20:14 11/11
Formula 1: O Τότο Βολφ πουλάει μέρος του ποσοστού του στη Mercedes έναντι 6 δισ. δολαρίων
Κατέχει ποσοστό 33% στην ομάδα.
Της Ρόης Χάικου
«Η μερισματική πολιτική δεν είναι κάτι που αλλάζει από τη μια μέρα στην άλλη, ιδιαίτερα για μια εταιρεία όπως η Coca-Cola 3E», ήταν η κατηγορηματική απάντηση της διοίκησης του ελληνικού ομίλου στο conference call με τους αναλυτές.
Η αύξηση της φορολογίας των μερισμάτων και ο τρόπος αντίδρασης της Coca-Cola 3E ήταν το θέμα που απασχόλησε περισσότερο τους αναλυτές, ρωτώντας επίμονα αν η εταιρεία προτίθεται να αλλάξει την μερισματική πολιτική της.
«Επεξεργαζόμαστε τις εναλλακτικές λύσεις για να είναι πιο αποδοτικό το μέρισμα για την εταιρεία και τους μετόχους» ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Δώρος Κωνσταντίνου, επισημαίνοντας πως δεν υφίστανται ζήτημα μη απόδοσης μερίσματος.
Όπως εξηγούσαν εξάλλου στο Capital.gr αρμόδια στελέχη της εταιρείας, η αλλαγή μερισματικής πολιτικής δεν είναι απλό ζήτημα για την 3E, η οποία αντιμετωπίζει με ιδιαίτερη συνέπεια αυτό το θέμα και που παράλληλα διαπραγματεύεται και στο Αμερικανικό Χρηματιστήριο, το οποίο επιβάλλει συγκεκριμένους κανόνες ενημέρωσης πριν την κοινοποίηση μιας απόφασης.
Άνοδος των εμπορευμάτων
Για την τρέχουσα χρονιά η εταιρεία αναμένει ελαφρά αύξηση στα κόστη των πρώτων υλών, με τις διακυμάνσεις των εμπορευμάτων να είναι ένα ζήτημα που την απασχολεί. Ωστόσο έχει «οχυρωθεί» έναντι αυτών. «Για το 2011 έχουμε ήδη καλύψει ένα μεγάλο μέρος των αναγκών μας σε ζάχαρη και αλουμίνιο», σημείωσαν οι επιτελείς της Coca-Cola 3E, καθώς στα δύο αυτά εμπορεύματα κάνουν και hedging.
«Είναι πρόωρο να πούμε πως θα κινηθούν τα commodities, εμείς προσπαθούμε να κλείσουμε τιμές όταν μπορούμε», αναφέρθηκε σχετικά.
Πιο ασταθές είναι το resin, η πρώτη ύλη που χρησιμοποιείται για τις πλαστικές συσκευασίες και η οποία δεν… χετζάρεται, αφού συνδέεται με την πορεία της τιμής του πετρελαίου, όπως ανέφεραν από την εταιρεία.
Σε αυτές τις αγορές δεν βοηθά ιδιαίτερα και η καθίζηση του ευρώ, ωστόσο η εταιρεία είναι ευνοημένη σημαντικά από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες σε άλλες αγορές που δραστηριοποιείται.
Η κατάσταση στην Ελλάδα
Για την Ελλάδα αναφέρθηκε πως «βρίσκεται σε δεκαετές χαμηλό της καταναλωτικής εμπιστοσύνης», ενώ οι αναλυτές έκαναν σωρεία ερωτήσεων για την φορολογία, το ΦΠΑ στα τρόφιμα και ποτά, τις αλλαγές σε εργασιακό καθεστώς ακόμη και για την απεργία των φορτηγών.
Για την πρόβλεψη αύξησης του ΦΠΑ από 11% στο 23% βάση μνημονίου, ο κ. Κωνσταντίνου επισήμανε πως «προσπαθούμε να δούμε ποιες είναι οι προθέσεις, αφού ούτε η κυβέρνηση φαίνεται να έχει λάβει τελικές αποφάσεις». Μάλιστα ο κλάδος έχει κάνει επαφές με τους αρμόδιους κρατικούς φορείς, αλλά το τοπίο για το τι θα ισχύσει δεν είναι ξεκάθαρο.
Στο ερώτημα για το νομοσχέδιο των φορτηγών και τις απεργίες, η διοίκηση τόνισε πως «δεν είχαμε θέμα με την απεργία». Ο κ. Κωνσταντίνου πάντως, υπεραμύνθηκε των ελεύθερων αγορών, λέγοντας πως «η ελεύθερη αγορά πρέπει να είναι ελεύθερη, γιατί ο ανταγωνισμός οδηγεί σε μείωση τιμών και θα ωφεληθούμε όλοι άμεσα ή έμμεσα».
Για την έκτακτη εφάπαξ εισφορά, η διοίκηση σημείωσε πως πλέον έχει μπει στα συγκρίσιμα αποτελέσματα του έτους, αφού υπάρχει και στις δύο χρήσεις αναφοράς (2009-2010), ενώ αναφέρθηκε πως υπάρχουν ενδείξεις από την κυβέρνηση για… επανάληψή της και τα επόμενα 2 χρόνια.
Δύσκολη είναι και η αγορά της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας, με τις δύο χώρες να αντιμετωπίζουν ανάλογα οικονομικά προβλήματα με την Ελλάδα.
Αντίθετα, η ρωσική αγορά παρουσιάζει έντονα σημάδια ανάκαμψης, με την κατανάλωση στις μονές συσκευασίες να αυξάνεται κατά 5% και στις πολλαπλές κατά 7%. «Η Ρωσία επανέρχεται και ελπίζουμε ότι θα συνεχίσει με καλούς ρυθμούς», όπως αναφέρθηκε σχετικά. Γενικά είναι ενθαρρυντικά τα μηνύματα από την Ανατολική Ευρώπη, ενώ αντίθετα η Κεντρική Ευρώπη είναι πιο ρευστή, εξαιτίας και των άστατων καιρικών συνθηκών.
Περιορισμός κόστους
Όπως επισήμανε η διοίκηση επισήμανε πάντα αναζητά τις ευκαιρίες για να βελτιώσει τα κόστη της και «έχουμε πλάνα για το επιτύχουμε αυτό και ακόμη ταχύτερα σε κάποιες χώρες». Η στρατηγική της Coca-Cola 3E προβλέπει δε, θα εξετάζονται όλες οι χώρες στο κομμάτι του business τους ώστε να σχεδιάζονται καλύτερα τα πλάνα ανάπτυξης.
Από την αναδιάρθρωση του ομίλου και των λειτουργιών του, στο πρώτο τρίμηνο καταγράφηκαν οφέλη 4,6 εκατ. ευρώ και στο δεύτερο τρίμηνο 1,1 εκατ. ευρώ από τις αναπτυγμένες αγορές. Μάλιστα τα οφέλη από το α τρίμηνο θα διαφανούν καθ’ όλη του διάρκεια της εφετινής χρήσης.
Η εταιρεία μάλιστα σκοπεύει να επενδύσει τα επόμενα χρόνια στο marketing τα κεφάλαια που εξασφάλισε από την εξοικονόμηση και τον ορθολογισμό του κόστους.
roi.haikou@capital.gr