Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 14-Δεκ-2010 09:29

    ΟΛΘ: "Λίφτινγκ" 250 εκατ. ευρώ για τον προβλήτα 6

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Της Ρόης Χάικου

    Ξεκίνησε ο πρώτος γύρος του... λίφτινγκ για τις υποδομές του ΟΛΘ, με την διοίκηση να έχει θέσει ως στόχο την αναβάθμιση των λιμενικών υπηρεσιών που προσφέρει η Θεσσαλονίκη στη ναυτιλία.

    Το βασικότερο ίσως βήμα και μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις αφορά στην επέκταση του προβλήτα 6, με τον διεθνή διαγωνισμό δημοπράτησης να βρίσκεται ήδη στον αέρα και τους ενδιαφερόμενους να έχουν προθεσμία μέχρι την 1η Φεβρουαρίου 2011 για να καταθέσουν τις προσφορές τους.

    Στόχος της διοίκησης είναι να καταφέρει να βάλει μπροστά τις εργασίες επέκτασης του κρηπιδώματος της προβλήτας 6 μέχρι το καλοκαίρι του 2011, γι’ αυτό και οι ενδιαφερόμενοι έχουν προθεσμία για να παραλάβουν τον φάκελο του διαγωνισμού έως τις 26/01/2011.

    Όπως έχει εξάλλου επισημάνει στο Capital.gr με πρόσφατη συνέντευξή του ο επικεφαλής του ΟΛΘ για το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα, κ. Στέλιος Αγγελούδης «στρατηγικός μας στόχος είναι πρωτίστως να αποκτήσει το λιμάνι τις κατάλληλες υποδομές, προκειμένου να μπορεί να είναι φιλόξενο για τα μεγάλα πλοία που χρειάζονται πιο σύνθετες εγκαταστάσεις».

    Το έργο θα ολοκληρωθεί σε δύο φάσεις, ώστε να επεκταθεί ο κρηπιδότοιχος Νο. 26 του 6ου προβλήτα κατά περίπου 550 μέτρα και επίσης, να επεκταθεί ο τερματικός σταθμός διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, εμβαδού περίπου 220 στρεμμάτων.

    Το ύψος των έργων που θα δρομολογηθούν με το διεθνή διαγωνισμό, φτάνει τα 151 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Οι επενδύσεις της ΟΛΘ ΑΕ σε αυτή τη φάση θα χρηματοδοτηθούν από ίδια κεφάλαια, τραπεζικό δανεισμό και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, αφού μόνο η επέκτασης της 6ης προβλήτας μαζί με τον απαιτούμενο μηχανολογικό εξοπλισμό ξεπερνά τα 210 εκατ. ευρώ.

    Στόχος της διοίκησης είναι τα επόμενα χρόνια το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να αποκτήσει ένα προηγμένο και αποτελεσματικό στη λειτουργία του εμπορευματικό σταθμό αξιοποιώντας όλη τη σύγχρονη τεχνολογία.

    Η ολοκλήρωση του έργου, η οποία τοποθετείται χρονικά το 2015, αναμένεται να αυξήσει τη χωρητικότητας του Σ.ΕΜΠΟ σε 1,240 εκατ. TEUs έναντι των 405.000 TEUs που είναι σήμερα.

    Επόμενες επενδύσεις

    Το επόμενο βήμα για τον ΟΛΘ είναι οι συνδυασμένες μεταφορές και η ανάπτυξη συνεργασιών με τους ελληνικούς σιδηρόδρομους. Σε αυτό το πλαίσιο βρίσκεται υπό μελέτη η κατασκευή ενός μεγάλου κέντρου Logistics, μέσα στο λιμάνι, λίγα μέτρα από το χώρο εκφόρτωσης των κοντέινερς.

    Πρόκειται για ένα έργο που η διοίκηση του Οργανισμού θα ήθελε να δρομολογήσει στις αρχές του νέου έτους, ωστόσο η άγνωστη επόμενη μέρα του ΟΣΕ, μάλλον δυσχεραίνει αυτόν τον στόχο.

    Τρίτος πυλώνας ανάπτυξης είναι η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΛΘ, αφού η πλειονότητα των ακινήτων του Οργανισμού βρίσκεται στην καρδιά της Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, και στο λιμάνι διαθέτει αναξιοποίητα ακίνητα.

    roi.haikou@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ