Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 13-Σεπ-2010 09:03

    ΟΛΠ: Έτοιμος για την μάχη της προβλήτας

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Της Ρόης Χάικου
      
    Συνεργάτες αλλά και  ανταγωνιστές και επί ίσοις –το κατά δύναμην–όροις γίνονται πλέον ΟΛΠ και Cosco στον Πειραιά. 

    Ο προβλήτας Ι του  ΟΛΠ, που ήρθε για να ενισχύσει τη δραστηριότητα του Οργανισμού αλλά και να ανταγωνιστεί την Cosco, η οποία ελέγχει τον προβλήτα ΙΙ, μπαίνει πλέον σε κανονική λειτουργία. 

    Ο ΟΛΠ απέκτησε το δικό του προβλήτα το καλοκαίρι, μετά την ολοκλήρωση του ανατολικού κρηπιδώματος της προβλήτας I και την έναρξη λειτουργίας των τεσσάρων γερανογεφυρών τύπου Super Post Panamax (SPP), καθώς και των μηχανημάτων στοιβασίας (RMG).

    Ο προβλήτας I τέθηκε σε δοκιμαστική λειτουργία από την 1η Ιουνίου 2010 και αναμένεται να μπει σε πλήρη λειτουργία μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου.

    Η ανωδομή της Προβλήτας I εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στις επόμενες ημέρας. Ο προγραμματισμός του ΟΛΠ προβλέπει ως ημερομηνία ολοκλήρωσης της 15η Σεπτεμβρίου.

    Παράλληλα, η διοίκηση προχωρά στην υλοποίηση μιας σειράς έργων αναβάθμισης των λιμενικών  υποδομών και υπηρεσιών του Πειραιά, προϋπολογισμού 11,44 εκατ. ευρώ, Εξ’ αυτών είναι και η κατασκευή του νέου κρηπιδότοιχου εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή του Αγίου Νικολάου, προϋπολογισμού 7,5 εκατ. ευρώ. 

    Γερανογέφυρες

    Την ίδια στιγμή και  η Cosco προχωρά σε κινήσεις αναβάθμισης των υπηρεσιών της προβλήτας ΙΙ και του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων. Ήδη στον Πειραιά εγκαταστάθηκαν οι πρώτες 3 από τις 6 νέες γερανογέφυρες τύπου Super Post Panamax για λογαριασμό της θυγατρικής της Cosco, ΣΕΠ Α.Ε. Αναμένονται δε, άλλες τρεις.

    Οι τρεις γερανογέφυρες έχουν δυνατότητα ανύψωσης 43 μέτρων και δυναμικότητα 65 τόνους και μπορούν να εξυπηρετήσουν μέχρι και 23 εμπορευματοκιβώτια σε πλάτος.

    Ωστόσο, ΟΛΠ και Cosco παραμένουν συνεργάτες και ως γνωστόν, διεκδικούν από κοινού το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, ενώ εκτιμάται ότι θα έχουν συνεργασία και σε θέματα της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης του Περάματος, με βάση τις προθέσεις που έχουν κατά καιρούς εκφράσει αμφότερες οι διοικήσεις τους.

    Προκειμένου να ενταθεί αυτή η συνεργασία, αλλά και να ενισχυθούν οι δραστηριότητες του Οργανισμού, ενεργοποιήθηκαν ήδη και οι δύο νέες θυγατρικές του. Η Logistics ΟΛΠ φιλοδοξεί να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης του Οργανισμού και των επιχειρήσεων του κλάδου στον ευρύτερο χώρο του λιμανιού και των θαλασσίων μεταφορών. Η Logistics ΟΛΠ είναι και αυτή που ουσιαστικά μετέχει στην κοινοπραξία με την αντίστοιχη εταιρεία της Cosco για το Θριάσιο.

    Η έτερη θυγατρική, η Ναυπηγοεπισκευαστικές Υπηρεσίες ΟΛΠ (ΝΑΥΣΟΛΠ), είναι αυτή που θα επιδιώξει την αναγέννηση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, ένα έργο -αν μη τι άλλο- ιδιαίτερα φιλόδοξο.

    Οι  στόχοι μέχρι το τέλος του έτους

    Ιδιαίτερη έμφαση δίνει  η διοίκηση του ΟΛΠ στην ενίσχυση των εσόδων – αποτελεσμάτων του Οργανισμού, με στόχο η εφετινή χρήση να κλείσει κερδοφόρα. Ωστόσο, δεν παραβλέπει ούτε την οικονομική κρίση, διεθνή και εγχώρια, ούτε το γεγονός ότι ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων, τον οποίο λειτουργούσε μέχρι πριν από 3 μήνες και στη συνέχεια παραχωρήθηκε στην Cosco, παρήγαγε μεγάλο έργο για τον ΟΛΠ, άρα έφερνε και σημαντικές εισπράξεις στα ταμεία.

    Πάντως, η διοίκηση του ΟΛΠ εκτιμά ότι παρ΄ όλη την αβεβαιότητα από πλευράς εσόδων, από πλευράς εξόδων τα πράγματα θα εξελιχθούν, με θετικά για την εταιρεία αποτελέσματα. Και αυτό γιατό η σημαντικότερη λειτουργική δαπάνη (62,5% των συνολικών λειτουργικών δαπανών), η οποία αφορά τις αμοιβές προσωπικού, θα υποστεί σημαντική μείωση, από:

    - τη μείωση του αριθμού  των απασχολούμενων. Υπενθυμίζεται ότι το προσωπικό του ΟΛΠ μειώθηκε κατά 228 άτομα, τα οποία είχαν αποχωρήσει μέχρι την 1η Ιουνίου.

    - την περικοπή των  κανονικών αμοιβών, σε εκτέλεση του  Ν. 3833/2010 περί «μείωσης των δημοσιονομικών ελλειμμάτων».

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ