Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 29-Δεκ-2010 09:39

    "Φουρτούνες" για το 2011 βλέπει η Attica Group

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ρόης Χάικου

    Ανταριασμένες θάλασσες τόσο στο Αιγαίο όσο και την Αδριατική αναμένει για την νέα χρονιά η Attica Group, δίνοντας μια πρώτη εικόνα για αυτά που θα αντιμετωπίσει η ακτοπλοΐα τη νέα σαιζόν.

    «Για τη χρήση 2011 αναμένεται να υπάρξει στασιμότητα με μικρή τάση συρρίκνωσης στην αγορά της Αδριατικής, ενώ η οικονομική κρίση στη χώρα μας θα επηρεάσει και την ελληνική ακτοπλοΐα», σημειώνει η διοίκηση της ναυτιλιακής στο ενημερωτικό δελτίο για την επικείμενη αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, ύψους έως 24,266 εκατ. ευρώ.

    Η προσθήκη του νεότευκτου πλοίου Blue Star Delos στο στόλο του ομίλου από το καλοκαίρι του 2011 αναμένεται να ενισχύσει τον κύκλο εργασιών στην εγχώρια ακτοπλοϊκή αγορά. Αυτό είναι το πρώτο από τα δύο νέα πλοία που θα προστεθούν στον στόλο της Attica, με το δεύτερο να αναμένεται στις αρχές του 2012.

    Άλλος σημαντικός παράγοντας στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων των ναυτιλιακών εταιριών είναι η διεθνής τιμή του πετρελαίου σε συνδυασμό με την ισοτιμία ευρώ-δολαρίου, ένα κόστος που έχει επιφορτίσει τους ακτοπλόους από την αρχή του έτους με επιπλέον άγχος και προβλήματα. Το εννεάμηνο του 2010, το κόστος καυσίμων αυξήθηκε κατά 38% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, επιβαρύνοντας σημαντικά τα έξοδα λειτουργίας των πλοίων. Η μέση τιμή των καυσίμων (καύσιμα τύπου cst 380) το δίμηνο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου 2010 ανήλθε σε περίπου 375 ευρώ ανά μετρικό τόνο έναντι μέσης τιμής εννεαμήνου 2010 στα 376 ευρώ και μέσης τιμής περιόδου Οκτωβρίου-Νοεμβρίου 2009 περίπου 333 ευρώ.

    Και όπως επισημαίνει η διοίκηση της εταιρείας, το κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων και λιπαντικών είναι, με μεγάλη διαφορά, το σημαντικότερο λειτουργικό κόστος, αντιπροσωπεύει δε για το εννεάμηνο του 2010 το 48% περίπου των λειτουργικών εξόδων του ομίλου Attica.

    Πότε θα έρθει η... μπουνάτσα; Λαμβάνοντας υπόψη τους παραπάνω αστάθμητους και ταυτόχρονα πολύ σημαντικούς για τον κλάδο της επιβατηγού ναυτιλίας παράγοντες, «οποιαδήποτε περαιτέρω εκτίμηση για την πορεία και εξέλιξη των αποτελεσμάτων του ομίλου είναι επισφαλής», επισημαίνει η εταιρεία.

    Ρευστότητα

    Ένα εξίσου σημαντικό ζήτημα για την εταιρεία του ομίλου MIG είναι ο κίνδυνος ρευστότητας, κάτι που η διοίκηση της ναυτιλιακής παρακολουθεί στενά, μελετώντας προσεκτικά την ωρίμανση τόσο των απαιτήσεων όσο και των υποχρεώσεων. Αντικειμενικός σκοπός είναι να διατηρεί μια ισορροπία μεταξύ της συνέχειας των κεφαλαίων και της ευελιξίας μέσω της τραπεζικής πιστοληπτικής ικανότητας του ομίλου, η οποία χαρακτηρίζεται πολύ καλή. Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις του ομίλου Attica στο εννεάμηνο του 2010 ανέρχονταν σε 82,7 εκατ. ευρώ, ενώ την ίδια χρονική περίοδο το σύνολο των «κυκλοφορούντων» στοιχείων του ενεργητικού» υπερέβαινε τα 136,4 εκατ.

    Για το τέταρτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης η Attica σημειώνει πως η αγορά εξακολουθεί όπως και το προηγούμενο διάστημα να επηρεάζεται αρνητικά από την παγκόσμια και την εγχώρια οικονομική κρίση, με αποτέλεσμα να μειώνεται η κίνηση φορτηγών οχημάτων στις γραμμές της Αδριατικής θάλασσας και η διακίνηση επιβατών σε όλες τις γραμμές που εξυπηρετούν τα πλοία του ομίλου. Επιπρόσθετα, οι επανειλημμένες απεργίες την περίοδο αυτή περιόρισαν τη διακίνηση επιβατών και φορτηγών οχημάτων στην ελληνική ακτοπλοΐα.

    Διάθεση κεφαλαίων

    Αναφορικά με την νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, η Attica Group τονίζει πως από τα κεφάλαια που θα αντληθούν, τα 11,3 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν εντός του α’ εξαμήνου του 2011 για την εξόφληση δόσεων δανείων πλοίων του ομίλου και ειδικότερα για εξόφληση δανείων των υπαρχόντων πλοίων Superfast (5,1 εκατ. ευρώ) και Blue Star (6,25 εκατ. ευρώ).

    Το εναπομείναν ποσό των 13 εκατ. ευρώ, μετά την αφαίρεση των δαπανών έκδοσης, θα χρησιμοποιηθεί ως κεφάλαιο κίνησης για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών εντός του α’ εξαμήνου του 2011.

    Σε περίπτωση μερικής κάλυψης της αύξησης, η εταιρεία δηλώνει ότι θα δώσει προτεραιότητα στην εξόφληση δόσεων δανείων πλοίων του ομίλου (σημείο α) και έπειτα στην ενίσχυση του κεφαλαίου κίνησης.

    roi.haikou@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ