Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 05-Ιουλ-2006 08:44

    Ηλεκτρονική Αθηνών: Κοιτώντας προς τα Βαλκάνια

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Επέκταση σε νέες αγορές των Βαλκανίων, είσοδο στην αγορά των τηλεπικοινωνιών, ανάπτυξη δικτύου οργανική ή και με μικρές εξαγορές, αύξηση πωλήσεων και μεριδίου αγοράς επιδιώκει, σύμφωνα με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Ι. Στρούτση η Ηλεκτρονική Αθηνών.

    Συνέντευξη στην Αντιόπη Σχοινά

    Πώς καταφέρνει μια εταιρεία πώλησης  ηλεκτρικών να παραμένει ισχυρή με μηδενικά επίπεδα δανεισμού όταν άλλοι ανταγωνιστές έχουν οδηγηθεί σε κατάρρευση;

    Αρχή μας ήταν πάντα η άσκηση μιας συντηρητικής πολιτικής στα θέματα δανεισμού, κάτι που εντάθηκε την περίοδο των υψηλών επιτοκίων. Άλλωστε δεν έχουμε πολύ καιρό από την είσοδο μας στο ΧΑ, από την οποία αντλήσαμε περίπου 20 εκατ. ευρώ. Έτσι επιλέξαμε η ανάπτυξή μας να γίνει με ίδια κεφάλαιά, τα οποία με την χρηστή διαχείριση «γεννήσανε » κέρδη. Παράλληλα μπορέσαμε να αποφύγουμε μεγάλα λάθη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν κάναμε μικρά λάθη στο επίπεδο της καθημερινότητας και δεν προχωρήσαμε σε εξαγορές οι οποίες θα χρειάζονταν μεγάλα κεφάλαια. Σήμερα έχουμε ρευστότητα, ανεκμετάλλευτες γραμμές χρηματοδότησης από τράπεζες, ενώ τα διαθέσιμά μας κινούνται περίπου στα 15 εκατ. ευρώ, και καταφέραμε μέχρι σήμερα να διαχειριστούμε τα αποθέματα μας τα οποία και λίγα είναι και αποτιμώνται σε πραγματικές αξίες.

    Τι αύξηση μεγεθών υπολογίζετε για τα επόμενα χρόνια κατά μέσο όρο και πώς αυτή θα επιτευχθεί;

     
    Στρατηγικοί μας στόχοι είναι η ανάπτυξη δικτύου κυρίως μέσω megastores (καταστήματα 1.000 – 2.000 τ.μ.) και μεσαίων καταστημάτων μέχρι 1.000 τ.μ., αλλά και μέσω ανακαίνισης σε ήδη υφιστάμενα καταστήματα, η ισχυροποίηση των συνεργασιών με οίκους του εξωτερικού. Επίσης προσβλέπουμε να δώσουμε έμφαση στο κομμάτι των τηλεπικοινωνιών αλλά και να επεκταθούμε περαιτέρω στο εξωτερικό. Ο συνδυασμός των όσων ανέφερα μπορεί να επιφέρει αύξηση  πωλήσεων κατά τουλάχιστον 10% - 15%στην επόμενη τριετία.

    Πριν από λίγες μέρες η εταιρεία έκλεισε χρήση. Έχετε αίσθηση πως διαμορφώνονται τα οικονομικά μεγέθη;

    Η εταιρεία έκλεισε χρήση στις 30/6 και τα πρώτα στοιχεία που έχουμε είναι ιδιαίτερα θετικά. Ειδικότερα οι πωλήσεις υπερέβησαν τις αρχικές μας  προβλέψεις και ανήλθαν στα 144 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά τι μεγαλύτερη του 22%, ενώ η κερδοφορία θα διαμορφωθεί περίπου στα 4 εκατ. ευρώ από 2,8 εκατ. ευρώ πέρυσι. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι διατηρούμε σταθερά περιθώρια κέρδους,  παρά το γεγονός ότι υπήρχαν προβλέψεις για μείωση των περιθωρίου του κλάδου, και σε συνδυασμό με την αύξηση των πωλήσεων στα ίδια σημεία πώλησης έδωσαν βελτίωση της κερδοφορίας,

    Το τελευταίο διάστημα εισήλθαν στην ελληνική αγορά ισχυρές εταιρείες του εξωτερικού. Πως επηρέασε αυτό τον ανταγωνισμό; Ξεπεράστηκε ο ξενόφερτος ανταγωνισμός;

    Είναι γεγονός ότι με την έλευση των ξένων έχει αυξηθεί ο ανταγωνισμός, καθώς οι συγκεκριμένες εταιρείες έχουν πάρει κάποιο μερίδιο της αγοράς, ωστόσο ο εγχώριος ανταγωνισμός έχει ατονήσει λόγω της συρρίκνωσης ή της αλλαγής επωνυμίας έξι εταιρειών του κλάδου. Η Ηλεκτρονική Αθηνών είδε το μερίδιο αγοράς της να αυξάνεται στο 11% - 12% από 8% -9% που ήταν το προηγούμενο έτος.

    Ποιες χώρες της Βαλκανικής πέραν της Σερβίας θεωρείται ότι μπορούν να σηκώσουν το μοντέλο της Ηλεκτρονικής Αθηνών και σε ποιες προβλέπεται να επεκταθείτε;

    Οι χώρες που παρουσιάζουν ενδιαφέρον για μας είναι πρωτίστως οι γειτονικές μας Αλβανία, Fyrom και Βουλγαρία. Ο τρόπος με τον οποίο θα δραστηριοποιηθούμε σε αυτές τις χώρες θα εξαρτηθεί από τις συνθήκες που επικρατούν σε κάθε μια ξεχωριστά αλλά και από τα αποτελέσματα της Σερβίας. Αυτό που ουσιαστικά θα εξαρτηθεί είναι το αν θα προχωρήσουμε σε ανάπτυξη καταστημάτων μόνοι μας ή σε συνεργασία. Το πιθανότερο ωστόσο λόγω της ιδιομορφίας, αλλά και τον χαμηλό βαθμό ωριμότητας που παρουσιάζουν οι συγκεκριμένες αγορές είναι  να ξεκινήσουμε μόνοι μας. Αντίθετα σε ώριμες καταναλωτικά αγορές μπορεί να αναζητήσουμε συνεργασίες ή και να προχωρήσουμε σε εξαγορές.

    Περιλαμβάνεται δηλαδή στην αναπτυξιακή σας πολιτική η εξαγορά κάποιου δικτύου στην Ελλάδα ή το εξωτερικό;

    Στο πλαίσιο της ανάπτυξής μας θα μπορούσε να υπάρξει η πιθανότητα κάποιας εξαγοράς στην Ελλάδα η το εξωτερικό, και βέβαια πάντα εξετάζουμε τέτοιες κινήσεις αρκεί αυτές να προσδίδουν αξία στην εταιρεία. Ωστόσο αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο ή κάτι που αναμένεται να εξελιχθεί άμεσα.

    Ποια τα σχέδια σας για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών;

    Στον κλάδο της κινητής τηλεφωνίας ήμασταν παλαιότερα και αποτραβηχτήκαμε, ωστόσο σήμερα μετά τις εξελίξεις που συντελέστηκαν το τελευταίο διάστημα η προσέγγιση για τον συγκεκριμένο κλάδο και ειδικότερα για κινητή , σταθερή τηλεφωνία και υπηρεσίες internet είναι διαφορετικοί. Στόχος μας για αυτήν την αγορά είναι να αποκτήσουμε μια σημαντική παρουσία στην συγκεκριμένη αγορά ως dealer των περισσότερων παρόχων .

    Εξετάζεται την πιθανότητα πώλησης από μέρους των βασικών μετόχων (οικ. Στρούτση 78%) σε κάποιο θεσμικό χαρτοφυλάκιο;

    Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι αυτή τη στιγμή το 2% του freefloat αποτελούν οι ξένοι θεσμικοί και το 13% -14% οι έλληνες. Ωστόσο, το φθινόπωρο αναμένεται να ξεκινήσουμε έναν κύκλο παρουσιάσεων στο εξωτερικό σε δύο βασικές χώρες με στόχο ξένοι θεσμικοί που πραγματοποιούν επενδύσεις σε εταιρείες μικρής κεφαλαιοποίησης να γνωρίσουν την εταιρεία. Πρέπει να σημειώσω ότι δεν πρόκειται να υπάρξει άμεσα σημαντική μείωση του ποσοστού μας.

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ