14:40 09/09
Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αντιμετωπίζοντας την αβεβαιότητα από τους δασμούς και τον "πόλεμο" τιμών στην Κίνα
Της Ρόης Χάικου
Ένα λιμάνι - πρότυπο για τα ελληνικά δεδομένα αλλά και τα Βαλκάνια φιλοδοξεί να δημιουργήσει η διοίκηση του ΟΛΘ, και μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα, διαγωνισμών θέλοντος και ενστάσεων επιτρέποντος.
«Χρηματοδότηση υπάρχει για να υλοποιηθεί το master plan του Οργανισμού, εάν λειτουργήσει υγιώς ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών και δεν υπάρχουν ενστάσεις και προσφυγές μετά τους διαγωνισμούς που θα προκηρυχθούν, μέσα σε 18 μήνες μπορεί να έχει αλλάξει η εικόνα της Θεσσαλονίκης», ανέφερε στο Capital.gr ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ, κ. Στέλος Αγγελούδης.
Το σχέδιο της διοίκησης είναι φιλόδοξο και το επενδυτικό πλάνο προβλέπει τρεις βασικούς πυλώνες, όπως τους περιέγραψε ο ίδιος: πρώτον, την ανάπτυξη του προβλήτα 6, για τον οποίο ο διεθνής διαγωνισμό δημοπράτησης βρίσκεται ήδη στον αέρα και τους ενδιαφερόμενους να έχουν προθεσμία μέχρι την 1η Φεβρουαρίου 2011 για να καταθέσουν τις προσφορές τους. Αλλά δεν σταματά εδώ.
Το δεύτερο μεγάλο project είναι η δημιουργία κέντρου logistics μέσα στο εμπορικό λιμάνι, αξιοποιώντας μέρος από τις διαθέσιμες εκτάσεις που υπερβαίνουν τα 150 στρέμματα. «Με τη δημιουργία κέντρου logistics αποσκοπούμε στο να καταστήσουμε πιο ευέλικτο το σταθμό φόρτωσης και εκφόρτωσης και μαζί με το ΣΕΜΠΟ να αποτελέσουν τη μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα ευέλικτη μονάδα με σκόπευση και βλέψεις στα Βαλκάνια», σημείωσε ο επικεφαλής του ΟΛΘ.
Το τρίτο μέρος του... στοιχήματος αφορά την αξιοποίηση της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού, αρχής γενομένης των ακινήτων που βρίσκονται στην περιοχή του προβλήτα 2.
«Μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα είμαστε σε θέση να πούμε με λεπτομέρειες τον πλάνο για το real estate, ενώ το επόμενο διάστημα θα είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε στην προκήρυξη για την ανάπτυξη και μαρίνας», όπως εξήγησε ο κ. Αγγελούδης. Η δημιουργία κέντρου σκαφών αναψυχής θα αναπτυχθεί στην περιοχή του προβλήτα 1, στο θαλάσσιο μέτωπο του Θερμαϊκού.
Αυτό που επιδιώκει η διοίκηση είναι να υπάρξει ένας συνδυασμός αισθητικής αναβάθμισης, εμπορικών χρήσεων και επιχειρηματικών δράσεων και προσδοκά ότι θα λάβει και καλές προσφορές για τα ακίνητά της και θα αποκομίσει σημαντικά οικονομικά οφέλη από μια τεράστια περιουσία που μέχρι σήμερα είναι αναξιοποίητη.
Αυτό που προέχει είναι οι μελέτες που θα κληθεί να κάνει ο χρηματο-οικονομικός σύμβουλος που θα αναδειχθεί μετά από διαγωνισμό, μεταξύ των οποίων και η αποτίμηση της τρέχουσας αξίας των ακινήτων του ΟΛΘ, μια που η τελευταία καταγραφή έχει ημερομηνία προ... 15ετίας.
«Η εταιρεία είναι σε τροχιά ανάπτυξης, κλείσαμε με ικανοποιητικό κέρδος το 2010 στο κομμάτι των φορτίων και ελπίζουμε ότι στην εφετινή χρήση θα κινηθούμε καλύτερα», τόνισε ο πρόεδρος του ΟΛΘ, γι΄ αυτό και η διοίκηση δίνει ιδιαίτερη σημασία στην δρομολόγηση αυτών των έργων, για τα οποία όπως σημείωσε η χρηματοδότηση σε μεγάλο βαθμό έχει εξασφαλιστεί. Ο Οργανισμός ουσιαστικά θα αναθέσει τα έργα σε ιδιώτες ή θα υπάρξει και συνδυασμός κοινών δράσεων όπου είναι εφικτό, οπότε από χρηματοοικονομικής άποψης μόνο οφέλη έχει να αποκομίζει, με βάση τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς.
Τα επόμενα βήματα
Ο ΟΛΘ προκήρυξε ήδη δημόσιο διεθνή διαγωνισμό για την επιλογή χρηματοοικονομικού, τεχνικού και νομικού συμβούλου για α) την εκπόνηση του master plan και την αύξηση της δυναμικότητας και της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στον προβλήτα 6, β) την εμπορική αΑξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας και γ) την δημιουργία κέντρου παροχής υπηρεσιών διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics).
Οι υποψήφιοι μπορούν να υποβάλλουν τους φακέλους τους μέχρι τις 3 Μαρτίου, ενώ με βάση την προκήρυξη το έργο θα πρέπει να παραδοθεί μέσα σε διάστημα 18 μηνών.
Για τον προβλήτα 6 στόχος της διοίκησης είναι να καταφέρει να βάλει μπροστά τις εργασίες επέκτασης του κρηπιδώματος μέχρι το καλοκαίρι και να ολοκληρωθεί μέσα σε 4 χρόνια.
Το ύψος των έργων που θα δρομολογηθούν με το διεθνή διαγωνισμό, φτάνει τα 151 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, ενώ μαζί με τον απαιτούμενο μηχανολογικό εξοπλισμό ο προϋπολογισμός ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ.
Η ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να αυξήσει τη χωρητικότητα του ΣΕΜΠΟ σε 1,240 εκατ. πόδια (TEUs) έναντι των 405.000 TEUs που είναι σήμερα.
roi.haikou@capital.gr