10:53 11/09
Γερμανία: Αύξηση 12,2% στις πτωχεύσεις επιχειρήσεων το α' εξάμηνο του 2025
Τα τοπικά δικαστήρια κατέγραψαν συνολικά 12.009 πτωχεύσεις.
Πριν από έξι περίπου μήνες, ο Βασίλης Φουρλής, πρόεδρος του ομίλου συμμετοχών είχε αποκαλύψει πως εξετάζονται τέσσερις επιλογές, από τις οποίες δύο βρίσκονταν τότε «σε προχωρημένο επίπεδο», αναφορικά με το επόμενο βήμα στην αγορά της λιανικής. Η πρώτη έγινε γνωστή μόλις χθες, όταν ανακοινώθηκε η συμφωνία για την επέκταση των δραστηριοτήτων της Fourlis στην Τουρκία μέσω της αλυσίδας αθλητικών ειδών Intersport.
Όσο για τη δεύτερη; “Θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντική την προσθήκη ακόμη μιας αγοράς στο χαρτοφυλάκιό μας, κίνηση στρατηγική που διευρύνει το ρόλο μας στην νοτιοανατολική Ευρώπη. Πράγματι, αναζητούμε ακόμη μια συμφωνία πάντοτε στο κομμάτι του retail, επί του παρόντος όμως θα εστιάσουμε στην υλοποίηση του εγχειρήματος στην Τουρκία”, ανέφερε σχετικά υψηλόβαθμο στέλεχος της διοίκησης.
Η αλήθεια είναι πως οι επικεφαλής του ομίλου αναζητούσαν εδώ και τουλάχιστον τρία χρόνια την κατάλληλη ευκαιρία για την είσοδό τους στην τουρκική αγορά. Τελικώς επέλεξαν τη δοκιμασμένη (και από τις δύο πλευρές) λύση της Intersport, καθώς ο μέχρι πρότινος Τούρκος master franchisee δεν είχε την απαιτούμενη χρηματοοικονομική ισχύ για να αναπτύξει περαιτέρω την αλυσίδα. Όταν η ευκαιρία προέκυψε, η Fourlis δεν δίστασε να συμφωνήσει για μια αρχική επένδυση στη χώρα ύψους 10 εκατ. ευρώ περίπου, μέσω της οποίας αποκτά το 75% και το management της νέας εταιρείας Intersport Atletik.
“Είναι σημαντικό για έναν retailer να αποκτά με ένα ισχυρό brand θέση σε μια αγορά 70 εκατομμυρίων κατοίκων, το 60% των οποίων είναι κάτω των 34 ετών”, σημειώνεται από την Fourlis, κίνηση που εκτός των άλλων επιτρέπει να αποκτηθεί καλή γνώση της χώρας ώστε να αξιοποιηθούν περαιτέρω ευκαιρίες όταν αυτές προκύψουν.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, η επέκταση της Fourlis στη γειτονική χώρα θα ενισχύσει περαιτέρω τη συμμετοχή της Intersport στα οικονομικά μεγέθη του ομίλου. Στο εννεάμηνο του 2010, η αλυσίδα αθλητικών ειδών πραγματοποίησε το 12,7% του συνολικού κύκλου εργασιών και το 9,4% των EBITDA του ομίλου. H Fourlis διαθέτει σήμερα (στοιχεία εννεαμήνου) δίκτυο 32 καταστημάτων Intesport στην Ελλάδα, 4 στη Βουλγαρία, 16 στη Ρουμανία και 2 στην Κύπρο.
Στόχος του ομίλου είναι να επεκτείνει το δίκτυο καταστημάτων της Τουρκίας σε περισσότερα από 50 καταστήματα (σήμερα λειτουργούν είκοσι) τα επόμενα 5 έως 8 χρόνια. Η Proton Bank σημειώνει ότι έως τότε, η Intersport Turkey μπορεί να είναι τόσο μεγάλη όσο η σημερινή επιχειρηματική δραστηριότητα της αλυσίδας για τον όμιλο Fourlis.
Από την πλευρά της η Piraeus Sec. αναφέρει ότι αν και το deal είναι μικρού μεγάθους συγκριτικά με τις δραστηριότητες του ομίλου με το IKEA (σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία) και του Intersport (σε Ελλάδα, Κύπρο, Ρουμανία και Βουλγαρία), «απογειώνεται» λόγω των ευνοϊκών μακροοικονομικών και δημογραφικών προοπτικών της Τουρκίας. Η ΑΧΕ εκτιμά ότι ο στόχος του ομίλου για έσοδα 100 εκατ. ευρώ λόγω της Τουρκίας μπορεί όχι μόνο να επιτευχθεί αλλά το μέγεθος να διπλασιαστεί μέσα στην επόμενη πενταετία.
Ν. Χρ.