14:13 08/09
Mega deal 17 δισ. δολ. μεταξύ SpaceX και EchoStar
Το deal αφορά στην αγορά φάσματος και είναι μεταξύ μεγαλύτερων συμφωνιών φέτος.
Της Ρόης Χάικου
Με «όχημα» τη ρευστότητα και τη διατήρηση της κερδοφορίας σκοπεύει να περάσει τους σκοπέλους της κρίσης το Πλαίσιο, σε μια αγορά που απαιτεί να είσαι δίπλα στις τεχνολογικές εξελίξεις, αλλά και που πέρυσι «έχασε» σχεδόν το 15% των πωλήσεών της.
Στόχος της εταιρείας η διατήρηση του… ταμείου της, το οποίο το 2010 έκλεισε με 24,8 εκατ. ευρώ, αφού η διοίκησή της εκτιμά πως το 2011 θα είναι χρονιά εξελίξεων και… εκκαθαρίσεων.
«Εάν λείπει το cash flow σημαίνει καρδιακή προσβολή για μια εταιρεία», δήλωσε ο κ. Γιώργος Γεράρδος, πρόεδρος του Πλαισίου, κατά την παρουσίαση της εταιρείας στην ΕΘΕ, περιγράφοντας αυτό που κάθε επιχείρηση σήμερα επιζητεί, τις ταμειακές ροές, αλλά που δεν τις επιτυγχάνουν όλοι.
Η εταιρεία για να εξασφαλίσει αυτούς τους πόρους προχώρησε το 2010 σε μείωση των αποθεμάτων της κατά 24,7 εκατ. ευρώ (διαμορφώθηκαν στα 34,8 εκατ.). Παράλληλα, ελέγχει κάθε εβδομάδα την εξέλιξή τους, παρακολουθεί την ηλικία τους, ώστε να εξυγιάνει το stock της, αφού η τεχνολογία έχει μικρή διάρκεια ζωής. Επίσης, έκανε πρόβλεψη μείωσης των αποθεμάτων 4,7 εκατ. ευρώ.
Πέρυσι προχώρησε και σε μείωση των απαιτήσεων κατά 11 εκατ. ευρώ, στα 37,2 εκατ., έχοντας ασφαλισμένες πιστώσεις σε ποσοστό 60%-80%, έχοντας ενεργοποιήσει δυναμικά και μια ομάδα 24 ατόμων, η οποία ασχολείται με τις εισπράξεις από τους 16.000 πελάτες της εταιρείας.
Ο κ. Γεράρδος αναφέρθηκε και στο γεγονός ότι το Πλαίσιο έχει μηδενικό δανεισμό για κεφάλαιο κίνησης και διαθέτει μακροπρόθεσμα ομολογιακά δάνεια ύψους 23,1 εκατ. ευρώ.
Ο επικεφαλής της εταιρείας αναφέρθηκε για πρώτη φορά και στον ανταγωνισμό, λέγοντας χαρακτηριστικά πως «μόνο ο Κωτσόβολος και εμείς είμαστε κερδοφόροι» και κάνοντας λόγο για τις «συνεχείς ενέσεις ρευστότητας», που κάνουν οι ανταγωνιστές του, καθώς είναι χρόνια ζημιογόνοι.
Ο κ. Γεράρδος μίλησε και για το Fnac, λέγοντας πως «θα ήταν λάθος να το πάρουμε, δεν θα ήθελα να κρατήσω μια επιχείρηση που μπαίνει μέσα», ενώ εκτίμησε πως αυτόν το χρόνο δεν αποκλείεται να υπάρξουν αποχωρήσεις από την αγορά.
Ως ανταγωνιστές το Πλαίσιο αναγνωρίζει αλυσίδες όπως ο Κωτσόβολος, το Media Markt, οι πιο κοντινοί του σε δραστηριότητα Multirama και Public, τα ηλεκτρονικά καταστήματα, αλλά και τους συνεταιρισμούς.
Η εταιρεία δεν έχει βλέψεις για εξαγορές ή για επέκταση εκτός Ελλάδας (διατηρεί ένα κατάστημα στη Βουλγαρία), κρίνοντας πως το 2011 θα είναι μια εξίσου δύσκολη χρονιά με αυτήν που πέρασε, με αποτέλεσμα, οπότε «δεν περιμένουμε εξωστρέφεια τώρα», όπως σχολίασε ο ίδιος. Επίσης, δίδεται έμφαση στον περιορισμό των εξόδων (πέρυσι πέτυχε μείωση 9,3%), γι’ αυτό και επιδιώκεται η επαναδιαπραγμάτευση των μισθωμάτων για τα καταστήματά της και όπως αναφέρθηκε σχετικά είναι πως αυτή την περίοδο «συζητάμε για ακίνητο με το 1/3 του ενοικίου».
Αξίζει να σημειωθεί ότι πλέον ολοκληρώθηκε η ανακατασκευή για το τρίτο κατάστημα της αλυσίδας επί της οδού Στουρνάρη στα Εξάρχεια, το οποίο είχε καεί στα γεγονότα του Δεκεμβρίου του 2009 και σε περίπου ένα μήνα θα επαναλειτουργήσει. Η επένδυση έφτασε τα 2 εκατ. ευρώ και παρά το γεγονός ότι το εν λόγω κατάστημα έκανε τζίρο 30 εκατ. ευρώ ετησίως, η διοίκηση της εταιρείας δεν περιμένει πλέον τέτοιες επιδόσεις, λόγω της υποβάθμισης της περιοχής.
Εμπορικά, η στρατηγική του Πλαισίου εστιάζει στα private label προϊόντα, αφού η εξάλειψη των ενδιάμεσων και οι ανταγωνιστικές τιμές, φέρνουν κερδοφόρα ανάπτυξη, όπως σημειώθηκε, αλλά και στις πωλήσεις προς επιχειρήσεις, όπου η Πλαίσιο έχει ισχυρή θέση και το 2010 ήταν η δραστηριότητα με την μικρότερη κάμψη.
roi.haikou@capital.gr