Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 20-Απρ-2011 09:48

    ΟΛΠ: Θα τα βρούμε με την Cosco

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ρόης Χάικου


    Οι σχέσεις του ΟΛΠ με την Cosco έχουν περάσει από διάφορα κύματα, πότε φουρτούνα και πότε μπουνάτσα. Το πεδίο κοινής συνεννόησης ακόμη αναζητείται μετά τα προβλήματα που έχουν ανακύψει από την σύμβαση παραχώρησης της προβλήτας ΙΙ του Οργανισμού στους Κινέζους, με την ελληνική πλευρά να φαίνεται αισιόδοξη.

    «Θα βρούμε εκείνους τους τρόπους ώστε να προχωρήσει η σύμβαση. Θέλουμε στον Πειραιά έναν μεγάλο πάροχο όπως είναι η Cosco και τη σύμβαση θα την σεβαστούμε» ήταν η δήλωση καλής θέλησης του κ. Γιώργου Ανωμερίτη, προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ στην Ένωση Θεσμικών και τους αναλυτές.

    Οι δύο πλευρές βρίσκονται σε διαδικασία «φιλικής διευθέτησης» των διαφορών τους, με τους Κινέζους να «φωτογραφίζουν» κατά καιρούς την διοίκηση του ΟΛΠ ως προβληματικό εταίρο. 

    Ο κ. Ανωμερίτης στις χθεσινές του δηλώσεις ήταν σαφώς πιο διαλλακτικός από την θέση που είχε τηρήσει στην πρόσφατη συνέντευξη τύπου του Οργανισμού, όπου είχε κάνει λόγο και για το ενδεχόμενο προσφυγής στη διαιτησία αν δεν βρεθούν λύσεις. «Ούτε εμείς ούτε η Cosco πήγαμε στη διαιτησία, αλλά ενεργοποιήσαμε τη διάταξη της φιλικής διευθέτησης για τις διαφορές μας», σημείωσε χαρακτηριστικά, εξηγώντας ότι αυτές ανέκυψαν λόγω της διεθνούς κρίσης, της έντασης του ανταγωνισμού αλλά και της μακροσκελούς σύμβασης (εκτίνεται σε 4.000 σελίδες), η οποία έχει πολλές ασάφειες.

    Η μόνιμη επιτροπή επίλυσης των διαφορών ΟΛΠ-Cosco, η οποία απαρτίζεται από τους διευθύνοντες συμβούλους των δύο εταιρειών και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, έχει ήδη συνεδριάσει τρεις φορές και σύμφωνα με τον κ. Ανωμερίτη «διαφάνηκε η καλή θέληση». 

    Τα τρία ακανθώδη θέματα αφορούν:

    - την επαναδιατύπωση του χρονοδιαγράμματος για την κατασκευή του προβλήτα ΙΙΙ από την Cosco, που κανονικά ξεκινά τον Οκτώβριο, με την κινεζική πλευρά να έχει ζητήσει χρονική παράταση για την εκτέλεση της επένδυσης

    - την νομική διατύπωση της «ανωτέρας βίας» που μπορεί να επικαλεστεί η Cosco για γεγονότα, όπως τόνισε ο κ. Ανωμερίτης, στα οποία δεν φέρει ευθύνη ο ΟΛΠ. Η Cosco έχει ζητήσει την επανεξέταση του ετήσιου μισθώματος που καταβάλει στον Οργανισμό, επικαλούμενη λόγους «ανωτέρας βίας» και την μη επίτευξη των στόχων που είχαν τεθεί όταν συμφωνούσε με την ελληνική κυβέρνηση για την επένδυση στον Πειραιά. Επίσης, τονίζει την μη ομαλή λειτουργίας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων κατά τη διάρκεια των απεργιακών κινητοποιήσεων το 2010 από τους ιδιοκτήτες φορτηγών και του τελωνειακούς. Υπενθυμίζεται ότι το σταθερό ετήσιο μίσθωμα που καταβάλλει η Cosco στον ΟΛΠ είναι 25 εκατ. ευρώ.

    - την νομική δέσμευση της MSC - ΟΛΠ και MSC - Cosco. Ως γνωστόν, με την σύμβαση παραχώρησης του προβλήτα ΙΙ δόθηκε στην Cosco και η σύμβαση για τα intransit φορτία της MSC, η οποία λήγει το καλοκαίρι του 2012. Ωστόσο ο ιταλο-ελβετικός όμιλος κατήγγειλε αυτή τη συμφωνία. Για το θέμα ο κ. Ανωμερίτης δήλωσε πως «ορθά η παλαιά σύμβαση του ΟΛΠ με την MSC πέρασε στην Cosco με την σύμβαση παραχώρησης», αναφέροντας πως αυτό το θέμα είναι υπό συζήτηση με την κινεζική πλευρά τις τελευταίες μέρες. 

    Τα προβλήματα των δύο διαχειριστών του Πειραιά ανέκυψαν μετά τις διαπραγματεύσεις του ΟΛΠ με τον ιταλο-ελβετικό όμιλο για τη διακίνηση περίπου 150.000 εμπορευματοκιβωτίων του σε ετήσια βάση από την προβλήτα Ι, κρίνοντας πως δεν τον δεσμεύει η συμφωνία παραχώρησης.

    «Μόνο σιδηροδρομικά μας ενδιαφέρει το Θριάσιο»

    Αναφορικά με το Θριάσιο, η διοίκηση του ΟΛΠ ξεκαθάρισε ότι το ενδιαφέρον του Οργανισμού γεννάται μόνο από την σιδηροδρομική σύνδεσή του με τον Πειραιά και «κακώς εμπλέκεται ο ΟΛΠ αφού ο νόμος δεν αφήνει δημόσιους οργανισμούς να έχουν πλειοψηφικό πακέτο σε αυτό το έργο».

    Στο πλαίσιο αυτό, ο ΟΛΠ ενδιαφέρεται να μετέχει σε οποιοδήποτε σχήμα διεκδικήσει την κατασκευή και εκμετάλλευση του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο με ποσοστό έως και 15%, κρίνοντας πως είναι προς το συμφέρον του η σύνδεση της λιμενικής ζώνης με την Ελευσίνα.

    Μάλιστα, ο Οργανισμός έχει τη διαβεβαίωση της ΓΑΙΑΟΣΕ ότι μέχρι το τέλος του έτους θα ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική σύνδεση Ικόνιο – Θριάσιο, ώστε έως τον Μάρτιο του 2012 να λειτουργεί κανονικά και να εξυπηρετείται η γραμμή.

    roi.haikou@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ