Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 17-Φεβ-2011 09:18

    Θα σφαχτούν οι εργολάβοι στην "ποδιά" της ΑΤΕ;

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Ως ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα αξιολογεί η αγορά την «ανοιχτή πρόσκληση» της Αγροτικής Τράπεζας για την πώληση του ποσοστού 9,88% που κατέχει στις Αττική Οδό Α.Ε. και Αττικά Διόδια Α.Ε.

    Όπως είχε αναφέρει στο Capital.gr, ο πρόεδρος της ΑΤΕ Θεόδωρος Πανταλάκης θέτει προς επαναξιολόγηση την κατοχή της συμμετοχής της τράπεζας, στο πλαίσιο του σχεδίου αναδιάρθρωσης που έχει κατατεθεί στο υπουργείο Οικονομικών, αν καταβληθεί στην ΑΤΕ το αντίστοιχο αντίτιμο.

    Σε περίπτωση που τελικώς υπάρξει και επισήμως πωλητήριο για το 9,88% από την Αγροτική Τράπεζα, δικαίωμα πρώτης προτίμησης (first right refusal) έχουν οι δύο μεγαλομέτοχοι της Αττικής Οδού, οι όμιλοι Ελλάκτωρ και J&P ΆΒαξ που συμμετέχουν με 60% και 30% αντίστοιχα. Το ερώτημα όμως που τίθεται είναι κατά πόσο οι δύο εταιρείες ενδιαφέρονται.

    Όπως αναφέρουν πληροφορίες, οι δύο εισηγμένες θεωρούν την ΑΤΕbank αξιόπιστο εταίρο και κρίνουν την  πιθανή προσφορά του μεριδίου της στην Αττική Οδό έναντι 113 εκατ. ευρώ ως υψηλή υπό τις σημερινές συνθήκες έλλειψης ρευστότητας.

    Για τον Ελλάκτωρα, πληροφορίες θέλουν, εάν υπάρξει επίσημα «πωλητήριο» για το 10%, καθοριστικό ρόλο στην απάντησή του να διαδραματίζουν τόσο οι δυσμενείς σημερινές συνθήκες της αγοράς, όπως και το ύψος της προσφοράς που εκτιμάται ότι θα είναι το ίδιο με αυτό του περασμένου καλοκαιριού, δηλαδή 113 εκατ. ευρώ.

    Αντίστοιχη είναι η βάση της τακτικής που εκτιμάται ότι θα υιοθετήσει  ο όμιλος J&P Άβαξ. Εκτιμάται δηλαδή ότι  εάν η εν δυνάμει προσφορά της ΑΤΕ δεν είναι χαμηλότερη από 113 εκατ. ευρώ, η κυπριακών συμφερόντων κατασκευαστική δεν αναμένεται να επιδείξει ενδιαφέρον.

    Εξάλλου, όταν το περασμένο καλοκαίρι, το 10% τέθηκε προς πώληση από την ΑΤΕbank προς 113 εκατ. ευρώ -δηλαδή 10 εκατ. ευρώ περισσότερα από όσα ζητούσε αρχικά η ΑΤΤΙΚΑΤ-  βασικός λόγος για τον οποίο Ελλάκτωρ και J&P Άβαξ δεν κατέληξαν σε συμφωνία με την κατασκευαστική συμφερόντων Πανούση ήταν ότι θεωρούσαν την προσφορά υψηλή.

    Υπενθυμίζεται ότι η ΑΤΤΙΚΑΤ το περασμένο καλοκαίρι προσέφερε προς πώληση την συμμετοχή της στην Αττική Οδό έναντι 103 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, οι διαπραγματεύσεις της κατασκευαστικής, που έχει πλέον εισαχθεί στο άρθρο 99, με τους δύο μεγαλομετόχους της Αττικής Οδού ναυάγησαν. Και αυτό επειδή θεωρήθηκε ότι  κατά βάση δεν προέκυπταν οφέλη για τους δύο ομίλους, δεδομένου ότι το 9,88% της ΑΤΤΙΚΑΤ ήταν ενεχυριασμένο για εξασφάλιση δανείων από τις τράπεζες.

    Στη συνέχεια η Αγροτική είχε υποβάλει, ως πιστώτρια τράπεζα, δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση του προς πώληση ποσοστού της ΑΤΤΙΚΑΤ έναντι 113 εκατ. ευρώ.

    Ερώτημα αποτελεί επίσης, εάν ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα ενδιαφερόταν να αποκτήσει το μερίδιο της ΑΤΕbank στην Αττική Οδό. Κύκλοι των κατασκευών θέλουν την εισηγμένη, σε περίπτωση «πωλητηρίου» του μεριδίου της τράπεζας, να υιοθετεί ανάλογη στάση με αυτήν του περασμένου καλοκαιριού. Δεν είχε εμπλακεί δηλαδή στη διαδικασία παρά την μετοχική της συγγένεια με την ΑΤΤΙΚΑΤ (ελέγχει περίπου το 22% αυτής).

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ