Του Δημήτρη Δελεβέγκου 
«Σχέδιο πτήσης» με στόχο την εδραίωση στη διεθνή αγορά και αφετέρου την περαιτέρω μείωση κόστους δημιουργεί για το 2011 η Aegean Airlines. 
Όπως ανέφερε χθες η διοίκηση της εισηγμένης στο πλαίσιο τηλεδιάσκεψης των αναλυτών, και κατά τη φετινή χρονιά το outlook παραμένει αναιμικό εξαιτίας της μειωμένης εσωτερικής ζήτησης, όμως φαίνεται ότι τους τελευταίους μήνες οι πτωτικοί ρυθμοί σταθεροποιούνται. 
Την ίδια στιγμή, σημαντικό ρόλο για το πώς θα κινηθεί φέτος η αεροπορική αγορά θα διαδραματίσει η διαφαινόμενη ανάκαμψη του τουρισμού που συνδέεται με την μείωση του ΦΠΑ στην τουριστική διαμονή από 11% σε 6,5%. Αλλά και με τα αιματηρά επεισόδια στην Αίγυπτο, την Τυνησία και την Μέση Ανατολή, εξαιτίας των οποίων προβλέπεται ότι σημαντικός αριθμός τουριστών των περιοχών αυτών θα κατευθυνθεί στην Ελλάδα. 
«Καταγράφεται αύξηση της ζήτησης από παραδοσιακές αγορές, όπως η Γαλλία, η Γερμανία και η Ιταλία, αλλά και από νέες, όπως η Ρωσία και το Ισραήλ» σημείωσε η διοίκηση της εταιρείας. 
Προβληματισμό βέβαια προκαλεί στη διοίκηση του αερομεταφορέα η αύξηση της τιμής του πετρελαίου λόγω των γεγονότων στη Μέση Ανατολή, καθώς εκτιμάται ότι θα αυξήσει το κόστος. 
Με στόχο την μείωση των λειτουργικών δαπανών, η Aegean θα προχωρήσει σε outsourcing ορισμένων υπηρεσιών, όπως το handling. 
Όσον αφορά την αγορά των τεσσάρων χρονοθυρίδων προσαπογείωσης (slots) σε Παρίσι και Λονδίνο πραγματοποιήθηκε με στόχο «την ενίσχυση της παρουσίας στη Δυτική Ευρώπη, στην Μεγάλη Βρετανία και την Γαλλία». 
Από τον Μάιο ο στόλος της Aegean θα αποτελείται μόνο από Airbus –η συμφωνία μίσθωσης τεσσάρων Avro RJ 100 λύθηκε επειδή ο ιδιοκτήτης τους αποφάσισε να τα πουλήσει- γεγονός που θα οδηγήσει σε περαιτέρω εξοικονόμηση κόστους, όπως εκτιμούν από την Aegean. 
Το φετινό καλοκαίρι, όπου η ζήτηση είναι αυξημένη, η αεροπορική θα πετάει συνολικά με 29-30 αεροσκάφη, ενώτ ο 2011 έμφαση θα δοθεί και στην εκτέλεση πτήσεων charter. 
Κατά το 2010, είδαν την πόρτα της εξόδου της Aegean περισσότεροι από 500 εργαζόμενοι, το 80% των οποίων δεν ανήκε στο μόνιμο προσωπικό, αλλά εργαζόταν με συμβάσεις περιορισμένου χρόνου ή ανεξάρτητης εργασίας, σύμφωνα με την διοίκηση της αεροπορικής. 
Σε επίπεδο μεγεθών, η εισηγμένη που εμφάνισε ο 2010 ζημιές 23,3 εκατ. ευρώ (από τα οποία 8 εκατ. ευρώ αφορούν την έκτακτη κοινωνική εισφορά) διαθέτει ταμειακά διαθέσιμα της τάξης των 190 εκατ. ευρώ. 
dimitris.delevegos@capital.gr