14:40 09/09
Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αντιμετωπίζοντας την αβεβαιότητα από τους δασμούς και τον "πόλεμο" τιμών στην Κίνα
Της Ρόης Χάικου
Αέρας ανανέωσης πνέει στην Attica Group, με την διοίκηση να έχει εκπονήσει ευρύ σχέδιο εκσυγχρονισμού του στόλου της, αρχής γενομένης από το 2011.
Η εταιρεία έχει παραγγέλλει δύο νέα πλοία στα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering Co. Ltd της Κορέας, ένα εκ των οποίων, το Blue Star Delos όπως θα βαφτιστεί, καθελκύστηκε τον προηγούμενο μήνα. Το εν λόγω πλοίο θα παραληφθεί από την ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία τον Μάιο και αναμένεται να δρομολογηθεί στις γραμμές των Κυκλάδων το καλοκαίρι του 2011 όπως ανακοινώθηκε από την εταιρία.
Το δεύτερο πλοίο που ναυπηγείται και το οποίο αναμένεται να ονομαστεί Blue Star Patmos, θα είναι έτοιμο το πρώτο τρίμηνο του 2012. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία θα το παραλάβει μέχρι τον Φεβρουάριο του 2012.
Το επόμενο βήμα που σχεδιάζει η διοίκηση της Attica Group είναι η πώληση μέχρι και 3 παλαιών πλοίων, αρχής γενομένης από το Super Fast II, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες.
Όπως ανέφεραν πηγές προσκείμενες στην διοίκηση «σήμερα ο στόλος μας έχει μέση ηλικία 11,7 χρόνια, ενώ από το 2012 θα έχει μέση ηλικία 9 έτη». Σε εύλογο βάθος χρόνου, σκοπεύει να αποσύρει και να πουλήσει ακόμη δύο.
Μεταφορικό έργο
Την περίοδο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2010 η Attica Group δραστηριοποιήθηκε στην Αδριατική θάλασσα και στην ελληνική ακτοπλοΐα με πέντε πλοία Superfast και οκτώ Blue Star και κατέχει μερίδιο αγοράς της τάξης του 30%.
Στις γραμμές εσωτερικού τα πλοία του ομίλου Attica μετέφεραν 3.321.645 επιβάτες, καταγράφοντας αύξηση 3,8%, 116.005 φορτηγά οχήματα (αύξηση 2,1%) και 459.606 Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 11,5%) εκτελώντας συνολικά 11% περισσότερα δρομολόγια από το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2009 λόγω της μεταδρομολόγησης του Blue Horizon τον Απρίλιο από τις γραμμές της Αδριατικής στη σύνδεση Πειραιάς-Χανιά.
Σύμφωνα με τα στοιχεία των ελληνικών λιμεναρχείων, με συνολικά 14% λιγότερα δρομολόγια, η συνολική κίνηση στις γραμμές Ελλάδος- Ιταλίας σημείωσε μείωση κατά 7% στα φορτηγά οχήματα, ήταν σταθερή σε επιβάτες ενώ η κίνηση Ι.Χ. οχημάτων παρουσίασε αύξηση 2%.
Στις γραμμές της Αδριατικής, τα πλοία της εταιρείας μετέφεραν 500.459 επιβάτες (-14%), 85.161 φορτηγά οχήματα (-15%) και 102.746 Ι.Χ. οχήματα (-6%). Σύμφωνα με την εταιρεία, διατήρησαν σταθερά την πρώτη θέση με μερίδια αγοράς 29% στους επιβάτες και 30% στα φορτηγά οχήματα, επί του συνόλου της κίνησης με πλοία στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα στους εννέα μήνες του 2010 παρά τη μείωση των εκτελεσθέντων δρομολογίων κατά 21%.
roi.haikou@capital.gr