15:01 11/09
CEO Ryanair: Eίναι πολύ πιθανό να μην μπούμε στον κόπο να επιστρέψουμε στο Ισραήλ
"Εκτός αν οι Ισραηλινοί συνέλθουν και σταματήσουν να μας χασομεράνε".
Αύξηση των πωλήσεων και κάμψη των κερδών ανακοίνωσαν για το α΄ εξάμηνο του έτους τα ΕΛΠΕ, τα οποία θα προχωρήσουν στη διανομή προμερίσματος ύψους 0,15 ευρώ ανά μετοχή, για τη χρήση του 2010, στα ίδια επίπεδα δηλαδή με το 2009.
Ειδικότερα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών των ΕΛΠΕ ενισχύθηκε στο α΄ μισό του έτους κατά 20% διαμορφούμενος στα 4,21 δισ. ευρώ, σε σχέση με τα 3,5 δισ. ευρώ του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος.
Τα καθαρά κέρδη την ίδια περίοδο παρουσιάζουν πτώση 60% καθώς υποχώρησαν στα 59 εκατ. ευρώ, σε σχέση με τα 148 εκατ. ευρώ του α΄ εξαμήνου του 2009, ενώ τα ετήσια "συγκρίσιμα" κέρδη (αναπροσαρμοσμένα για τις επιπτώσεις από την αποτίμηση των αποθεμάτων καθώς και μη λειτουργικών κερδών/εξόδων. Τα Καθαρά κέρδη αναπροσαρμόστηκαν και για τον έκτακτο φόρο στα αποτελέσματα του 2009) εμφανίζουν πτώση 15%, διαμορφούμενα στα 103 εκατ. ευρώ, από τα 121 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Στην ανακοίνωση του ομίλου επισημαίνεται ότι παρά το δυσμενές μακροοικονομικό περιβάλλον και το αρνητικό κλίμα στην εγχώρια αγορά, ο Όμιλος πέτυχε θετικά αποτελέσματα στο β΄ τρίμηνο και το πρώτο εξάμηνο του 2010. Όπως σημειώνεται, τα αποτελέσματα αυτά οφείλονται κυρίως στον κλάδο της Διύλισης, Εφοδιασμού και Εμπορίας λόγω βελτιωμένων περιθωρίων διύλισης, στην ισχυροποίηση του δολαρίου και σε μία σειρά μέτρων για τον συστηματικό έλεγχο και μείωση του κόστους λειτουργίας και βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας που ελήφθησαν τους τελευταίους 18 μήνες. Αντίθετα, η εγχώρια λιανική αγορά, είχε αρνητικές επιπτώσεις το β΄ τρίμηνο, όπως άλλωστε αναμενόταν, από τη μειωμένη ζήτηση από εμπορικούς και βιομηχανικούς πελάτες καθώς και από τη σημαντική αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης στα καύσιμα.
Επιπλέον, επισημαίνεται ότι η καθαρή κερδοφορία το α’ εξάμηνο του 2010 επιβαρύνθηκε κατά €33 εκατ. από την έκτακτη εισφορά φόρων επί των καθαρών κερδών του 2009 (κατά €26 εκατ. συνολικά για τον Όμιλο ΕΛ.ΠΕ. και κατά €7 εκατ. από τη συμμετοχή του Ομίλου στη ΔΕΠΑ), απώλειες €8 εκατ. από την αποτίμηση των αποθεμάτων (έναντι κερδών ύψους €75 εκατ. στο α΄ εξάμηνο του 2009) καθώς και απώλειες €66 εκατ. από συναλλαγματικές διαφορές από την αποτίμηση των δολαριακών δανείων (έναντι κερδών ύψους €3 εκατ. το αντίστοιχο περσυνό διάστημα) που οφείλονται στην προσωρινή ισχυροποίηση του δολαρίου έναντι του ευρώ στο τέλος του εξαμήνου.
Παράλληλα, στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται πως τα έργα αναβάθμισης των διυλιστηρίων Ελευσίνας και Θεσσαλονίκης υλοποιούνται στα πλαίσια του στρατηγικού σχεδιασμού. Ειδικότερα, για το διυλιστήριο Θεσσαλονίκης οι εργασίες μηχανολογικής ανέγερσης αναμένονται να ολοκληρωθούν πριν το τέλος του 2010 και στη συνέχεια θα ακολουθήσει σταμάτημα του διυλιστηρίου στο α’ Τρίμηνο του 2011, για προγραμματισμένη συντήρηση καθώς και ολοκλήρωση των αναβαθμίσεων και ένταξη των νέων μονάδων στη λειτουργία του διυλιστηρίου. Ο εκσυγχρονισμός του διυλιστηρίου Ελευσίνας που είναι στη φάση κατασκευής και μηχανολογικής ανέγερσης, αναμένεται να ολοκληρωθεί το β΄ εξάμηνο του 2011.
Επίσης, τονίζεται ότι πέραν του επενδυτικού προγράμματος, ο Όμιλος θα ωφεληθεί μεσοπρόθεσμα και από τα έργα μετασχηματισμού τα οποία συνεχίζουν να αποδίδουν εντός πλάνου, με προβλεπόμενο συνολικό ετήσιο όφελος άνω των €100 εκατ.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην ίδια πάντα ανακοίνωση, παρά τις πρόσφατες εξελίξεις της ελληνικής αγοράς, ο Όμιλος διατηρεί το πλεονέκτημα της ισχυρής χρηματοοικονομικής του θέσης και μέσα από μακροπρόθεσμο σχεδιασμό έχει εξασφαλίσει τις απαιτούμενες πηγές χρηματοδότησης για την υποστήριξη των επενδυτικών του σχεδίων. Στο τέλος Ιουνίου 2010, ο Καθαρός Δανεισμός ήταν €1,8δισ. και η Δανειακή Μόχλευση (Καθαρός Δανεισμός/Ίδια Κεφάλαια) ήταν 43%, όπως προβλεπόταν στο χρηματοοικονομικό προγραμματισμό.
* Δείτε την αναλυτική ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων των ΕΛΠΕ στη δεξιά στήλη "Σχετικά Αρχεία"