14:40 09/09
Reuters: Το "πάρτι" τέλειωσε για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Αντιμετωπίζοντας την αβεβαιότητα από τους δασμούς και τον "πόλεμο" τιμών στην Κίνα
Στα 70,8 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών των Μινωικών Γραμμών σε ενοποιημένη βάση κατά το α΄εξάμηνο του 2010, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους, τα οποία λόγω εποχικότητας του μεταφορικoύ έργου είναι πάντα αρνητικά, διαμορφώθηκαν σε -21,8 εκατ ευρώ.
Σημειώνεται ότι, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, τα καθαρά αποτελέσματα περιλαμβάνουν έκτακτη εισφορά φόρου 1,1 εκατ. ευρώ.
Τα οικονομικά αποτελέσματα α΄εξαμήνου του ομίλου επηρεάστηκαν απο α) τη σημαντική αύξηση του κόστους των καυσίμων (+49,1%), β) την πρωτοφανή οικονομική ύφεση στην Ελλάδα και γ) τον αυξανόμενο ανταγωνισμό.
Ειδικότερα, σε επίπεδο μητρικής, ο κύκλος εργασιών της Minoan Lines το α΄ εξάμηνο του 2010 διαμορφώθηκε σε 70,8 εκατ. ευρώ, ενώ το λειτουργικό αποτέλεσμα (EBITDA) ανήλθε σε -11,3 εκατ. €. Τα καθαρά αποτελέσματα της Minoan Lines μετά από φόρους το α΄ εξάμηνο του 2010, τα οποία λόγω εποχικότητας του μεταφορικoύ έργου είναι πάντα αρνητικά, διαμορφώθηκαν σε -21,8 εκατ €. Τα καθαρά αποτελέσματα της Εταιρείας περιλαμβάνουν έκτακτη εισφορά φόρου 1,1 εκατ. €.
Σημειώνεται ότι, τα οικονομικά αποτελέσματα της Εταιρείας επηρεάστηκαν σημαντικά από τον έντονο ανταγωνισμό και από την αύξηση του κόστους των καυσίμων κατά 49,1% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Ένας επιπλέον παράγοντας ο οποίος συνέτεινε στην αύξηση του κόστους των καυσίμων το τρέχον έτος είναι και η ισχυροποίηση του δολαρίου έναντι του ευρώ.
Σε επίπεδο Ομίλου, το α΄ εξάμηνο του 2010 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 70,8 εκατ. €, ενώ τόσο η λειτουργική κερδοφορία (ΕBITDA) όσο και τα καθαρά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα ίδια επίπεδα με αυτά της μητρικής εταιρείας.
Μεταφορικό έργο
Γραμμές Αδριατικής (Βόρεια Ιταλία)
Στις γραμμές της Βόρειας Αδριατικής (Αγκώνα & Βενετία) η Εταιρεία με γνώμονα την όσο το δυνατόν αποδοτικότερη οικονομική εκμετάλλευση των πλοίων του στόλου της, το α΄ εξάμηνο του 2010 πέτυχε στις κατηγορίες των επιβατών και φορτηγών υψηλότερα μερίδια από το μερίδιο των ταξιδιών που της αναλογεί.
Συγκεκριμένα, η Εταιρεία πραγματοποιώντας το 35,6% των ταξιδιών, στην αγορά της Βόρειας Αδριατικής, διακίνησε το 38,3% των επιβατών, το 35,0% των Ι.Χ. αυτοκινήτων και το 38,6% των φορτηγών αυτοκινήτων.
Το α΄ εξάμηνο 2010 η Minoan Lines συνολικά μετέφερε 203 χιλ. επιβάτες, 44 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 42 χιλ φορτηγά αυτοκίνητα.
Ελληνική Ακτοπλοΐα (Γραμμή Κρήτης)
Στη γραμμή "Ηράκλειο - Πειραιάς" η Εταιρεία το α΄ εξάμηνο του 2010, διατήρησε την ισχυρή της θέση στην αγορά πετυχαίνοντας σε όλες τις κατηγορίες μεταφορικού έργου υψηλότερα μερίδια από το μερίδιο των ταξιδιών που της αναλογεί. Συγκεκριμένα τα μερίδια αγοράς της εταιρείας στη συγκεκριμένη γραμμή ανήλθαν σε ποσοστό 57,2% για τους επιβάτες, 51.4% για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα και 41,3% για τα φορτηγά αυτοκίνητα, ενώ στην Εταιρεία αναλογεί το 38,5% του συνόλου των ταξιδιών. Επιπρόσθετα η Εταιρεία το α΄ εξάμηνο του 2010 μετέφερε 375 χιλ. επιβάτες, 42 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 30 χιλ. φορτηγά αυτοκίνητα. Τέλος στην γραμμή του Ιονίου (Πάτρα-Κέρκυρα) η Minoan Lines το α΄ εξάμηνο του 2010 διακίνησαν 13 χιλ. επιβάτες 2 χιλ. Ι.Χ. αυτοκίνητα και 1.400 φορτηγά αυτοκίνητα.
Δρομολόγηση νέων πλοίων
Στις 15 Οκτωβρίου 2009 δρομολογήθηκε στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Αγκώνα το πλοίο Cruise Europa, ενώ από τον περασμένο Ιούλιο έχει δρομολογηθεί στην ίδια γραμμή το αδελφό του πλοίο Cruise Olympia.
Με χωρητικότητα για το κάθε πλοίο 3.000 επιβάτες, 3.000 γραμμικά μέτρα φορτίου (180 φορτηγά διεθνών μεταφορών και 250 Ι.Χ. αυτοκίνητα ή εναλλακτικά 1.000 περίπου Ι.Χ. αυτοκίνητα) τα πλοία Cruise Europa και Cruise Olympia σηματοδοτούν μια νέα εποχή στη θαλάσσια σύνδεση μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας.
Σημειώνεται εδώ ότι τα εν λόγω πλοία έχουν ήδη αναπτύξει μια σημαντική εμπορική δυναμική αυξάνοντας το μεταφορικό έργο της Εταιρείας στη γραμμή.
Σημαντικές Εξελίξεις
Η Minoan Lines παρά τη σημαντική αύξηση του κόστους των καυσίμων αλλά και τον συνεχώς αυξανόμενο ανταγωνισμό έχει προχωρήσει ήδη σε σημαντική μείωση του επιπέδου του τραπεζικού της δανεισμού τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα, κατά την περίοδο 1/1/2009 έως 31/8/2010 ο τραπεζικός δανεισμός της Εταιρείας, έχει μειωθεί κατά 106,5 εκατ. €, βελτιώνοντας σημαντικά την χρηματοοικονομική της διάρθρωση. Η εξέλιξη αυτή παράλληλα και με άλλα μέτρα τα οποία η διοίκηση της Εταιρείας έχει ήδη λάβει, δημιουργούν τις κατάλληλες προϋποθέσεις προκειμένου να ξεπεράσει αυτή την πολύ δύσκολη οικονομική συγκυρία η οποία πλήττει κυρίως τη χώρα μας.