Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 23-Νοε-2010 18:10

    ΑΝΕΚ: Ζημιές έναντι κερδών στο εννεάμηνο

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Σε ζημιές της τάξης των 15,6 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του Ομίλου ΑΝΕΚ για το εννεάμηνο του 2010, έναντι κερδών 9,9 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι.

    Αντίστοιχα, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, σε επίπεδο εταιρείας τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε ζημίες 20,5 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 8,7 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2009.

    Παράλληλα, ο κύκλος εργασιών του Ομίλου στο εννεάμηνο του 2010 ανήλθε σε 214,6 εκατ. ευρώ, έναντι 221,4 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2009. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της μητρικής διαμορφώθηκε σε 190,7 εκατ. ευρώ έναντι 205,6 εκατ. ευρώ.

    Ανάλογη ήταν και η πορεία των κερδών προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) του ομίλου, τα οποία υποχώρησαν σε 7,3 εκατ. ευρώ έναντι 32,8 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2009, ενώ, σε επίπεδο εταιρείας, το EBITDA διαμορφώθηκε σε 0,5 εκατ. ευρώ, έναντι 30,6 εκατ. ευρώ.

    Τα μικτά κέρδη του ομίλου για το εννεάμηνο του 2010 ανήλθαν σε 31,0 εκατ. ευρώ έναντι 53,9 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρήσης και για τη μητρική διαμορφώθηκαν σε 21,4 εκατ. ευρώ, έναντι 50,1 εκατ. ευρώ.

    Σημειώνεται ότι η αύξηση του κόστους των καυσίμων του Ομίλου στο εννεάμηνο του 2010 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009 ανήλθε σε περίπου 21 εκατ. (ποσοστό αύξησης 40%).

    Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, ο όμιλος της ΑΝΕΚ, κατά το εννεάμηνο του 2010, δραστηριοποιήθηκε σε γραμμές της Κρήτης, του Αιγαίου και της Αδριατικής, ενώ συνέχισε τη ναύλωση πλοίων στο εξωτερικό έχοντας συνολικά υπό διαχείριση 17 ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία.

    Τα αποτελέσματα του κλάδου της επιβατηγού ναυτιλίας επηρεάστηκαν σημαντικά από το αρνητικό οικονομικό κλίμα και τις ιδιαίτερα δυσμενείς συνθήκες, απόρροια της διαρκούς ύφεσης και δημοσιονομικής κρίσης, παράλληλα με τον υψηλό ανταγωνισμό. Η αύξηση του κόστους των καυσίμων και η επιβάρυνση του ναύλου με εισφορές υπέρ τρίτων, σε συνδυασμό με τον υψηλό ανταγωνισμό και τη μείωση της συνολικής μεταφορικής κίνησης, συμπίεσαν τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους.

    Όλα τα ανωτέρω επηρέασαν αναπόφευκτα τη δραστηριότητα και τα αποτελέσματα του Ομίλου ΑΝΕΚ. Αν και οι προσπάθειες για εξοικονόμηση κόστους συνεχίζονται, το σταθερό κόστος λειτουργίας παραμένει υψηλό καθώς οι κυριότεροι συντελεστές κόστους όπως τα καύσιμα και η μισθοδοσία πληρωμάτων παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ