Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 25-Μαϊ-2011 09:29

    "Στενάζει" η Ολυμπία Οδός

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Μειωμένα έσοδα και ζημιές παρουσίασε την περασμένη χρήση, σε σύγκριση με το 2009, η Ολυμπία Οδός, η εταιρεία παραχώρησης του υπό κατασκευή και αναβάθμιση αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα.

    Το κίνημα «δεν πληρώνω» και η δραματική μείωση του κυκλοφοριακού όγκου σε ποσοστό άνω του 20% στο σύνολο των εθνικών οδών, ιδίως λόγω της εκτόξευσης της τιμής της βενζίνης τους τελευταίους 15 μήνες, αποτελούν τις βασικές αιτίες για τη συρρίκνωση των μεγεθών της Ολυμπίας Οδού.

    Κατά την περασμένη χρήση, σύμφωνα με τις δημοσιοποιημένες οικονομικές καταστάσεις, η εταιρεία παρουσίασε κύκλο εργασιών ύψους 74,9 εκατ. ευρώ έναντι 82,6 εκατ. ευρώ το 2009, ενώ οι ζημιές προ φόρων ανήλθαν κατά το εξεταζόμενο διάστημα στο 1,048 εκατ. ευρώ.

    Σε επίπεδο υποχρεώσεων, το ύψος του τραπεζικού δανεισμού διαμορφώθηκε στα 336,9 εκατ. ευρώ από 159,3 εκατ. ευρώ το 2009.

    Σε τεντωμένο σκοινί

    Σε τεχνικό επίπεδο, με τη συμφωνία τραπεζών-εταιρειών κατασκευής και παραχώρησης -Δημοσίου να μην κατέστη εφικτή ούτε τον Μάιο, η κατασκευαστική δραστηριότητα στα πέντε έργα παραχώρησης (Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Μορέας, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ε65) εξακολουθεί να πραγματοποιείται με ιδιαίτερα αργούς ρυθμούς, εάν δεν έχει ανασταλεί.

    «Η κατασκευαστική δραστηριότητα πραγματοποιείται με μειωμένους ρυθμούς, εξαιτίας της διακοπής της τραπεζικής χρηματοδότησης. Η κίνηση αυτή ήταν απαραίτητη για να μειωθούν τα λειτουργικά κόστη και κατʼ επέκταση για να διατηρηθούν ενεργά τα εργοτάξια» επισημαίνει στο Capital.gr ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού Λειτουργία Κώστας Παπανδρέου.

    Πάντως, για να επιστρέψουν οι μπουλντόζες στα εργοτάξια των πέντε μεγάλων έργων προαπαιτούμενο αποτελεί η σύναψη του μνημονίου συναντίληψης του Δημοσίου, με τους παραχωρησιούχους, το οποίο θα μετατραπεί σε σχέδιο νόμου. Στη συνέχεια θα δημιουργηθεί ειδικός εγγυητικός μηχανισμός, όπου θα κατατεθούν 500 εκατ. ευρώ, ποσό που θα λειτουργεί ως εγγύηση, ώστε η κοινοπραξία τραπεζών να ξεκινήσει εκ νέου τη χρηματοδότηση των πέντε μεγάλων έργων.

    Η σχετική συμφωνία θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί, ωστόσο με τις πλέον αισιόδοξες προοπτικές εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμη μέσα στον Ιούνιο.

    Όσον αφορά τον αυτοκινητόδρομο της Ολυμπίας Οδού, η ολοκλήρωση του έργου θα πραγματοποιηθεί δύο χρόνια αργότερα από το προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα, ήτοι το 2014 από το 2012 κυρίως εξαιτίας της μεγάλης καθυστέρησης ως προς την υλοποίηση των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων.

    Σημειώνεται ότι στην κοινοπραξία του άξονα Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα συμμετέχουν η γαλλική Vinci Concessions (29,9%), η γερμανική Hochtief ppp solutions (17%), η J&P Άβαξ (17%), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (17%) και η Άκτωρ Παραχωρήσεις (17%) και η Αθηνά (2,1%).

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ