Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 30-Αυγ-2010 09:33

    ΑΕΓΕΚ: Come back "Γιωρίκα" στο Μετρό Θεσσαλονίκης

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Του Δημήτρη Δελεβέγκου

    Το αργότερο έως τις πέντε Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει η επαναλειτουργία του δεύτερου μετροπόντικα, «Γιωρίκα», ως έχει επικρατήσει να αποκαλείται, στο Μετρό Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με στελέχη του ομίλου ΑΕΓΕΚ-Μαρούλη.

    Ήδη ο πρώτος μετροπόντικας, ο «Κωστίκας» έχει ξεκινήσει τις εργασίες από τις αρχές Αυγούστου, ενώ πλέον τα εμπόδια που καθυστερούσαν την πρόοδο των έργων έχουν ξεπεραστεί. Οι απαιτούμενοι χώροι έχουν απαλλοτριωθεί, ενώ η δικαστική διένεξη με τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο που είναι ο πρόεδρος του Παπάφειου Ιδρύματος (όπου θα κατασκευαστεί ο ομώνυμος σταθμός του Μετρό) φαίνεται να έχει λάβει τέλος.

    Υπενθυμίζεται ότι η διοίκηση του Παπάφειου Ιδρύματος είχε προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με σκοπό να μπλοκάρει την απαλλοτρίωση 900 τ.μ. (προβάλλοντας ένσταση για την απαλλοτρίωση του χώρου). Πλέον με επιστολή του ο Άνθιμος αναφέρει ότι προθυμοποιείται να προχωρήσει στην αναστολή των προσφυγών στο ΣτΕ, με την προϋπόθεση ότι θα καταβληθεί στο ίδρυμα το τίμημα της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης.

    Άκτιο-Αμβρακία

    Πέραν του έργου – σηματωρού της ΑΕΓΕΚ, του Μετρό Θεσσαλονίκης, οι μηχανικοί της εισηγμένης στήνουν αυτή την περίοδο τα εργοτάξια για την κατασκευή του οδικού άξονα Ακτίου-Αμβρακία, μήκους 48,50 χιλιομέτρων και συνολικού προϋπολογισμού 338,2 εκατ. ευρώ.

    Από τις συνολικά τέσσερις εργολαβίες του έργου, η ΑΕΓΕΚ έχει μειοδοτήσει στις τρεις, μεταξύ των οποίων και στην μεγαλύτερη, που αφορά την σύνδεση του Ακτίου με τον Δυτικό Άξονα Βορρά – Νότου, με προϋπολογισμό 120 εκατ. ευρώ.

    Ο οδικός άξονας υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2013 και θα συνδέει την Ιόνια Οδό με τη Λευκάδα και την Πρέβεζα αντίστοιχα, ενώ αποτελεί το πρώτο τμήμα του Δυτικού άξονα μέχρι την Ηγουμενίτσα.

    Παράλληλα, η ΑΕΓΕΚ-Όμιλος Μαρούλη διαθέτει συμβάσεις για τη συντήρηση τμημάτων της Εγνατίας Οδού, οι οποίες, όπως αναφέρουν στελέχη της, θα ενισχύσουν τις χρηματορροές της εταιρείας.
     
    Μεγέθη
     
    Έτσι, το «τρίπτυχο» των παραπάνω έργων αποτελεί το ουσιαστικό «αντικείμενο εργασίας», με το οποίο η ΑΕΓΕΚ-όμιλος Μαρούλη θα αντιμετωπίσει την περαιτέρω συρρίκνωση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, μεσούσης της πλέον δυσμενούς για τον εγχώριο κατασκευαστικό κλάδο συγκυρίας.

    Σε επίπεδο μεγεθών, η καθαρή κερδοφορία του ομίλου συρρικνώθηκε στα 334,6 χιλιάδες ευρώ έναντι 3,25 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ενώ τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) υποχώρησαν στα 115,83 χιλιάδες ευρώ από 352,8 χιλιάδες.

    Όσον αφορά τον κατασκευαστικό βραχίονα του ομίλου, την ΑΕΓΕΚ κατασκευαστική, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, τα EBITDA ανήλθαν στα 7,4 εκατ. ευρώ (από -7,7 εκατ. ευρώ το εξάμηνο του 2009), και τα προ φόρων κέρδη διαμορφώθηκαν στις 600 χιλιάδες ευρώ (από 14 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι).

    Ο τζίρος της ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική διαμορφώθηκε στα 70 εκατ. ευρώ (από 100 χιλιάδες το εξάμηνο του ‘09) και βάσει των εκτιμήσεων στελεχών της εταιρείας, για το σύνολο της χρήσης, θα υπερβεί τα 220 εκατ. ευρώ.

    Σχετικά με την μετοχή, η τιμή της, σε διάστημα ενός έτους, έχει χάσει το 83,6% της αξίας της, με τον Αύγουστο του 2009 να διαπραγματεύεται στα 2,44 ευρώ και σήμερα να έχει προσγειωθεί στα 0,40 λεπτά.
     
    Από την πλευρά της, η διοίκηση της ΑΕΓΕΚ επιδιώκει την έξοδο από το καθεστώς επιτήρησης, δεδομένου ότι «πλέον έχουν πάψει να υφίστανται οι λόγοι της ένταξης της μετοχής» (οι ζημιές να είναι μεγαλύτερες από το 30% της καθαρής θέσης) στο συγκεκριμένο καθεστώς.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ