως προορισμό κρουαζιερόπλοιων και να αξιοποιήσει τις δυνατότητες του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, παράλληλα με την υλοποίηση του επενδυτικού προγράμματος του Οργανισμού για την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών.
Η RCC, δια των εκπροσώπων της, που τους τελευταίους μήνες έχουν βρεθεί στην Ελλάδα, έχει εκδηλώσει -δυνητικά- την πρόθεση της για περισσότερες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικά λιμάνια με τις κατάλληλες συνθήκες. Και μάλιστα, εφόσον η ελληνική πολιτεία ανοίξει τη συζήτηση για την ανάπτυξη και βελτίωση των υποδομών στα λιμάνια, για τα κρουαζιερόπλοια και τους επιβάτες, προσφέρθηκε να βοηθήσει προσφέροντας τεχνογνωσία και να υποβάλει συγκεκριμένες προτάσεις.
Αυτό που αναμένεται να πει στη διοίκηση του ΟΛΘ ο επικεφαλής της RCC, επαναλαμβάνοντας όσα έχει ήδη επισημάνει τόσο στην κυβέρνηση όσο και στον ΟΛΠ, είναι η σημασία που έχει για τους επιβάτες η ασφάλεια καθώς και ο έγκαιρος προγραμματισμός των δρομολογίων, καθώς κανένα ελληνικό λιμάνι δεν διαθέτει το ανάλογο ηλεκτρονικό σύστημα προ-κρατήσεων θέσεων ελλιμενισμού.
Οι επαφές της διοίκησης του ΟΛΘ από την αρχή του χρόνου για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας είναι συνεχείς, κάνοντας τον Οργανισμό προ μερικών εβδομάδων μέλος στη Medcruise, την Μεσογειακή Ένωση Λιμένων Κρουαζιέρας.
Με βάση τους πρώτους υπολογισμούς, εφέτος το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα δεχόταν περί τους 21.500 επισκέπτες, έναντι 16.000 το 2010, ενώ η κίνηση τους πρώτους μήνες του 2011, πριν ουσιαστικά ανοίξει η θερινή περίοδος, ήταν κατά 50% αυξημένη σε σχέση με πέρυσι.
Τι γίνεται με την ιδιωτικοποίηση
Όλα αυτά ενόσω η κυβέρνηση προωθεί την ιδιωτικοποίηση των δύο μεγαλύτερων λιμένων της χώρας. Όπως προκύπτει από το Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, στο τρίτο και τέταρτο τρίμηνο του έτους προβλέπεται να διατεθούν ποσοστά 23,3% του ΟΛΘ και 23,1% του ΟΛΠ. Στη συνέχεια προγραμματίζεται περαιτέρω πώληση μετοχών των λιμανιών ή δικαιωμάτων εκμετάλλευσης σε θυγατρικές το πρώτο τρίμηνο του 2012 με την είσοδο στρατηγικών επενδυτών. Περαιτέρω το δημόσιο θα προχωρήσει στη μελέτη άλλων μικρότερων περιφερειακών λιμένων με σκοπό τη δημιουργία ενός εκτεταμένου συστήματος μαρίνων υπό τη μορφή ανωνύμων εταιρειών που σε μεταγενέστερο στάδιο θα ιδιωτικοποιηθούν με συμβάσεις παραχώρησης.
Τα χαρτοφυλάκια λιμανιών θα διαμορφωθούν έως το τρίτο τρίμηνο του 2011, ενώ ώριμες συναλλαγές θα προσφερθούν στην αγορά το δεύτερο τρίμηνο του 2013.
roi.haikou@capital.gr