Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 25-Αυγ-2010 09:42

    Το δημόσιο ωθεί σε αδιέξοδο τη Μηχανική

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου
    Σε δεινή χρηματοοικονομική θέση κινδυνεύει να περιέλθει ο κατασκευαστικός όμιλος Μηχανική, στον οποίο το ελληνικό δημόσιο έχει... φορέσει «φέσι», αξίας 135 εκατ. ευρώ. 

    Όπως αναφέρει η διοίκηση, το ποσό αυτό αφορά οφειλές του δημοσίου για έργα που έχουν εκτελεστεί. Η μη αποπληρωμή του έχει οδηγήσει την κατασκευαστική να εμφανίσει ληξιπρόθεσμες οφειλές που οδηγούν τη Μηχανική σε συζητήσεις με τράπεζες για την αναχρηματοδότηση του υφιστάμενου δανεισμού και την παροχή πρόσθετης χρηματοδότησης, ενώ "λόγω της αρνητικής οικονομικής συγκυρίας" μετατέθηκε και η ημερομηνία καταβολής του μερίσματος. 

    «Είναι κοινός τόπος ότι για να λειτουργήσει μία επιχείρηση είναι απαραίτητο να πληρώνεται για τις υπηρεσίες που παρέχει και όχι μόνο να προχωράει σε δαπάνες", αναφέρει σχετικά με το πρόβλημα που ανέκυψε η διευθύνουσα σύμβουλος της Μηχανικής, Μελίνα Εμφιετζόγλου, συμπληρώνοντας πως «θα πρέπει και οι τράπεζες να στηρίζουν τις επιχειρήσεις».
     
    Τα επόμενα βήματα
     
    Δεδομένου ότι το δημόσιο θα εξακολουθήσει επί μακρόν να αποτελεί έναν από τους πιο μεγάλους «μπαταχτσήδες» των κατασκευαστικών, η Μηχανική προσανατολίζεται στη σύναψη κοινοπρακτικού δανείου, πενταετούς διάρκειας, ύψους 120 εκατ. ευρώ, με στόχο την αναχρηματοδότηση του δανεισμού της.
     
    Όπως ανακοίνωσε χθες η τεχνική εταιρεία, οι αρχικές συζητήσεις με τις τράπεζες φαίνεται ότι βαίνουν προς ολοκλήρωση, γεγονός που θα επιτρέψει στη Μηχανική να εξασφαλίσει την απαραίτητη ρευστότητα. Όσον αφορά την πώληση ενός από τους τρεις πύργους του υπό κατασκευή κτηρίου γραφείων – διαμερισμάτων «Μέγας Αλέξανδρος» στη Μόσχα, η Μηχανική απέρριψε μία πρώτη προσφορά, η οποία κρίθηκε ως μη συμφέρουσα.
     
    Έτσι η εταιρεία εξακολουθεί να βρίσκεται σε επαφές για την πώληση του τμήματος του project, που είναι προϋπολογισμού 185 εκατ. ευρώ και θα αποτελείται από τρεις πύργους 22, 26 και 35 ορόφων (ύψος έως 148 μέτρα).

    Ας σημειωθεί ότι οι κλυδωνισμοί που υφίσταται η Μηχανική καθρεφτίζονται στη μετοχή της εταιρείας, η οποία «έκλεισε» χθες με σημαντικές απώλειες 8,47%, στα 0,54 ευρώ, ενώ τις τελευταίες τέσσερις συνεδριάσεις έχει κλείσει με αρνητικό πρόσημο. Είναι χαρακτηριστικό ότι πριν από έναν χρόνο η ΜΗΧΚ διαπραγματευόταν στα 2,04 ευρώ και έκτοτε έχει υποχωρήσει σε ποσοστό 73,53%.
     

    Στο «περίμενε»

    Πέραν της Μηχανικής, εξαιτίας των οφειλών του δημοσίου, στην μέγγενη βρίσκεται η συντριπτική πλειονότητα των κατασκευαστικών εταιρειών, εισηγμένων και μη. 

    Η Έδραση Χ. Ψαλλίδας, η οποία έχει λαμβάνειν 12 εκατ. ευρώ από εκτελεσμένα έργα επιδιώκει να υπαχθεί στις διατάξεις του άρθρου 99 του πτωχευτικού δικαίου. Οι επικεφαλής της ΑΤΤΙΚΑΤ στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης του Ιουνίου εξέπεμψαν κραυγή αγωνίας και κατήγγειλαν ότι το δημόσιο κωλυσιεργεί να υπογράψει τις σχετικές πιστοποιήσεις για να αποφύγει την αποπληρωμή των χρεών».
     
    Δημ. Δελεβέγκος

    dimitris.delevegos@capital.gr 

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ