Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 01-Δεκ-2010 09:08

    Αργά αλλά σταδιακά υποχωρεί η κίνηση στην Αττική Οδό

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου


    Με την κίνηση να έχει υποχωρήσει στο σύνολο των εθνικών οδικών αξόνων κατά 20%, σε ετήσιο επίπεδο, δεν είναι παράδοξο που ο αριθμός των Ελλήνων που δεν επιλέγει πλέον την Αττική Οδό για τις μετακινήσεις του έχει αυξηθεί σε διάστημα μερικών μηνών.

    Όπως ανέφερε χθες η διοίκηση του ομίλου Ελλάκτωρ, στο πλαίσιο τηλεδιάσκεψης αναλυτών, ο κυκλοφοριακός όγκος στην Αττική Οδό, κατά το εννεάμηνο, υποχώρησε περίπου 7-8%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

    Το ποσοστό δηλαδή όσων δεν επέλεξαν την Αττική Οδό για τις μετακινήσεις τους αυξήθηκε κατά μία έως δύο ποσοστιαίες μονάδες, σε σχέση με το πρώτο πεντάμηνο, οπότε διαμορφωνόταν στο 6%.

    Αντίθετα το περιθώριο λειτουργικού κέρδους από την Αττική Οδό για την Ελλάκτωρ παραμένει σχεδόν αμετάβλητο και ανέρχεται στο 40%. «Αυτό αποδεικνύει ότι η Αττική Οδός αντέχει στην υποχώρηση του κυκλοφοριακού φόρτου» ανέφερε η διοίκηση του ομίλου. Τα έσοδα από την Αττική Οδό διαμορφώθηκαν το εννεάμηνο στα 54 εκατ. ευρώ, ενώ η διοίκηση του ομίλου προβλέπει τζίρο ύψους 30 εκατομμυρίων από διόδια για το 2011 από τον αυτοκινητόδρομο Μορέας (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη).

    Υποχώρηση από 4 έως 15% κατέγραψε και ο αριθμός διελεύσεων στη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, ποσοστό που απεικονίζει την κάμψη κυκλοφορίας σε όλα τα οδικά έργα που κατασκευάζει ή διαχειρίζεται η εισηγμένη.

    Κατασκευές, έργα εξωτερικού, μεταλλεία Κασσάνδρας

    Όσον αφορά τον κλάδο των κατασκευών, το ανεκτέλεστο διαμορφώνεται στα 2,6 δισ. ευρώ, με την εισηγμένη να εκτιμά ότι το περιθώριο λειτουργικού κέρδους θα διαμορφωθεί το 2011 στο 2,5% και να ενδιαφέρεται για την συμμετοχή στα έργα των επεκτάσεων της Αττικής Οδού και του αεροδρομίου στο Καστέλι.

    Στο Μαυροβούνιο η ανάληψη της σύμβασης κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου από την πόλη Bar έως την περιοχή Boljare στα σύνορα με τη Σερβία, προϋπολογισμού 1,57 δισ. ευρώ, εξαρτάται από την εξεύρεση της απαιτούμενης χρηματοδότησης. Πάντως, η διοίκηση της εισηγμένης, εκτιμά ότι είναι απίθανη η ανάληψη της κατασκευής του συγκεκριμένου έργου στην παρούσα οικονομική συγκυρία.

    Ο όμιλος έχει προεπιλεγεί επίσης, για την υλοποίηση σημαντικού αριθμού έργων στο Αμπού Ντάμπι, το Κατάρ στο Ομάν, τη Σαουδική Αραβία, ενώ εξετάζει τη συμμετοχή του σε projects στην Αίγυπτο, την Λιβύη, την Βουλγαρία και τη Ρουμανία. Στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Ελλάκτωρ έχει επιλεγεί για την εκτέλεση επιπρόσθετων (στα projects που διαθέτει ήδη στην περιοχή) κατασκευαστικών εργασιών ύψους 60 εκατ. ευρώ, ενώ στο Αμπού Ντάμπι διαθέτει συμβάσεις της τάξης των 200 εκατ. ευρώ.

    Σχετικά με τα Μεταλλεία Κασσάνδρας, αναμένεται η έγκριση της οριστικής μελέτης περιβαλλοντικών όρων από το υπουργείο Περιβάλλοντος, με την διοίκηση της Ελλάκτωρ να τοποθετεί την εξόρυξη και πώληση χρυσού μέσα στο 2012.


    Μετά την  απόκτηση των απαραίτητων αδειών, η Ελληνικός Χρυσός (ελέγχεται κατά 5% από τον όμιλο Ελλάκτωρ και κατά 95% από την European Goldfields) θα εξακολουθήσει να δραστηριοποιείται στην περιοχή για διάστημα περίπου πέντε ετών.

    Ο όμιλος ενδιαφέρεται επίσης, για το προς αποκρατικοποίηση ποσοστό του Καζίνο Πάρνηθας (51%), αναμένει ωστόσο, καταρχάς να ξεκινήσει επίσημα η σχετική διαδικασία.

    dimitris.delevegos@capital.gr 

    Detect language » Hungarian

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ