Σε 1.865.200 ανήθαν τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους του ΟΛΠ Α.Ε. στο εννεάμηνο με τον Οργανισμό να γνωρίζει αύξηση των εσόδων από τον Σταθμό Αυτοκινήτων (Car Terminal), τους σταθμούς κρουαζιέρας και τον τομέα προσόρμισης πλοίων, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.
Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, θετικά κινήθηκαν τα αποτελέσματα του Ο.Λ.Π. Α.Ε. και το τρίτο τρίμηνο του έτους, διαμορφώνοντας έτσι σε επίπεδο εννεάμηνου θετικές τάσεις, παρά τις ζημιές του 2009 και τη συνεχιζόμενη οικονομική κρίση στον χώρο των θαλασσίων μεταφορών και παρά τη μη λειτουργία καθ’ όλο το πρώτο εξάμηνο του νέου Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Ο.Λ.Π. Α.Ε. (Προβλήτας Ι).
Όπως προκύπτει από την ενδιάμεση έκθεση (01.01.2010 έως 30.09.2010), την οποία ενέκρινε το Διοικητικό Συμβούλιο του Ο.Λ.Π. Α.Ε. μετά από την εισήγηση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του Οργανισμού, κ. Γιώργου Ανωμερίτη : τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 1.865.200 και προ φόρων σε 2.777.203.
Στον τομέα των εσόδων:
-Ο Σταθμός Αυτοκινήτων (Car Terminal) παρουσίασε αύξηση 14,38% κυρίως λόγω της in transit μεταφοράς οχημάτων προς άλλες χώρες.
-Οι σταθμοί κρουαζιέρας παρουσίασαν αύξηση 25,83%, λόγω αυξημένης επισκεψιμότητας κρουαζιερόπλοιων.
-Ο τομέας προσόρμισης πλοίων παρουσίασε αύξηση κατά 26% λόγω αύξησης του αριθμού των πλοίων που προσέγγισαν το λιμάνι.
Από επιχειρησιακή άποψη τα μεγέθη του 2009 και του 2010 δεν είναι συγκρίσιμα αφού: (α) το α΄ εξάμηνο του 2010 δεν λειτούργησε για τον Ο.Λ.Π. Α.Ε. ο ΣΕΜΠΟ, (β) τα τιμολόγια όλων των κλάδων παρέμειναν «παγωμένα» και (γ) ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. εισέπραξε έσοδα από τη Σ.Ε.Π. Α.Ε. λόγω υπεργολαβικής εργασιακής αμοιβής κατά το α’ εξάμηνο του 2010. Είναι αυτονόητο ότι εάν ο ΣΕΜΠΟ / Ο.Λ.Π. Α.Ε. λειτουργήσει το β΄ εξάμηνο ικανοποιητικά λόγω και των εσόδων παραχώρησης 2010 (τα οποία δεν υπήρχαν το 2009), τα έσοδα θα κινηθούν θετικά και για το ΣΕΜΠΟ.
Στον τομέα των εξόδων:
-Τα συνολικά έξοδα της εταιρείας μειώθηκαν κατά 10,07%.
-Οι αναλώσεις ανταλλακτικών και υλικών μειώθηκαν κατά 318%, γεγονός που οφείλεται στην παραχώρηση του παλαιού εξοπλισμού.
-Οι αποσβέσεις παγίων στοιχείων αυξήθηκαν κατά 21,47% λόγω λειτουργίας του Προβλήτα Ι, ο οποίος αύξησε τα πάγια περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας.
Όπως τόνισε ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης : «Ο Ο.Λ.Π. Α.Ε., μετά από τις μεταβολές του 2009, οι οποίες οδήγησαν σε ζημιές ύψους 38 εκ. ευρώ, επανακάμπτει σταθερά στην κερδοφορία. Οι σημαντικές εσωτερικές αναδιαρθρώσεις, η μείωση του πλεονάζοντος προσωπικού, η συμπίεση των εξόδων, η εγκατάλειψη ζημιογόνων κλάδων και μη παραγωγικών δραστηριοτήτων, οδηγούν σταθερά σε θετικά αποτελέσματα, παρά την παρατεταμένη ύφεση στο εγχώριο φορτίο (εισαγωγές- εξαγωγές) και του φορτίου των θαλάσσιων μεταφορών. Σε όλη τη διάρκεια της κρίσης, ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. με κοινωνική ευθύνη στάθηκε στο πλευρό των πελατών του διατηρώντας σταθερά τα τιμολόγια του. Με το επενδυτικό του πρόγραμμα, του οποίου τα κύρια έργα χρηματοδοτούνται από κοινοτικούς, ιδιωτικούς και δημόσιους πόρους παράλληλα με την αύξηση εργασιών και τιμολογίων, ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. αναμένεται να εισέλθει σε μια μακροχρόνια πορεία ανάκαμψης. Με τις αναμενόμενες μεταβολές στο λιμενικό σύστημα της χώρας ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. θα ενισχύσει την οικονομική του θέση, έτσι ώστε να παραμένει σταθερά μία κερδοφόρα επιχείρηση του δημόσιου τομέα. Σημειώνεται ότι ο Ο.Λ.Π. Α.Ε. εκτός από τα κέρδη προς τους μετόχους του, αποδίδει επιπλέον ποσό 2% του τζίρου του ετησίως στο Υπουργείο Οικονομικών».
Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, από τα δεδομένα της κατάστασης αποτελεσμάτων προκύπτουν τα εξής:
1. Ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε Ευρώ 92,29 εκ., έναντι Ευρώ 96,33 εκ. του αντιστοίχου εννεαμήνου του 2009. Ωστόσο, οι δύο περίοδοι δεν είναι συγκρίσιμοι, γιατί ο Προβλήτας Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων λειτούργησε από 1/6/2010 και μάλιστα σε δοκιμαστικό επίπεδο. Από τις υπόλοιπες εκμεταλλεύσεις σημαντική βελτίωση παρουσιάζουν τα έσοδα από την προσόρμιση των πλοίων Ευρώ 16,74 εκ., έναντι Ευρώ 12,52 εκ., λόγω αύξησης του αριθμού των πλοίων που προσεγγίζουν το λιμάνι. Επίσης ικανοποιητική άνοδο σημειώνει ο τομέας διακίνησης αυτοκινήτων, τα έσοδα του οποίου ανήλθαν σε Ευρώ 8,27 εκ. (αύξηση 14,38%) και η κρουαζιέρα που παρουσιάζει αύξηση 25,83% με έσοδα Ευρώ 2,57 εκ.
2. Τα λοιπά λειτουργικά έσοδα κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα με την αντίστοιχη περίοδο του 2009 και ανήλθαν σε Ευρώ 5,83 εκ. (5,89 εκ. στις 30/9/2009).
3. Τα συνολικά έξοδα της περιόδου, εκτός των σχηματισθεισών προβλέψεων, αναλώσεων και αποσβέσεων ανήλθαν σε Ευρώ 74,64εκ.,έναντι Ευρώ 83,01 εκ. της αντίστοιχης περιόδου του 2009. Η σημαντική αυτή μείωση (10,07%) οφείλεται κυρίως στις περικοπές της μισθοδοσίας που προβλέπονται από τον Ν.3845/2010 στα πλαίσια των μέτρων στήριξης της ελληνικής οικονομίας.
4. Οι αναλώσεις των ανταλλακτικών και αναλωσίμων υλικών ανήλθαν σε Ευρώ 820,48 χιλ., έναντι Ευρώ 2,61 εκ. της αντίστοιχης περιόδου του 2009. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στην παραχώρηση του εξοπλισμού του Σ.ΕΜΠΟ. που απορροφούσε το μεγαλύτερο ποσοστό αναλώσεων ανταλλακτικών και υλικών.
5. Οι αποσβέσεις των παγίων στοιχείων που ενσωματώθηκαν στο λειτουργικό κόστος αυξήθηκαν κατά 21,47% και ανήλθαν σε Ευρώ 9,9 εκ., έναντι Ευρώ 7,77 εκ. της αντίστοιχης περιόδου του 2009. Η αύξηση αυτή οφείλεται στην έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας του Προβλήτα Ι από 1/6/2010 που οδήγησε στην αύξηση των παγίων περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας.
6. Το καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων ανέρχεται σε Ευρώ 2,78 εκ., έναντι Ευρώ 7,93εκ. του αντιστοίχου εννεαμήνου του 2009, ενώ το αποτέλεσμα μετά από φόρους ανήλθε σε Ευρώ 1,87 εκ., έναντι Ευρώ 3,6 εκ. της αντίστοιχης περιόδου του 2009.
Η διαφορά οφείλεται κυρίως στη σημαντική αύξηση των προβλέψεων -σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009- οπότε και είχαν υπολογισθεί σε 485 χιλ. Ευρώ. πρόβλεψη κόστους εθελούσιας εξόδου 3,94 εκ. επίδικες απαιτήσεις τρίτων 1,65 εκ. πρόβλεψη επισφαλών απαιτήσεων 1,92 εκ. αναλογία αμοιβών Πρακτικού Συμφωνίας 1,85 εκ. λοιπές προβλέψεις 0,15 εκ. Σύνολο 9,51 εκ.
7. Τα χρηματικά διαθέσιμα στις 30.9.2010 ανήλθαν σε Ευρώ 27,04 εκ έναντι Ευρώ 33,27 εκ στις 31.12.2009 και Ευρώ 52,69 εκ στις 30.9.2009.